Gå til innhold

Tilbehør blodpølse

Fiolinisten

Anbefalte innlegg

Hva pleier dere å ha som tilbehør til blodpølse? Syns det er riktig snadder, men syns det er vanskelig å komme på noe som en kan ha med det. I dag brukte jeg brokkoli, erter og spinat, og det var veldig godt. Ønsker dog å variere litt med tilbehøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig godt med appelsinskiver til. Appelsin har en syrlig friskhet som passer godt til den tyngre, fyldige konsistensen på blodpølse. C-vitaminene i appelsinen hjelper også kroppen med å ta opp mer av jernet fra blodpølsa.

Anonymkode: c702e...9b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det sjeldent siden mannen ikkje liker det, men eg liker det med poteter (stekt eller kokt) og f.eks gulrot eller brokkoli. Sjalottløk kan kanskje være godt? Eller asparges.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnsaker til blodpølse? :klo: Aldri vært borti, men det har muligens sammenheng med at jeg ikke er vant med å spise det til middag, hos oss er det kveldsmat og serveres med kun sukker (eller sirup til dem som foretrekker det).

Anonymkode: 9f570...9d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blodpølse? fysj ! hva med litt hjernepølse og ryggmarg pølse  ? :fnise:

Anonymkode: 39b6e...5ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsaker til blodpølse? :klo: Aldri vært borti, men det har muligens sammenheng med at jeg ikke er vant med å spise det til middag, hos oss er det kveldsmat og serveres med kun sukker (eller sirup til dem som foretrekker det).

Anonymkode: 9f570...9d8

Jeg er vandt til å ha det til middag, og da er det grønnsaker det går i. Har aldri brukt sirup eller sukker til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva dere som sier æsj får ut av å gå inn på et emne som dere åpenbart ikke har noe som helst interesse av. Annet enn å spre kvalme da. Blodpølse smaker ikke mye blod, selv om navnet  antyder det. Smaker juleaktig i grunn, med masse godt krydder som minner om jula. Dessuten, det er en av de beste måtene en kan få i seg jern, da retten er proppfull av det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fiolinisten skrev:

Jeg skjønner ikke hva dere som sier æsj får ut av å gå inn på et emne som dere åpenbart ikke har noe som helst interesse av. Annet enn å spre kvalme da. Blodpølse smaker ikke mye blod, selv om navnet  antyder det. Smaker juleaktig i grunn, med masse godt krydder som minner om jula. Dessuten, det er en av de beste måtene en kan få i seg jern, da retten er proppfull av det. 

Det er nellik i blodpølser, er nok derfor du får juleassosiasjoner ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Supersol
Den Monday, September 05, 2016 at 18.03, AnonymBruker skrev:

Bruker bare sirup og rømme 🙂

Anonymkode: f354e...19c

Fysj. Blodpølse høres greit nok ut, men sirup? Hvor er spysmilefjeset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Supersol skrev:

Fysj. Blodpølse høres greit nok ut, men sirup? Hvor er spysmilefjeset? 

Å spise blodpølse uten sirup er for meg 100%  uaktuelt. (med mindre noen har et ladd skytevåpen rettet mot meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...