Gå til innhold

Jeg så faren til venninna mi med en annen dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og venninna mi har kjent hverandre i 10+ år og vi kjenner hverandres familie. 
Jeg har begge hennes foreldre på facebook, vi stopper å prater om vi møter på hverandre, vi har vært på ferie sammen, osv.

Jeg har flyttet vekk fra byen vi kommer fra, så jeg bor i en annen by enn dem.

Jeg så her om dagen at faren hennes "sjekket inn" på FB på et av hotellene i byen. Jeg antar han er på jobbseminar (jeg vet han reiser mye med jobben) og tenkte ikke videre over det.

I lunsjtiden i dag gikk jeg en tur (har mammapermisjon så gikk å trillet litt i byen) og ser faren hennes sitte med en annen dame. De satt veldig nære hverandre og han strøk hun i håret. Jeg ble stående og se en stund for å se om det virkelig var han eller bare en som lignet, men jeg er 100% sikker på at det var han. Han er en type man kjenner igjen for han har et utseende som er lett gjenkjennelig (går ikke inn på detaljer, vil ikke bli gjenkjent). I det de gikk så kysset de.

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Skal jeg si noe? Til kona, til venninna, til han?
De er fremdeles gift og bor sammen. Snakket litt med venninna mi i stad for å finne ut om de kanskje hadde gått hver sin vei, men de er fremdeles sammen. 

Jeg vet liksom ikke. Føler jeg ikke har noe med det å gjøre, men samtidig er jeg veldig glad i familien og er ordentlig venn med mora. For alt jeg vet kan de jo ha en ordning på at dette er greit når han er på tur og da blir det dumt av meg å si noe, men hva hvis jeg ikke sier noe da? 

Anonymkode: 4de41...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bør ta det opp med han i første omgang, gi han ein sjanse til å tilstå utroskapen til kona si selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal la være å si noe. Kona fortjener jo egentlig å vite, ikke tvil om det. Men jeg ville fortsatt holdt munn,

Anonymkode: 21c86...871

Skrevet

Som du har sett, personer klarer å lage sine egne problemer, de trenger ikke din hjelp for å komplisere alt ytterligere. Ikke din oppgave å gå inn på noe som uansett utfall ikke kan ende konstruktivt.

Skrevet

Jeg synes dette er en vanskelig problemstilling, men jeg heller nok mer mot å ikke si noe. Samtidig, når du forteller at du har et så godt forhold til familien, særlig moren, stiller det seg jo litt annerledes. 

Hva tror du mor i bildet hadde ønsket? 

Du bør hvertfall ikke ta det opp med venninnen din. Om noe bør du ta det opp med faren eller moren. 

Anonymkode: 005cc...fc2

Skrevet

TS: Dersom du selv vil "gjøre" noe ut av situasjonen, så tror jeg det ryddigste vil være å ta opp saken, høflig, med venninnen din sin far.

Det å "tyste" bak hans rygg med det faktiske opplegget tror ikke jeg løser saken på noen måte. Som du skriver, så kan det jo være at venninnens foreldre har et åpent forhold, og i såfall er det jo ikke du har noe med å gjøre.

Plan B, hold kjeft og lat som det du så ikke skjedde.

Skrevet

Det kan tenkes han og kona har en avtale deres barn åpenbart ikke vet noe om og ikke ønsker vite noe om.

Dette vil han jo ikke fortelle deg, så jeg tenker at her bør du skygge litt unna. 

Anonymkode: 7c138...9d7

Skrevet

Hold deg unna, det er ikke din business

Skrevet

Tenker litt motsatt. Ved å ikke si noe hadde jeg følt at jeg hjalp han med å holde det skjult. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde såklart sagt det.

Anonymkode: 1a0aa...7c7

• Liker 1
Skrevet

Dette må være en veldig vanskelig situasjon for deg, trådstarter. Sier du noe, kan du får en følelse av at en familie splittes opp pga deg, sier du ikke noe, kan du risikere at det kommer frem at du visste, også sa du ingenting. 

Jeg tror kanskje, i dette tilfellet, at jeg ville sagt det til faren, om jeg skulle si noe. Gi han sjansen til å si det selv. For alt du vet, kan de ha et åpent forhold, og at din venninne ikke vet noenting om det. Og det er ikke din oppgave å avsløre noe slikt for hun. 

Og sier du det til moren, kan du risikere at helvete bryter løs, og at du blir sittende igjen som den som ødela alt. 

Ærlig talt vet jeg ikke helt hva jeg hadde tenkt, men jeg hadde nok vinglet mellom å ikke si noe, eller si det til faren. 

Anonymkode: 3cd46...813

Skrevet
Den Monday, September 05, 2016 at 23.27, AnonymBruker skrev:

Hadde såklart sagt det.

Anonymkode: 1a0aa...7c7

Ja, så klart.  😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...