Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første måneden vi prøvde var vi super"flinke" sex annenhver/hver dag, etterhvert har vi dabbet litt av. Driver jo å styrer på med EL tester og slikt, men føler jeg aldri sikke på dem. Syklusen er alt annet enn stabil, så plutselig er det mensen og plutselig får jeg tre positive EL tester i løpet av en mnd.  Det går vel ikke an?

Jeg er drittlei av å prøve, men så føler jeg kanskje at jeg ikke er en så veldig "flink" prøver heller. Så skal mannen på konferanse i 3 dager, og jeg er overbevist om at da er løpet kjørt for denne gang, og gidder ikke styre på med annenhver dag måned etter måned etter måned....

Hva med dere, er dere "flinke"? sex annenhver dag ut i evigheten?

Anonymkode: cf8ad...7b5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nja, det er mnd der jeg rett og slett ikke orker å prøve skikkelig, da er det gjerne mye jobb og andre ting som spiller inn.. Men vi prøver så godt vi kan og ha det minst annenhver dag rundt den fruktbare perioden, helst hver dag rundt denne perioden! men er ikke alltid ting strekker til..

Skrevet

Vi endte opp med å prøve i nesten fem år (riktignok med mange behandlinger og prøverør innimellom). Så om vi skulle styrt samlivet etter syklusen hadde nok forholdet røket for lengst. 

Lev livet som vanlig. Kan dere bli gravide blir dere det etterhvert. Husk at 2 ganger i uka som regel er mer enn nok, da sædcellene lever i opp til 5 dager. Sex hver dag kan for en del redusere sannsynligheten for å lykkes, da sædcellene ikke får hentet seg inn igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Tre positive el tester er ikke akkurat unormalt. Noen har hormonene i kroppen lenge før el faktisk kommer, andre kort. Hva med å bruke digitale el tester for å dobbeltsjekke billigtestene om du syntes det er vanskelig å tolke? 

Sex første positive el test, og evnt også tredje positive el test skal  fungere helt flott. 

Anonymkode: d02ba...0cc

Skrevet
2 minutter siden, Athene skrev:

Vi endte opp med å prøve i nesten fem år (riktignok med mange behandlinger og prøverør innimellom). Så om vi skulle styrt samlivet etter syklusen hadde nok forholdet røket for lengst. 

Lev livet som vanlig. Kan dere bli gravide blir dere det etterhvert. Husk at 2 ganger i uka som regel er mer enn nok, da sædcellene lever i opp til 5 dager. Sex hver dag kan for en del redusere sannsynligheten for å lykkes, da sædcellene ikke får hentet seg inn igjen. 

ja hadde barnehagen hatt kontinuerlig opptak hadde jeg nok slappet mer av, men nå vet jeg at vi har litt kniven på strupen om det skal bli noen 2017 baby på oss. Men du har selvsagt rett, man må ikke stresse for mye heller og jeg er god på å stresse opp samboeren :P 

Har aldri hørt at de lever i 5 dager, trodde 2 til 3 var det vanlige?

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ja hadde barnehagen hatt kontinuerlig opptak hadde jeg nok slappet mer av, men nå vet jeg at vi har litt kniven på strupen om det skal bli noen 2017 baby på oss. Men du har selvsagt rett, man må ikke stresse for mye heller og jeg er god på å stresse opp samboeren :P 

Har aldri hørt at de lever i 5 dager, trodde 2 til 3 var det vanlige?

TS

Da skal han ha ganske dårlig kvalitet. Hos de fleste (normalen) er det fem dager. Hos noen få opp mot 7 dager.

Skrevet
1 minutt siden, Athene skrev:

Da skal han ha ganske dårlig kvalitet. Hos de fleste (normalen) er det fem dager. Hos noen få opp mot 7 dager.

ååå? Det ante jeg ikke. Han har god kvalitet, han fikk det sjekket for noen år siden i forbindelse med jobb, men den kan kanskje endre seg?

TS

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ååå? Det ante jeg ikke. Han har god kvalitet, han fikk det sjekket for noen år siden i forbindelse med jobb, men den kan kanskje endre seg?

TS

Sjekket sæden i forbindelse med jobb? 

Anonymkode: 16455...62a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket sæden i forbindelse med jobb? 

Anonymkode: 16455...62a

hehe, ja hæren tuller ikke når de sier "grundig fysisk undersøkelse" :P men det er noen år siden nå da...

TS

Skrevet
55 minutter siden, Athene skrev:

Vi prøvde ikke i nærheten av såpass lenge - rett i underkant av ett år. Det kan ha vært tilfeldig, men den ene gangen jeg ble gravid var akkurat når kalkulatoren viste omtrent klokkeslettet for høyest sjanse for EL(altså, ikke bare dag men også på ettermiddagen). Utover det hadde vi uansett sex annenhver dag omtrentlig(ingen barn fra før på den tiden).

Så denne gangen tar jeg litt motsatt strategi siden tiden er knappere og alderen min tilsier at jeg ikke har allverdens tid - jeg kjører ELtester og planlegging det første året.

Skjer det ikke så skjer det ikke, og jeg ville nok ikke gjort det over veldig lang tid. Men i starten er det nødvendig slik jeg ser det siden både alder og andre omstendigheter gjør at man bør bli relativt raskt gravid om det er mulig. 

Men det er jo aldri godt å si hva som utgjorde årsaken til akkurat den og den unnfangelsen, eller hvorfor man blir uforklarlig barnløs. Men for meg som har kommet i alderen hvor fertiliteten stuper ganske mye raskere enn sist vi prøvde så skal jeg iallfall ikke kunne tenke at jeg ikke prøvde "riktig". 

Sex annenhver dag rekker vi aldri uansett lengre :P

Anonymkode: 97322...3f0

Skrevet

Hos oss er det heldigvis ikke et problem med tanke på tid/ork til sex, men derimot jobber mannen offshore og har derfor mistet en del eggløsninger. Blir like skuffet hver eneste gang mensen kommer. Nå har vi begge sjekket oss og alt såg bra ut, men jeg har heller ikke alderen på min side. Dette stresser meg litt. Denne PP'n har jeg brukt el tester og det viste seg at el kom et par dager før jeg trodde jeg hadde el, selv om det ikke har spillt noen rolle med tanke på å kunne hatt blitt gravid tidligere i år. Mister jo litt motet etter en stund, men det er jo mye skal skal stemme. 

Anonymkode: afce8...b05

Skrevet

Glemte å si at vi prøver få i oss nok vitaminer og beveger oss å leve noe lunde sunt i prøveperioden.

Anonymkode: afce8...b05

Skrevet

har prøvd i godt over ett år nå, med meget ustabile sykluser og aldri en eneste positiv EL-test.

Vi har sex omtrent annenhver dag i de to mest sannsynlige ukene for EL, mannen har aldri vært flink til å ta initiativ til sex så det må jeg gjøre selv - og etter å ha tatt initiativ 6-8 ganger på rad så er jeg så lei at det blir sexløst resten av måneden. Dessverre. 

Ellers har jeg gitt litt opp ellers også, spiser spekemat, dropper folsyretablettene stadig vekk, og drikker alkohol i perioden mellom mens og antatt eggløsning (selv om jeg altså ikke aner når den kommer)... hadde stålvilje på alt frem til i vår, men da vi tippet ett år med prøving uten resultat så ga jeg opp å leve som om jeg allerede var gravid...

Anonymkode: 3b1e3...62a

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har prøvd i godt over ett år nå, med meget ustabile sykluser og aldri en eneste positiv EL-test.

Vi har sex omtrent annenhver dag i de to mest sannsynlige ukene for EL, mannen har aldri vært flink til å ta initiativ til sex så det må jeg gjøre selv - og etter å ha tatt initiativ 6-8 ganger på rad så er jeg så lei at det blir sexløst resten av måneden. Dessverre. 

Ellers har jeg gitt litt opp ellers også, spiser spekemat, dropper folsyretablettene stadig vekk, og drikker alkohol i perioden mellom mens og antatt eggløsning (selv om jeg altså ikke aner når den kommer)... hadde stålvilje på alt frem til i vår, men da vi tippet ett år med prøving uten resultat så ga jeg opp å leve som om jeg allerede var gravid...

Anonymkode: 3b1e3...62a

Vi også hadde stålvilje og gjorde absolutt alt rett, så dabbet det av. Alt jeg vil er jo å bli gravid, men samtidig føler jeg meg som en "dårlig prøver."  

TS

Skrevet

Hvor uregelmessige sykluser har du? Du sier du har flere positive eggløsningstester i løpet av en måned. Kan du ha PCO eller PCOS? Kanskje det burde utredes og dere kan få hjelp? Har du forsøkt temping?

Anonymkode: 4ff78...20d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor uregelmessige sykluser har du? Du sier du har flere positive eggløsningstester i løpet av en måned. Kan du ha PCO eller PCOS? Kanskje det burde utredes og dere kan få hjelp? Har du forsøkt temping?

Anonymkode: 4ff78...20d

jeg vet ikke om jeg reelt har uregelmessig syklus, for det har vært så mye tull. først gikk det lang tid før jeg fikk tilbake mensen etter at jeg tok ut hormonspiral. Så hadde jeg en kjemisk, så hadde jeg en 40 dagers syklus, så en 28 dagers syklus, så en kjemisk/SA til så en sykluser på 37 dager og en på 45 dager. Fordi det har vært så mye tull, så vet jeg ikke om jeg reelt har ustabil syklus eller om jeg bare tar litt tit på å komme meg i rutine igjen etter slike "forstyrrelser."

Innimellom disse uregelmessige menstruasjonene har jeg jevnlig testet med EL tester og de gir ingen mening; positive flere ganger i løpet av en syklus, den ene gangen jeg hadde kjemisk hadde jeg ingen positiv el tester, men EL må jeg jo ha hatt. Føler at alt er så ustabilt at jeg burde ha sex annenhver dag for å sikre meg. 

Tror ikke jeg har pocs for jeg har ingen andre symptomer på det. Tok også ultralyd i forbindelse med fjerning av spiral, og da sa de at "alt så fint ut" men jeg vet jo helle rikke hva de så etter :P 

Temping er kanskje neste ja, du sier noe der... Er egentlig lei hele prøvingen kjenner jeg...

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...