Gjest earlgrey Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Ser litt på reiser til marokko i desember sammen med typen. Noen som har erfaring med agadir, eller marokko? er det trygt å reise dit nå? noe å finne på, utflukter osv?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 Reis! Kjempeflott i Marokko. God mat, rimelig Har ikke vært i Agadir, men i Rabat (arabiskstudier). Lett å reise rundt med tog. Hadde en helgetur i løpet av oppholdet med en natt i ørkenen, kjørte gjennom fjellene og flere småbyer. Anonymkode: 09b1c...2ac
SunnivaOslo Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 Er trygt i Marokko ja. De er mer vestlige enn andre arabiske land. Er jo det samme du finner der som i Tunisia el Egypt mtp souvenirer, mat og utflukter. Kan reise til feks Tangier helt i nord,mindre turistifisert der men Agadir og Marracesh er som feks Djerba eller Sousse.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Marokko er rimelig trygt ja. Agadir var litt kjedelig, syntes jeg. Veldig turistifisert og lite autentisk, men samtidig ikke spennende nok til å være en storby. Ville ikke dratt dit igjen, men kunne gjerne tenkt meg flere turer til selve landet. En ting som det kan være greit å tenke på med Marokko er at selv om turiststrøkene er ganske liberale, så kan det være ganske konservativt på bygda. Vi bodde litt utenfor byen og der var det f.eks. vanskelig å få tak i alkohol, minibanker og generelt sett så blir du litt beglodd hvis du vandrer gatelangs på kveldene som kvinne. Ikke direkte farlig, men kanskje litt skuffende om man ikke er forberedt på det. I tillegg blir man lett "overfalt" av selgere ol. som vestlig, så det kan også være slitsomt. Mange muligheter for utflukter. Jeg anbefaler Essaouira, som ligger i dagstursavstand til Agadir. Også ganske turistifisert, men også veldig fint. Det finnes både tog og bussmuligheter, men systemene er ikke så lettvinte mtp. vestlig standard. Til gjengjeld er det veldig billig å få leid en sjåfør. Vi leide en sjåfør for to fulle dager og betalte vel rundt 200 per hode delt på seks stykker. Litt typisk for industrien er at disse sjåførene ofte følger faste ruter hvor de har avtaler med selgere, men det fungerte veldig greit. Anonymkode: 0ab29...12f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 De har vel en kultur, blant annet ovenfor kvinner, homofile / lesbiske og annerledestroende (ikke-muslimer) som jeg overhodet ikke har lyst til å støtte økonomisk, ved å legge igjen penger der som turist... Anonymkode: 72529...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå