Gå til innhold

Hva klær du deg i når det er kaldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva klær du deg med når det er kaldt?

Fryser før mange tenker på å ta frem vinterjakka og har i tillegg leddgikt så leddene blir vond og treg når jeg blir kald. Er egentlig glad i jeans, men ganske ubehagelig med longs/strømpebukse under. Har tatt frem ulljakka og vinterjakka i dag, når jo å bli lei ulljakke lenge før den virkelige ullsesongen begynner 🙈 Trenger litt inspirasjon til kledelige, behagelige klær som er varme. Så hva bruker du av varme klær?

Anonymkode: f2659...8e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullsinglet, store tykke gensre, ullsokker, varme sko, store lune skjerf, hansker/votter, lue :laugh: Tar som regel ikke frem jakker før det enten regner eller før november/desember 

Skrevet

Ullundertrøye fra Pierre Robert eller Cubus. Ullgensere fra Janus eller Pierre Robert. Ullsokker. Store skjerf

Anonymkode: f7bbd...64b

Skrevet

Ullsinglet og ullstilongs under vanlige klær. Så godt og varmt. Også vintersko, skjerf, hansker og jakke om jeg skal ut :) 

Anonymkode: d4aeb...b59

Skrevet
Et øyeblikk siden, Fredsmegleren skrev:

Ullsinglet, store tykke gensre, ullsokker, varme sko, store lune skjerf, hansker/votter, lue :laugh: Tar som regel ikke frem jakker før det enten regner eller før november/desember 

Ullsinglet har jeg ikke tenkt på, takk 😀 Ullsokkene har allerede vært på i 14 dager 🙈

Tror jeg må ut å finne tak i noen nye tykke gensere. Jakke må jeg ha, i desember drar jeg frem boblebuksa...

Anonymkode: f2659...8e7

Skrevet

Jeg bruker Pinterest for inspirasjon. Jeg synes også at klær for kaldt vær kan være litt vanskelig til tider. Google "winter outfit", "autumn outfit" "coats" eller noe, så får du nok mye inspirasjon! :)

Er også en frossenpinne, men bruker ikke ullklær under de vanlige klærne. Liker å se slank ut :P Men jeg bruke knehøye støvletter om vinteren. Det er supersexy og man holder varmen på bena. Bruker alltid jakker/kåper som går nedfor rumpa.

Skrevet (endret)

Varierer med hvor kaldt det er og om det er snø ute eller ikke. 

Bortsett fra at jeg kler meg i en del av det du har fått tips om fra før, så liker jeg å traske i Nesnalobber, lange strømper i ull og hundehår, som jeg kjøpte fra en russisk dame på et marked, utenpå stramme jeans eller lignende, med forholdsvis tynn ullstrømpebukse under.   På overkroppen har jeg da en laaang genser i ull og helst gøy hals, samt en parkasaktig vinterjakke som rekker til midt på låret. 

Dette holder veldig godt i -20. 

De lange hundehårsstrømpene er kjempevarme, jeg kommer til å kjøpe meg et par til, når disse begynner å bli utslitt, kombinert med Nesnalobber, er det nesten for varmt, selv i nevnte temperatur.

Høres kanskje ikke ut som det kuleste antrekket, men får kommentarer på at det ser bra ut. 

....og så bruker jeg lue. 

Endret av absinthia
Skrevet

Ser ut som jeg og må begynne å tenke på dette snart. Allerede snø på fjellet.

Er ikke så flink til å kle meg om vinteren. Føler meg egentlig litt som michelinmannen om vinteren :) Så jeg skal søke litt og se etter tips,men lag på lag blir det vel uansett.

Anonymkode: 630ac...2b9

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet på dialekt og avsporinger. 

Mynona, mod. 

Skrevet

Superundertøy, ullsokker, vanlige klær utenpå der igjen, og naturligvis typisk vinterklær når jeg går ut (vinterfrakk/jakke, lue, skjerf og hansker). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...