Gå til innhold

samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og mannen holder på å gå ifra hverandre. Jeg og barna bor i hans hus på hans hjemsted. Han er hjemme ei uke og bortreist på jobb neste. Problemet er at han nekter å ha barna i de ukene han har fri !! hva gjør jeg? det beste er vel å ha de 50/50.. ?  Han sier nå at han ikke vil ha noe kontakt med ungene og meg.. skjønner ikke helt hva det er som skjer.. :(

Anonymkode: 49844...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en forferdelig mann 😱 Han fortjener ikke barna deres. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Vival skrev:

For en forferdelig mann 😱 Han fortjener ikke barna deres. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre, vil jo at barna skal se faren sin.. men kan vel ikke tvinge han heller :(

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva jeg skal gjøre, vil jo at barna skal se faren sin.. men kan vel ikke tvinge han heller :(

Tror du burde skjerme barna dine i denne situasjonen. Det kan ikke være enkelt for deg. Still mannen til veggs, endrer han ikke mening, så er det forferdelig gjort mot barna. 

Ville kanskje også kontaktet en psykolog kanskje, som kan hjelpe deg med hvordan du skal forklare og hjelpe barna gjennom dette. Tror du kan spare dere for mye om du er litt i forkant. 

Selv ville jeg i hvert fall vært enda flinkere til å se og å vise kjærlighet til barna i tiden fremover. Slik at de lettere kan slippe tanken på at det er noe galt med dem. 

Har dere vært til mekling enda? Hva sier de der?

Skrevet

Nei vi har ikke vært til mekling. Mannen mener vi skal finne ut av det sammen. Men det går jo ikke når han ikke vil se barna når han har fri for da vil han jobbe ekstra...  

Skrevet

Mekling er obligatorisk når man går fra hverandre med barn under 16 år.
Han kan dog unnlate å møte, du vil få din meklingsattest uansett.

Uten meklingsattest får du ikke status som aleneforsørger. Som aleneforsørger får du lavere skatt, og du kan kreve barnebidrag. Uten meklingsattest får du ikke noe. Samme med flytting.
Dere må jo flytte siden dere bo i hans hus nå.

Anonymkode: ba3e5...e49

• Liker 4
Skrevet

Gi  han litt tid,  sikkert vanskelig for han.. Kanskje bare noe han sier også? 

Anonymkode: e79a6...a86

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg og mannen holder på å gå ifra hverandre. Jeg og barna bor i hans hus på hans hjemsted. Han er hjemme ei uke og bortreist på jobb neste. Problemet er at han nekter å ha barna i de ukene han har fri !! hva gjør jeg? det beste er vel å ha de 50/50.. ?  Han sier nå at han ikke vil ha noe kontakt med ungene og meg.. skjønner ikke helt hva det er som skjer.. :(

Kan det være at han ser noen andre?

Siden han plutselig ikke vil ha noe kontakt med deg og ungene, at han er i sin egen boble med en evt ny forelskelse?

Eller kan det være en slags hevn hvis du ville gå først?

Anonymkode: 38faf...5c4

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at han ser noen andre?

Siden han plutselig ikke vil ha noe kontakt med deg og ungene, at han er i sin egen boble med en evt ny forelskelse?

Eller kan det være en slags hevn hvis du ville gå først?

Anonymkode: 38faf...5c4

oi det har jeg ikke tenkt på engang. Det er hans forslag at vi flytter ut.. han har plutselig blitt lei av oss.. vil bo alene sier han..

Skrevet
Den 5. september 2016 at 18.54, AnonymBruker skrev:

Mekling er obligatorisk når man går fra hverandre med barn under 16 år.
Han kan dog unnlate å møte, du vil få din meklingsattest uansett.

Uten meklingsattest får du ikke status som aleneforsørger. Som aleneforsørger får du lavere skatt, og du kan kreve barnebidrag. Uten meklingsattest får du ikke noe. Samme med flytting.
Dere må jo flytte siden dere bo i hans hus nå.

