AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Hele klassen eller kun jentene? Føler hun trenger en slik dag for å bli kjent med jentene. jeg vet av erfaring med eldre søsken at jentene og guttene leker hver for seg Kjekt de gangene de har fellesbursdager ja, men jeg ser hver gang at jentene går mest til jentene og omvendt... og siden hun er ny i klassen, så er det å få ha sin egen bursdag med bare jentene viktig føler jeg. Lettere å få kontakt med de ulike og om man ikke er for mange. Hva tror dere? Anonymkode: 46fa3...236 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 Siden hun er ny i klassen stemmer jeg for kun jentene👍🏼 Anonymkode: ac678...088 1
Saphyria Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Det er vel mest normalt med bare jentene, så eg syns det høres best ut. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 Jeg syns det er en uting å invitere hele klassen jeg. Joda, det blir billigere å arrangere, vi får færre bursdager å gå i - men vi får desto flere å kjøpe til! "regelen" i klassa er 100 kr per barn.. og om vi blir invitert til guttene og, så blir det jo dobbelt så mange å gi til da, 20 i stedet for 10! Håper de andre mammaene skjønner at det er lurt å invitere bare jenter og gutter hver for seg.. Anonymkode: 46fa3...236
Gjest Magnifiq Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er en uting å invitere hele klassen jeg. Joda, det blir billigere å arrangere, vi får færre bursdager å gå i - men vi får desto flere å kjøpe til! "regelen" i klassa er 100 kr per barn.. og om vi blir invitert til guttene og, så blir det jo dobbelt så mange å gi til da, 20 i stedet for 10! Håper de andre mammaene skjønner at det er lurt å invitere bare jenter og gutter hver for seg.. Anonymkode: 46fa3...236 Her har vi slått sammen flere som feirer sammen. Både gutter og jenter. Da har selvsagt hele klassen blitt invitert. Men guttene kjøper kun til guttene, og jentene til jentene.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 15 timer siden, Magnifiq skrev: Her har vi slått sammen flere som feirer sammen. Både gutter og jenter. Da har selvsagt hele klassen blitt invitert. Men guttene kjøper kun til guttene, og jentene til jentene. Åh, er det vanlig? Trodde man måtte kjøpe til alle de som hadde bursdag som man var invitert til jeg. I tidligere fellesbursdager med eldstebarnet mitt har vi alltid gitt til alle de som hadde bursdag. En gang var det 3 gutter som hadde bursdag, så vi måtte jo gi til alle guttene. Om det var en jente og en gutt hadde jeg jo ikke gjort forskjell, begge måtte jo få gave. Hva mener dere andre da? Det er da det samme om det er fellesbursdag for 2-3 stk - om det er 3 jenter - eller om det er 3 gutter, eller om det er 2 gutter og en jente som inviterer hele klassen i bursdag, man må jo gi til alle bursdagsbarna? Anonymkode: 46fa3...236
Lykkehjerte Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh, er det vanlig? Trodde man måtte kjøpe til alle de som hadde bursdag som man var invitert til jeg. I tidligere fellesbursdager med eldstebarnet mitt har vi alltid gitt til alle de som hadde bursdag. En gang var det 3 gutter som hadde bursdag, så vi måtte jo gi til alle guttene. Om det var en jente og en gutt hadde jeg jo ikke gjort forskjell, begge måtte jo få gave. Hva mener dere andre da? Det er da det samme om det er fellesbursdag for 2-3 stk - om det er 3 jenter - eller om det er 3 gutter, eller om det er 2 gutter og en jente som inviterer hele klassen i bursdag, man må jo gi til alle bursdagsbarna? Anonymkode: 46fa3...236 Enig, og det er vel det som er normalen jevnt, dersom ikke annet er avtalt og oppgitt! (Hørt at tilfeller der noen gir kun til samme kjønn eller den de kjenner best, noe jeg syns er ufint, pga hørt at det har skapt leie situasjoner der bl.a. bursdagsbarnet som var minst populær, fikk minst gaver) Så lenge flere feirer sammen, tenker jeg at alle bursdagsbarna bør få gave, uavhengig hvor nært forhold en måtte ha til hver enkelt! 2
Lykkehjerte Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Den 05.09.2016 at 16.38, AnonymBruker skrev: Hele klassen eller kun jentene? Føler hun trenger en slik dag for å bli kjent med jentene. jeg vet av erfaring med eldre søsken at jentene og guttene leker hver for seg Kjekt de gangene de har fellesbursdager ja, men jeg ser hver gang at jentene går mest til jentene og omvendt... og siden hun er ny i klassen, så er det å få ha sin egen bursdag med bare jentene viktig føler jeg. Lettere å få kontakt med de ulike og om man ikke er for mange. Hva tror dere? Anonymkode: 46fa3...236 Høres svært lurt ut å gjøre slik du nevner, invitere kun jentene! Da er det lettere for din datter å bli kjent med de, og samme gjeler for deg som mor, mht relasjon til jentene og deres foreldre! Fin og myk start for alle parter! 