Gå til innhold

Forstår henne ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er om kort tid tid for min unge datters bursdag. I den forbindelse har jeg invitert familien. I jula som var skulle min pappas kjæreste/samboer feire julaften med oss, hjemme hos meg, hvor jeg skulle ordne i stand. På formiddagen var vi på et annet familiebesøk og skulle dra til meg etter det. Så bare dro hun hjem til sin familie. Hun sendte unnskyldmelding senere for at hun ikke kom til meg og hvor lei seg hun var. Jeg svarte ikke på det.

Har ikke hatt særlig kontakt etter det. Nå har jeg invitert alle igjen, men får melding fra henne om at hun tenker det er best at hun ikke kommer for hun mener at jeg ikke vil det. 

Hva er greia med dette? Må jeg gå dypt inn i meg selv og overanalysere? Hva skal jeg svare?

Dette handler om min datter. Ikke meg. Jeg ønsker at hun skal få en hyggelig dag med mye sang, latter, gaver og kaker.  

Damen er for øvrig toppleder, om det har noe å si...

Anonymkode: 3a98a...de8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du svarer at du vil ha henne der. 

Anonymkode: 52e6d...6af

• Liker 1
Skrevet

Fortell henne at du vil ha henne der, og si du aldri har ment noe annet. Hun er sikkert litt usikker på relasjonen til deg, og trenger bekreftelse på at hun er velkommen.

Anonymkode: cb157...d83

• Liker 4
Skrevet

Hun trodde du var sur og fornærma når du aldri svarte på meldingen da hun reiste hjem. 80% av mennesker i den situasjonen ville komt til samme konklusjon som henne. Hvorfor i all verden svarte du ikke? Dersom kontakten deres har vært noe dårlig etter det, så tror hun at du fortsatt misliker henne. Og det kan virke som om det stemmer da du indirekte mener at oppførselen hennes er teit, hun som er "toppleder" og alt. Mulig det at du ikke liker henne syns bedre enn du tror. Kanskje tror du at du skjuler det, men hun har tydeligvis skjønt det.

Dersom du vil det beste for dattera di, så syns jeg du burde behandle denne dama bedre slik at datteren din ikke blir påvirket av det dårlige forholdet dere imellom. Så lenge denne dama ikke er rett ut slem og kjip, så syns jeg du burde skjerpe deg her altså

Anonymkode: 54538...aa1

• Liker 11
Skrevet

Du trenger for øvrig ikke "overanalysere", bruk sunn fornuft så kommer du langt. Ikke gjem deg bak at du må "overanalysere" når det er du som driter deg ut.

• Liker 6
Skrevet

Hvem sier ja til å feire jul med samboers barn for så å bare dra et annet sted samme dag? Hadde hun en god unnskyldning eller bare dro hun uten å si ifra? Snål dame. Enten så tror hun virkelig at du ikke vil ha henne der og innviterte for å være høffelig, eller så leiter hun etter en unnskyldning for å ikke dra.

• Liker 2
Skrevet

:) Si at hun tar veldig feil om hun tror det og at du veldig gjerne vil ha henne der! Hun virker bare litt usikker og ubekvem. Ikke noe rart i det. Hun er jo på sett og vis en "inntrenger" i en etablert familie.

Anonymkode: 2b28b...3d3

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er om kort tid tid for min unge datters bursdag. I den forbindelse har jeg invitert familien. I jula som var skulle min pappas kjæreste/samboer feire julaften med oss, hjemme hos meg, hvor jeg skulle ordne i stand. På formiddagen var vi på et annet familiebesøk og skulle dra til meg etter det. Så bare dro hun hjem til sin familie. Hun sendte unnskyldmelding senere for at hun ikke kom til meg og hvor lei seg hun var. Jeg svarte ikke på det.

Har ikke hatt særlig kontakt etter det. Nå har jeg invitert alle igjen, men får melding fra henne om at hun tenker det er best at hun ikke kommer for hun mener at jeg ikke vil det. 

Hva er greia med dette? Må jeg gå dypt inn i meg selv og overanalysere? Hva skal jeg svare?

Dette handler om min datter. Ikke meg. Jeg ønsker at hun skal få en hyggelig dag med mye sang, latter, gaver og kaker.  

Hun skrev unnskyldmelding og forklarte hvor lei seg hun var,og du svarte ikke på det? Eh,hvorfor ikke? Hun gjorde en feil,og ba om unnskyldning som du helt ignorerer,så da er det vel ikke så rart at hun er usikker. Når det er sagt så ville jeg om jeg var henne bare kommet,og heller fått av,eller be-kreftet mistanker. Syns likevel du kan svare at du gjerne vil hun skal komme da,og ikke ignorere igjen.

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun trodde du var sur og fornærma når du aldri svarte på meldingen da hun reiste hjem. 80% av mennesker i den situasjonen ville komt til samme konklusjon som henne. Hvorfor i all verden svarte du ikke? Dersom kontakten deres har vært noe dårlig etter det, så tror hun at du fortsatt misliker henne. Og det kan virke som om det stemmer da du indirekte mener at oppførselen hennes er teit, hun som er "toppleder" og alt. Mulig det at du ikke liker henne syns bedre enn du tror. Kanskje tror du at du skjuler det, men hun har tydeligvis skjønt det.

Dersom du vil det beste for dattera di, så syns jeg du burde behandle denne dama bedre slik at datteren din ikke blir påvirket av det dårlige forholdet dere imellom. Så lenge denne dama ikke er rett ut slem og kjip, så syns jeg du burde skjerpe deg her altså

Hvorfor trenger jeg å bekrefte invitasjonen?

Hvorfor skylde på at jeg ikke ønsker henne der. Jeg har jo invitert!

Og hva om hun ombestemmer seg i siste liten igjen og velger å ikke komme? Hva skal jeg si til min datter da? TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva om hun ombestemmer seg i siste liten igjen og velger å ikke komme? Hva skal jeg si til min datter da? TS

Fordi hun er usikker.  Om hun ikke kommer tar du det der og da. Dette er sjansen. Spolerer du denne kommer du til å angre

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:grine:

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voks opp!

Anonymkode: 8f723...241

• Liker 4
Skrevet

Hadde ikke svart på unnskyldninga hennes jeg heller. Å bare stikke av på julaften er ganske drøyt. Hadde noen i hennes familie blitt syk så er saken en annen, men hvis hun bare heller ville feire med sin familie en sambo sin så burde hun ha sagt det når innvitasjonen kom. Respektløst av henne egentlig. 

Hadde uansett gitt henne en sjanse til, men ikke en tredje. Har du vurdert å ta det opp med pappaen din?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, LittleBabyBlue skrev:

Hadde ikke svart på unnskyldninga hennes jeg heller. Å bare stikke av på julaften er ganske drøyt. Hadde noen i hennes familie blitt syk så er saken en annen, men hvis hun bare heller ville feire med sin familie en sambo sin så burde hun ha sagt det når innvitasjonen kom. Respektløst av henne egentlig. 

Hadde uansett gitt henne en sjanse til, men ikke en tredje. Har du vurdert å ta det opp med pappaen din?

Vi vet jo ikke noe om årsaken til at hun valgte å reise til sin egen familie og mtp at TS ikke engang svarte på meldingen hennes så ligger det nok noe mer bak enn det vi får greie på. En sak har alltid flere sider.

Anonymkode: cdb09...08a

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet jo ikke noe om årsaken til at hun valgte å reise til sin egen familie og mtp at TS ikke engang svarte på meldingen hennes så ligger det nok noe mer bak enn det vi får greie på. En sak har alltid flere sider.

Anonymkode: cdb09...08a

Det tenker jeg og. Jeg skjønner at stemor ikke føler seg velkommen om TS sender de samme vingene hun sender i tråden

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ikke ut som en særlig hyggelig person. Jeg synes ikke det er så rart at hun kom frem til konklusjonen om at du ikke vil ha henne der. 

Anonymkode: b05de...bb2

• Liker 5
Skrevet

Jeg lurer litt på om invitasjonen var slik at hun ble bedt, og takket ja til deg. Eller om det var litt mer casual hvor du snakker med faren din og sier at hun er velkommen. Det er nemlig stor forskjell på det. Mannen min kan ofte komme hjem og si vi er bedt dit og dit, noen ganger blir jeg med, andre ganger ikke.
Det har også hendt jeg ikke har kunnet selv i litt større sammenheng, men igjen, det kommer an på innbydelsen. Er jeg bedt og takket ja, er det en helt annen sak.

Jeg synes du skal sende henne en sms og si at du gjerne vil ha henne der. Hun tror tydeligvis ikke hun er velkommen, men har blitt bedt av plikt.

Anonymkode: 0c0d7...59f

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis din unge datter er så glad i denne damen at hun blir veldig lei seg hvis hun ikke kommer, så bør du gjøre det du kan for at hun skal komme (dette handler tross alt om din datter, ikke sant?). 

Skjønner godt hun føler seg lite velkommen og usikker, det virker jo som at du ikke vil ha henne der. Snakk med faren din da vel. 

Anonymkode: 18528...d74

• Liker 2
Skrevet

Grunnen til at hun "stakk av" kan være at hun sliter med sosial angst og dårlig selvbilde. Du burde kanskje forsøke å sette deg inn i hvordan hun føler det og vise litt forståelse for at det ikke alltid er så lett.

Det minste du kunne gjort, var å takke for meldingen hun sendte på julaften.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du overanalyserer allerede, det er 9 mnd siden jul og du henger fortsatt fast i den ene hendelsen. Dette burde du ha ryddet opp i  for lengst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...