Anonymkode: ba3e5...e49

Jepp, helt riktig! Akk gått igjennom den runden der!

Skrevet
Den 5. september 2016 at 18.29, AnonymBruker skrev:

For en vanskelig situasjon for deg! Jeg ville tatt ungene og flyttet og brutt all kontakt for en stund, i håp om at han kommer på bedre tanker for barnas skyld. Så ville jeg sagt til barna at pappa elsker dere, men nå trenger han litt tid for seg selv en lang stund. Føler med deg, og ønsker dere alt godt.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Han ber dere flytte,og han vil ikke ha mer kontakt med barna sine? Unnskyld at jeg spør,men har han oppført seg normalt i forholdet deres i det hele tatt? Han høres ikke ut som om han er helt i vater.

Skrevet

Førstepri i mine øyne er å skjerme barna. Både fra at faren oppfører seg som en drittsekk, og fra en eventuelt konflikt mellom dere to. 

Har du familie et annet sted?

Det kan kanskje være fornuftig å vurdere å flytte til et sted der du har nettverk, og der det er mulig for deg å få deg jobb evt utdannelse (alt etter hvor i livet du er nå). Jeg ser for meg hvor skadelig det er å vokse opp i nærheten av en far som avviser både barna sine og barnas mor. Da er det bedre at dere får en stabil hverdag et annet sted uten konstant påminning om at man har en far som ikke vil se deg. Da er det enklere å ha unnskyldningen om avstand og tid og jobb. 

Dette klarer du å finne ut av! det skal gå bra både med deg og barna :)

Ta en telefon til familievernkontoret for mekling, og ta det derifra. IKKE under noen omstendigheter la mekleren der presse deg til noe du ikke vil mtp barna. DU kjenner din eks, du vet om han kommer til å følge opp eller ikke. 50/50 høres iallefall ikke ut som en løsning, og standard samvær høres heller ikke ut som en god ide når han sier klart ifra at han ikke er interessert i å ha barna sine. 

Anonymkode: 9fde9...e2d

• Liker 1
Skrevet

Støtter den over. Skjerm først og fremst barna. La de aldri få høre at faren ikke vil ha kontakt med de.

Sannsynligvis vil mannen din ta litt til fornuft når dere bare har fått avstand, og når realiteten går opp for han, men uansett så er det litt forstålig at han ikke vil ha barna hele tiden når han er hjemme. Han har nok behov for litt egentid når han er hjemme han også. 50/50 løsning er ikke beste løsningen for alle. Og en 50/50 løsning krever godt samarbeid mellom foreldrene for å fungere godt for barna, og det ser ikke ut til at dere er der... Kanskje er det bedre å foreslå at han har barna annenhver helg av de ukene han er hjemme, og evt at han ser ungene en ettermiddag den andre uka? Som en start? Og så du får et lite pusterom innimellom?

Uansett, ta kontakt med familievernkontoret og få time til mekling. Vil han ikke ha noe omsorg for barna har du rett til desto mer barnebidrag fra han. Er han klar over det, at det vil koste han penger?

Anonymkode: cfe8a...544

Skrevet
Den 5.9.2016 at 18.29, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 30f8a...461

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

oi det har jeg ikke tenkt på engang. Det er hans forslag at vi flytter ut.. han har plutselig blitt lei av oss.. vil bo alene sier han..

Høres ut som min eks. Han måtte plutselig bo litt for seg selv, men hadde allerede da ett hespetre av ei ny kjærring. Han kunne heller ikke ha barna for de måtte ha "kjærestetid" som han kalte det. Kalte det også for pappafri, mens jeg hadde barna hele tiden. Tok KUN 7 år før han opptok litt kontakt med barna igjen, men nå er jo begge myndige. Jævla idiot er/var han.

Skrevet

Hei TS. Jeg tenker hva ligger bak dette som hender her?

Noe må det være uansett hva en mener om saken. Har det vært en ulmende konflikt I det skjulte? Er det noen uoverensstemmelser mellom dere? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...