Gå til innhold

Nordmenn som flytter til utlandet og klager på at utlendinger flytter til Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om de vet hva hykleri er.............................

Anonymkode: cfc4f...415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer å flytte til utlandet, men det er jobb mulighetene som stopper meg. Så hvis de fleste tenker som meg, så ønsker vi iallefall å yte noe for tilværelsen dit vi flytter.

Tviler på at mange nordmenn flytter fra Norge for å gå på det lokale "nav" kontoret i feks Portugal. Eller andre land.

• Liker 1
Skrevet

Men hvem har gjort det har du noen kilder for påstanden din.

Anonymkode: c9f7d...59a

Skrevet (endret)

Det har vel noe med at nordmenn stort sett er til inntekt for det landet de drar til, mens mange av utlendingene som kommer til Norge må forsørges av de som bor der fra før. Vil ikke si dette er så hyklerisk.

Og så - har man de som vil leve som om de fremdeles bor i Norge - et annet sted. Og der stiller vi ganske likt med utlendingene som ikke vil leve etter våre normer og "regler".

Vel, bortsett fra at det ikke er typisk norsk og kreve egne kirker, skoler og tilogmed sykehjem i de landene de bosetter seg, og at dette skal finansieres av vertslandet.

Endret av Kontormus
  • Liker 3
Skrevet

Hykleriet er blitt bekreftet av svarene.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hykleriet er blitt bekreftet av svarene.

Der tar du feil jeg bor i Norge.

Anonymkode: c9f7d...59a

Skrevet

Nordmenn som drar til utlandet tar med seg en inntekt....de er faktisk et bidrag til landet de drar til..enten via trygd eller arbeid!

De fleste utlendinger som kommer hit er totalt hjelpesløse og må ha hjelp til hus, mat, klær til ungene sine, bil, førerkort osv. De er en svær diger byrde for det norske samfunn. En utgift, en enorm utgift! Ofte er de analfabeter og kan aldri delta i arbeidslivet heller...

Hvis du ikke ser forskjellen er du tilbakestående 

Anonymkode: 2baec...be6

Skrevet

Nordmenn som flytter ut vil gi en verdi til landet de ender opp i. De vil altså ikke få noen kommunale boliger, dag-penger, eller annen form for velferd. 

De nordmenn som flytter ut er enten pensjonister eller folk som har fått en jobb i utlandet, hvor begge fører til økt inntekt for staten de flytter til. 

De fleste asylsøkere derimot, de fører ikke til noen økonomisk gevinst. De tar og tar, og selv om de begynner å gi litt etter 5-10 år så vil den totale kostnaden de påførte staten allikevel være mye større (mange forblir utenfor arbeidslivet etter 10 år til og med). Jeg har ingenting imot utlendinger som flytter til Norge på grunn av et jobbtilbud  de har fått (det å jobbe svart telles ikke), resten kan la vær å komme.

Anonymkode: 0ece9...34a

Skrevet

Jeg flytter til utlandet i februar neste år og har fått meg jobb der. Jeg er lei av avgifter i alle bauger og kanter, lei av unnvikende og feige politikere og lei av innvandring. Derfor utvandrer jeg..

Anonymkode: 2c52a...385

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veit du hva dumhet er for noe?

Anonymkode: 2bf9a...af1

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og alt er relativt.

Anonymkode: 13f44...e8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...