Gå til innhold

Usikker stemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min stesønn på 10år fikk beskjed på skolen om at de burde ha armbåndsur til leirskole nå i høst. Jeg ønsker veldig å kjøpe en holdbar klokke til ham, da moren og faren har litt stram økonomi. Så jeg og far ble enige om det. Gutten på 10 vil veldig gjerne ha iwatch eller lignende, men disse er utrolig dyre. (Og jeg er usikker på kvaliteten på iwatch, da de skal på sjøleir?) Han har funnet noe lignende til 2500kr også. Men både jeg og far er enige om at dette er for dyrt. Jeg tenkte ei robust klokke til ca 1000 som tåler en trøkk og vann, og har vist ham flere tøffe modeller. Jeg har prøvd å "lure" ham til å ønske seg noen sportsklokke, treningsklokker, dykkerklokker for barn/voksne som ikke er så dyre, men han vil ha en iwatch. En iwatch er uaktuelt fra alle hold, da må han kjøpe selv men det har han ikke råd til før leirskole. Noen som har råd for hvordan jeg/far/vi kan gå frem? Det er trist om han blir skuffet, men han må lære seg å ønske seg realistiske gaver også..

Hva synes dere vi skal gjøre egentlig?

Anonymkode: a4eb1...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gidd å gi en gave til en som er så utakknemlig. Han får klare seg uten klokke frem til han blir moden nok til å forstå tings verdi. 

Anonymkode: 9e99f...af6

• Liker 5
Skrevet

Det er vel bare å forholde seg til han som du ville gjort til dine eventuelle egne barn. Har man ikke råd, så har man ikke råd. Slik er det med alt her i livet.

Skrevet

Hva med om både mor, far og stemor spleiser på klokken? Evt om han får låne en billig klokke av dere og kan ønske seg den andre til bursdag/jul. Jeg og far har gått sammen om å kjøpe gaver til vår sønn innimellom, selv om vi ikke lenger bor sammen og stemor er i bildet. Er koslig for barnet å få en gave fra alle tre da :)

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte min brukt til 2500kr på Finn. Jeg er fornøyd med min :) 

Kan ikke du betale mest, og far og mor noe, og så må han legge til noe selv? 

Anonymkode: e7fa6...603

• Liker 2
Skrevet

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gidd å gi en gave til en som er så utakknemlig. Han får klare seg uten klokke frem til han blir moden nok til å forstå tings verdi. 

Anonymkode: 9e99f...af6

Han trenger klokke så klokke skal han få, og han er ikke utakknemlig, bare et barn med urealistiske drømmer. Det er ikke hans feil at han har blitt sånn.

Hilsen TS

Skrevet
28 minutter siden, -Missi- skrev:

Hva med om både mor, far og stemor spleiser på klokken? Evt om han får låne en billig klokke av dere og kan ønske seg den andre til bursdag/jul. Jeg og far har gått sammen om å kjøpe gaver til vår sønn innimellom, selv om vi ikke lenger bor sammen og stemor er i bildet. Er koslig for barnet å få en gave fra alle tre da :)

Han skal få ei klokke av meg, det var avtalen jeg gjorde med foreldrene, så sånn blir det denne gangen. Vi har også spleisa med mor om gaver før, men det blir ikke sånn denne gangen. Men det er bra det er flere som klarer å samarbeide :) 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, Betrakteren skrev:

Det er vel bare å forholde seg til han som du ville gjort til dine eventuelle egne barn. Har man ikke råd, så har man ikke råd. Slik er det med alt her i livet.

Joda, det blir vel sånn. Det er bare vondt med de store forhåpningene og forventningene til barn. De forstår ikke alt bestandig og det hjelper ikke alltid å forklare. Da hjelper det for en usikker stemor å lufte seg å få råd her inne, faktisk:fnise:

Skrevet

Han er gammel nok til å skjønne at ting koster, men er kanskje ikke gammel nok til å forstå hvor mye penger det faktisk er snakk om. Et forslag er å gi forskudd på jul- og bursdagsgave, og forklare at da blir det feks en symbolsk gave til jul... Mine barn har fått feks pc ved at jeg sponser litt, og resten er forskudd.

Anonymkode: 48b93...6bd

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er gammel nok til å skjønne at ting koster, men er kanskje ikke gammel nok til å forstå hvor mye penger det faktisk er snakk om. Et forslag er å gi forskudd på jul- og bursdagsgave, og forklare at da blir det feks en symbolsk gave til jul... Mine barn har fått feks pc ved at jeg sponser litt, og resten er forskudd.

Anonymkode: 48b93...6bd

Endret av Sølvi88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...