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh, er det vanlig? Trodde man måtte kjøpe til alle de som hadde bursdag som man var invitert til jeg. I tidligere fellesbursdager med eldstebarnet mitt har vi alltid gitt til alle de som hadde bursdag. En gang var det 3 gutter som hadde bursdag, så vi måtte jo gi til alle guttene. Om det var en jente og en gutt hadde jeg jo ikke gjort forskjell, begge måtte jo få gave. Hva mener dere andre da? Det er da det samme om det er fellesbursdag for 2-3 stk - om det er 3 jenter - eller om det er 3 gutter, eller om det er 2 gutter og en jente som inviterer hele klassen i bursdag, man må jo gi til alle bursdagsbarna? Anonymkode: 46fa3...236 Vi kjøpte en gang gave til en som barnet mitt gikk i barnehage med der vi egentlig hadde sagt at barnet mitt skulle bli med i bursdagen, men så kunne vi ikke likevel. Vi fikk ikke en takk tilbake en gang. Gjør det aldri igjen. Nå er det kun de vi drar i bursdag til som får gave. Anonymkode: d6878...25b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #11 Skrevet 6. september 2016 21 timer siden, Magnifiq skrev: Her har vi slått sammen flere som feirer sammen. Både gutter og jenter. Da har selvsagt hele klassen blitt invitert. Men guttene kjøper kun til guttene, og jentene til jentene. Synes virkelig at det er en uting. Blir barnet mitt invitert i en felles bursdag for både en gutt og en jente, så skal da selvsagt begge bursdagsbarna ha gave. Uansett hvem man kjenner best. Anonymkode: d6878...25b
Gjest Magnifiq Skrevet 6. september 2016 #12 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes virkelig at det er en uting. Blir barnet mitt invitert i en felles bursdag for både en gutt og en jente, så skal da selvsagt begge bursdagsbarna ha gave. Uansett hvem man kjenner best. Anonymkode: d6878...25b Hvorfor er det en uting? Her var det en gjeng på 6 bursdagsbarn. Tre jenter og tre gutter. De er gjevnt fordelt. Hvorfor er det da virkelig en uting at jentene kjøper til jentene og guttene til guttene? Dette ble bestemt av oss foreldrene som arrangerte bursdagen, med tanke på at alle skulle få komme, selv om de kanskje ikke hadde penger til 6. Bursdagsgave.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #13 Skrevet 7. september 2016 13 timer siden, Magnifiq skrev: Hvorfor er det en uting? Her var det en gjeng på 6 bursdagsbarn. Tre jenter og tre gutter. De er gjevnt fordelt. Hvorfor er det da virkelig en uting at jentene kjøper til jentene og guttene til guttene? Dette ble bestemt av oss foreldrene som arrangerte bursdagen, med tanke på at alle skulle få komme, selv om de kanskje ikke hadde penger til 6. Bursdagsgave. De har vel ikke bursdag på samme dagen alle disse seks barna? Barn legger for merke til slik forskjellsbehandling, tror jeg, spesielt når en av dem er midtpunkt som man jo er når man er bursdagsbarn. Anonymkode: d6878...25b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #14 Skrevet 7. september 2016 Jeg syns det er litt trist jeg, at de må dele dagen sin med så mange, denne dagen som egentlig skal være bare deres. På skolen og SFO har de en liten markering for de som har bursdag, da samler de de som har bursdag samme måneden, så kan man selv invitere i bursdag, f eks hele klassen eller alle jentene eller alle guttene. Det er praktisk å slå sammen bursdagen, og det blir jo fort mange bursdager å gå i - så sånn sett er det greit. Men når det er så mange som 6 som slår seg sammen, blir det veldig upersonlig føler jeg, da blir det ikke bursdagsfeiring, men mer som en fest for klassen... Om man er 2- toppen 3, da kan det være litt stas, selv om det aller beste er jo å få ha sin helt egen dag... men det er litt stas å kunne feire sammen med venninnen sin da som kanskje har bursdag samme dag eller omtrent samme tid, da blir man fortsatt midtpunktet. Og da er det obs obs - at man gir til begge bursdagsbarna, ikke kun de man er mest venninne med. Om hver av disse to bursdagsbarna har invitert med seg hver sin ekstra venn, da er det ok at de vennnene kun gir til sin venn, men de i klassen må gi til begge. Anonymkode: 46fa3...236
Gjest Magnifiq Skrevet 7. september 2016 #15 Skrevet 7. september 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: De har vel ikke bursdag på samme dagen alle disse seks barna? Barn legger for merke til slik forskjellsbehandling, tror jeg, spesielt når en av dem er midtpunkt som man jo er når man er bursdagsbarn. Anonymkode: d6878...25b De feirer sammen, så alle er bursdagsbarn. De hadde en super dag alle sammen, og alle bursdagsbarna ønsket å feire sammen neste år også. Så ingen ting å være trist for, eller syntes syns på bursdagsbarna for. De syns det var kjempe fint å kunne feire sammen. Heldigvis så klarer veldig mange barn å dele dagen sin med andre.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #16 Skrevet 7. september 2016 Har du spurt jenten din hva hun ønsker? Anonymkode: 0134a...63f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå