sirka Skrevet 15. november 2004 #1 Del Skrevet 15. november 2004 Skal begynne på julegavene nå og setter pris på tips. Hva har dere kjøpt og til hvem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 15. november 2004 #2 Del Skrevet 15. november 2004 Hei! Eg skal måla akrylmåleri til besteforeldre og foreldre. Viss eg nokon gong blir ferdig Søstera mi skal få ein heimehekla poncho, og bror min skal få parfyme. Det skal broren til typen også. Søstera til typen skal få eit nydeleg fat med eit hjerte på, skal kjøpa det på Tilbords, eller Christiania glasmagasin eller.no... Det same skal eit venepar av oss få. Det var cvel det... Eg skal også kjøpa/laga presangar til nokre venninner, men det kan eg ikkje skriva her, for dei er også KG'arar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. november 2004 #3 Del Skrevet 15. november 2004 Her er listen over ting jeg skal kjøpe Sambo: boardbag + bøker: Meaning og liff, the deaper meaning of liff og Dirk Gently Omnibus - alle av Douglas Adams Mamma: Amy Tan - Lykke og glede. Shampoo+ Balsam - wella SP Pappa: cognac, bok (?) flaxlodd Min søster + sambo: spill (kokelimonke?) Svigermor/svigerfar: Kurv med spekeskinke, olje(hjemmelaget) vin, parmesan (?) brente mandler og litt julekaker ++ Sambos søster: ansiktskrem fra Clinique Samboern til sambos søster: Whiskey? Vennepar1: ?? Vennepar2: kinobiletter? Morrmor: heklet sjal + Toril Brekke: Sara Bestefar: En flaske vin + en fem ukers lotto Farmor: Badeskum + bodylotion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 15. november 2004 #4 Del Skrevet 15. november 2004 Tja - ikke så mye som er helt sikkert enda men: Jeg har kjøpt div barnebøker (fakta, oppskrifter, hobby) som nevø og barna til venner skal få. Mamma - bestikk hun sparer på Pappa - abonnement på Forbrukerrapporten (3. året) Svigermor - kaffekanne + ??? Svigerfar - ?? Bestemor - vin eller akevitt Min manns besteforeldre - bilde fra bryllupet Våre søsken og min manns datter er jeg ikke sikker på hva får enda. Til venner blir det vel lys og servietter tror jeg. Liker å kjøpe noe folk kan bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 15. november 2004 #5 Del Skrevet 15. november 2004 Svigermor, venninne1 og vennepar1 får hver sin kornpose( i fint stoff, fungerer som både varmepose(varme i mikro, varer så 2timer) og ispose (legges en stund i fryser)... Mamma får dvd-spiller... Samboer får trolig (hvis jeg får ordnet det i tide) et smykke.. skal få laget en gullramme rundt en stein som en gang var på hans avdøde farfars ring... Den ringen betydde mye for sambo... lenger har jeg ikke kommet gett.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 15. november 2004 #6 Del Skrevet 15. november 2004 Foreløpig innkjøpt/planlagt: Far/stemor: turstaver Mor: Monopol Besteforeldre: hjemmebakt i Norgesglass malt av ungene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. november 2004 #7 Del Skrevet 15. november 2004 Mamma: Bok Stefar: Bok Storebror: Boksere og labber (Han kjøper ikke sånt så ofte selv) Storesøster 1: 6 bordbrikker i burgunder stoff. Storesøster 2: Noe til barnet som er på vei. Tantebarn 1: Bratz Tantebarn 2: Harry Potter DVD Tantebarn 3: Klær Veninne: Røkelse Veninnas barn: Noe med Spiderman på. :D Svigerinna: Deler til et håndlaget kjeramikkservise med fisk på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. november 2004 #8 Del Skrevet 15. november 2004 Til min samboers niese: japansk karaoke-/sushibar til Bratz Til sambos storebror, lillebror, storebrors kone: broderte badehåndklær Til min samboers foreldre: digitalkamera Det er det eneste vi har kjøpt/bestilt sålangt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 15. november 2004 #9 Del Skrevet 15. november 2004 Mamma Ønsker seg elektronisk kjøkkenvekt + div. duker... Pappa Ingen aning.. Kanskje en bok om akevitt eller noe.. Søster, 13 år T-lysestake, Rummy-spill + at jeg har sydd toalettmappe + sminkepung som jeg skal fylle med div. "jålesaker". Ønsker seg også bøker Svigerinne og svoger Matpinsett, Makrell i tomat-lokk, kaketine+spaghettiboks fra Tupper Svoger Ingen aning... Kanskje en bok? Svigermor Ønsker seg DVD/video-spiller... Nevø, 4 år Skal sy toalettmappe, + applikere "dødningeskalle" på en t-skjorte. Kaptein Sabeltann er helten! Kjøpe en eller annen bok Nevø, 2 år Samme som storebror... (Mamman ønsker ham en bok med Albert Åberg, for de har ingen bøker om ham) Besteforeldre, tanter og onkler Ingen aning ennå... Venner/venninner Tørr ikke skrive her ettersom flere av dem er innom... Vet heller ikke hva jeg skal kjøpe til min kjære, men antagelig blir vi enige om noe til huset som vi kjøper i sammen til hverandre. Har nettopp bestilt spisestue til over 10.000 som vi får rett før jul, kanskje det holder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #10 Del Skrevet 15. november 2004 mor: krimbok - badesalter og matchende lys til boblebadet - ? far: presenning - bok- espressomaskin - krus fra favoritt kroa han alltid stopper på på vei til hytta søster:hobbybøker - roman - spøkelseslampe søster: el.manikyrsett - smykker - ? bror: dansende marsvin leketøy - kokebok - ? bror:dansende marsvin - ? - creme brulee sett? brors samboer: silkenegligè og pedikyrutstyr og pene seper, alt i en pyntepose med sløyfer Samboer: ????????? - ????????? - ?????????? samt en kul lampe Kusine: sølvøredobber Tante/onkel 1: Duk og "Bord til glede"-bok Tante/onkel 2: Boxer fra usa og nydelige telysestaker Tante/onkel 3:Sjokolade Fondue sett Onkel: Kaffekoppsett fra glassmagasinet Vennepar: Sjokoladefondue sett og julepynt Svigermor: badesalter til boblebad og ???????? Svigerfar: akevitt eller konjakk eller noe.. Fetter m/fam: Insektfinnersett og pledd Kusine m/fam: Mikroskop, julekosedyr, håndklær, treningsbukse 2 venninner på skolen: ????????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 15. november 2004 #11 Del Skrevet 15. november 2004 Er nesten ferdig med mine, så jeg deler gjerne! hehe.. Mamma: Innrammet bilde av meg og sambis, tatt av fotograf (svart/hvitt) Pappa: Samme som til mamma Svigers: Samme som til mine foreldre Mammas kjæreste: Nesehårtrimmer (ønsket seg) Min eldste søster m/mann: Kjøpte oljeflaskesett på Plantasjen (49kr). Det er 3 flasker i settet. Jeg har laget hjemmelagde oljer som skal puttes på de flaskene. Forskjellige oljer på hver flaske såklart. Så har jeg laget en flott etikett på hver av dem. Min mellomste søster m/mann: Longdrinkglass (ønsket seg) Min eldste nevø: Bionicle (lego byggegreier) Min yngste nevø: Spill for barn i hans alder for å lære former og farger. Sambos eldste bror m/kone: Design-håndklær 2pk (var tilbud til 100kr) Sambos søster m/mann: Design-håndklær 2pk Sambos mellomste bror m/kone: Sånn oljesett som til min eldste søster. Sambos eldste nevø: Hot wheels biler (ønsket seg) Sambos mellomste nevø: Hot wheels biler (ønsket seg) Sambos yngste nevø: Radiostyrt bil Sambos eldste niese: Masse rosa glitrende stæsh (ønsket seg) Sambos yngste niese: Noe byggegreier som blir til en lekematte (veldig populært, men har ikke regenltig navnet på det) Datter til bestevenninne: Mini-Bratz dukke med tilbehør. De jeg mangler gave til nå er bestevenninna mi og til et vennepar av meg og sambo. Venner er av en eller annen grunn vanskelig.. hehe.. Håper du hadde muligheten til å plukke opp noen tips nå! Forøvrig et generelt tips til de som har mange barnegaver å kjøpe. Gå på en butikk som heter Extra Leker (vet iallfall de har det i Sandvika ved Inforama og i Krokstadelva/Drammensområdet). Der får du de samme lekene til mye billigere pris!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 16. november 2004 #12 Del Skrevet 16. november 2004 Farmor & Farfar: Kurv med div. saft og syltetøy Pappa & kone: Det samme som farmor og farfar Lillesøster: Renseserie fra Lancome Bror 1: Parfyme Bror 2: Div. Ringenes Herre figurer og stæsj, som han skal male Bror 3: Vet ikke helt enda Mamma & Stefar: Skal kjøpe Victorinox brødkniv Bestemor: ArtDeco Fuktighetskrem Tantebarn 1&2: Beautybag m/div innhold Tantebarn 3: Milkshakelager og beger Tantebarn 4: Sett med div. biler og maskiner Venninne 1,2,3 & 4: Vet ikke helt enda.. Tantebarn 5 & 6: Kontantkort på mobil (?) Svigermor: Tapet til stua Svigersøsken 1, 2 & 3: usikker, men noe julepynt sannsynligvis... Og så har jeg ikke kommet lenger gitt...har noen igjen da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 17. november 2004 #13 Del Skrevet 17. november 2004 Her er vår gaveliste så langt (nesten ferdige også): Mamma og pappa - har ingen anelse da de aldri ønsker seg noe, men søster foreslo dessertskåler og bestikk da de visst manglet det Svigermor - kakefat Svigerfar - addidas tøfler og noe verktøygreier Min kjære - sannsynligvis skibukse og parfyme min søster + sammboer- julekule fra USA (hun samler) + hyttebok (ønske) min eks-svigerbror(svoger) - gullfiskbolle som ser ut som et enormt cognac-glass (intern spøk - han elsker cognac) Min niese 14år- ikke kjøpt enda men blir muligens klær og evt en dvd (Ringenes Herre eller Harry Potter) Min eldste nevø (6,5år) - lego palass Min yngste nevø (2,5år) - lastebiler og gravemaskiner (han har dilla) Min kjæres eldste bror m/sammbo: Mulig vi blir enige om å ikke gi gave, men ellers blir det et stort atlas Min kjæres yngste bror m/kone: Spill (settlers) + evt noe? Min kjæres niese (8år) - KlikkIts veske + smykke Min kjøres eldste nevø (4år) - Lego palass Min kjæres yngste nevø (2år) - lekebiler (han har dilla) Min kjæres besteforeldre og 1 tante: vet ikke enda. overlater det litt til min kjære ;-) Min venninne 1 og 2: gavekort på bestikk/servise de samler på Min venninne 3: Bridget Jones + Love Actually på dvd (har nettopp fått dvdspiller) Min vennine 4: krem og div til hudpleie (skjemm deg selv bort utstyr) Min venninne 5: ansiktsmaske Min kammerat 1: Jakke han ønsket seg Min kammerat 2: italiensk kokebok (ønske) Min venninnes sønn (snart 1år): leke Annet vennepars datter (1år): en genser -Smilepia- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 17. november 2004 #14 Del Skrevet 17. november 2004 Mamma og pappa: Pynteputer til den nye sofaen i kule farger. Søster 1: parfyme Søster 2: Redken pakke med shampoo, balsam og kur søster 3: Kule veske med innhold (lipgloss, penger, gotteri osv...) Bestemor+far: hardangerbestikk, ønsket seg. Svigers: Kalender med bilder fra når ungene var små Min manns søster og mann: Pakke med kule lysestaker, lys og servietter Min manns bror og kone: samme som ovenfor niese 1: Maria Arredondo cd niese 2: Kul genser og strømpebukse niese 3: Barbidukke og strømpebukse nevø 1: Ratt og pedal til PS2 nevø 2: får det samme som ovenfor (på deling) nevø 3: Ferrari bil i Lego Onkle og tante 1: Gavekort plantasjen Onkel og tante 2: To vevde brikker fra en lokal husflidsbutikk fetter: Hettegenser + 4pk coca cola kusine: gavekort cd Venninnes sønn: Søt genser Venninnes datter: Søt strømpebukse og en bok Venninne: Carola cd "sanger for store og små" venninne 2: 4 bokser Mariannesukker fra DK vennine 3+samboer: "Kjøleskapspoesi" (mange små bokstaver med magnet for å lage dikt på kjøleskapet" Mann: Har skrevet et dikt til ham, og så får han en mikrofon pluss en sånn ting slik at vi kan joble oss på stereoanlegget til karaoke. Og et utvalg karaokedvd'er. (Har alltid drømt om å bli popstjerne (les: bære med i Take That eller andre klissete boyband)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 20. november 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 20. november 2004 Mange gode tips her, ja. Får se å sette i gang. Kom gjerne med flere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 20. november 2004 #16 Del Skrevet 20. november 2004 Svigerforeldre: Deler til middagsservise. Mamma: Brødrister, vannkoker og kaffitrakter (ikke så dyr gave som det høres ut til) Broren min:Glass i en serie han samler på. Niese(15 år): småsminke fra H&M (lipgloss,mascara osv) Nevø(11 år): CD Niese(5 år): Jumper som vi trykker navnet hennes på. Nevø (4 år): Jumper med navnet hans på. Niese(3 år): Jumper med navnet hennes på. Venninna mi: vet ikke ennå. Kanskje en spesiell julekule eller noe sånt. Noe som ikke alle andre har. Mannen min: JVC anlegg fra meg, CD og veggklokke fra ungene. 3-åringen vår: Er ikke sikker. Kanskje en hvilestol. Småtten vår på 9mnd: Noe i Little People-serien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 20. november 2004 #17 Del Skrevet 20. november 2004 Har ikke kjøpt så mange enda, men her er noen planlagte: Mamma og pappa : ny stuelampe + fint bilde av barnebarn tatt i barnehagen + fotokalender med alle barnebarna Svigers: også bilde av barnebarnet + en fin juledekorasjon + litt Euro (de skal til Syden etter jul) Mannen min: klær tenker jeg.. Søster: kontantkort + en genser Så har jeg 5 nieser og nevøer som skal få blant annet kontantkort, DVD film, dataspill, biler og andre leker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 20. november 2004 #18 Del Skrevet 20. november 2004 Og ikke minst mine egne barn på 3 og 1 år som skal få blant annet gyngehest, ski, klær og leker som jeg ikke har bestemt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest filifjonka Skrevet 20. november 2004 #19 Del Skrevet 20. november 2004 I år er barna store nok til å lage fine jule"duker" og andre håndmalte tekstiler til både besteforeldre, tanter og onkler. Vi har brukt en fin tekstilmaling (kjøpt på nettbutikk anaconda) som kommer i roll-on flasker og som er enkel å bruke for de små. Vi har ikke bare malt på brikker, servietter og putevar, men også slips, tøysko og sokker! Veldig morsomt (for oss)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 21. november 2004 #20 Del Skrevet 21. november 2004 Har bare kjøpt en gave hittil. Svigerforeldre: En bok om slekten som de kan fylle ut. Litt lik en type bok man kjøper til babyer, de kan lime inn bilder av seg, sine foreldre og besteforeldre og skrive inn egenskaper, jobber o.l. Samt to kubbelys med matchende servietter og adventslys. De har allerede fått gaven, Qliomannen hadde den med nedover til Spania i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå