Gjest the1andonly Skrevet 5. september 2016 #1 Del Skrevet 5. september 2016 Sliter med å huske på å gjøre husarbeid så det blir ofte mye på en dag. Mannen min jobber en uke på og en uke fri så han har tid når han har hjemme til å gjøre husarbeid. Både han og jeg husker ikke på å vanne blomstene feks. På denne måten blir han og jeg minnet på hva som trengs å gjøres og hvor ofte. Samtidig ser vi hvor mye hver person gjør. Er det noen poster jeg har glemt som er lure å ha med?? Hva synes dere om intervallet på hvor ofte det skal gjøres? Vi bor i et middels stort hus med hage og har ikke barn. Å rydde av etter middag, ta ut og inn av oppvaskmaskinen, vaske klær går av seg selv. Det gjør vi begge to når det trengs. Dette er mest for å få meg selv til å gjøre husarbeid.. Er visst litt lat av meg og har bodd i hus nå ett år. De tidligere årene har det vært hybel på 10-20 kvm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 5. september 2016 #2 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) Hei. God ide å finne på regler for å motivere seg selv Men jeg forstår ikke intervallene dine helt. Regner med at hvit er de gangene du skal gjøre det. I såfall synes jeg rydding av bil er overdrevent (for min del ) Støvsuging ser du ut til å ha dobbelt på et vis? I tillegg til skjema ville jeg hatt type 15 minutter zone slik Flylady anbefaler. Altså at du velger deg et område der du skal rydde i femten minutter. Feks velge deg et skap, en krok, en kommode... Lykke til Endret 5. september 2016 av Rotemor Skriveleifer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphyria Skrevet 5. september 2016 #3 Del Skrevet 5. september 2016 Hvordan satt du opp lista, hvilket program brukte du? Eg kunne tenkt meg noe lignende selv, siden eg lett utsetter ting når eg ikkje har ei liste foran meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the1andonly Skrevet 5. september 2016 #4 Del Skrevet 5. september 2016 2 timer siden, Rotemor skrev: Hei. God ide å finne på regler for å motivere seg selv Men jeg forstår ikke intervallene dine helt. Regner med at hvit er de gangene du skal gjøre det. I såfall synes jeg rydding av bil er overdrevent (for min del ) Støvsuging ser du ut til å ha dobbelt på et vis? I tillegg til skjema ville jeg hatt type 15 minutter zone slik Flylady anbefaler. Altså at du velger deg et område der du skal rydde i femten minutter. Feks velge deg et skap, en krok, en kommode... Lykke til Ja hvit er der jeg skal krysse av for at jeg har gjort det. Jeg har støvsuging dobbelt ja fordi det må gjøres annenhver uke minst!! har en hund som røyter... men ble litt rotete ja.. har sett på Flylady! takk for tips :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #5 Del Skrevet 5. september 2016 Bør du ikke skifte sengetøy oftere? Anonymkode: 8ca13...748 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the1andonly Skrevet 5. september 2016 #6 Del Skrevet 5. september 2016 2 timer siden, NordTroll skrev: Hvordan satt du opp lista, hvilket program brukte du? Eg kunne tenkt meg noe lignende selv, siden eg lett utsetter ting når eg ikkje har ei liste foran meg. Jeg brukte excel så nå kan jeg krysse av så jeg blir nektet å utsette!!! Trykk på linken nedenfor så kan du åpne dokumentet å lagre det! https://vgsnfk-my.sharepoint.com/personal/isejoh15_vgs_nfk_no/_layouts/15/guestaccess.aspx?guestaccesstoken=O3KKcc6RtONS%2b43aCQiB1W%2bCBb2c8gb44Wh0jEs2Qq0%3d&docid=1511097b2619f449dbd0a00079e92f4d6&rev=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #7 Del Skrevet 5. september 2016 Synes intervallene så merkelige ut. Støvsuging - minst en gang i uken, dersom man ikke har barn eller dyr. Soverom kan ofte drøyes litt lengre. Sengetøy - hver uke. Annenhver dersom dere dusjer rett før sengetid. Kjøkken er jo nesten daglig, gitt man lager litt mat. Der har jeg en liten handstøvsuger. Bad - minst ukentlig. Servant og toalett bør man jo ta over hver 2-3 dag. Tannbørste - ved behov. Mannens må byttes dobbelt så ofte som min, han pusser hardt. Anonymkode: 22654...5cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphyria Skrevet 5. september 2016 #8 Del Skrevet 5. september 2016 11 minutter siden, the1andonly skrev: Jeg brukte excel så nå kan jeg krysse av så jeg blir nektet å utsette!!! Trykk på linken nedenfor så kan du åpne dokumentet å lagre det! https://vgsnfk-my.sharepoint.com/personal/isejoh15_vgs_nfk_no/_layouts/15/guestaccess.aspx?guestaccesstoken=O3KKcc6RtONS%2b43aCQiB1W%2bCBb2c8gb44Wh0jEs2Qq0%3d&docid=1511097b2619f449dbd0a00079e92f4d6&rev=1 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 5. september 2016 #9 Del Skrevet 5. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes intervallene så merkelige ut. Støvsuging - minst en gang i uken, dersom man ikke har barn eller dyr. Soverom kan ofte drøyes litt lengre. Sengetøy - hver uke. Annenhver dersom dere dusjer rett før sengetid. Kjøkken er jo nesten daglig, gitt man lager litt mat. Der har jeg en liten handstøvsuger. Bad - minst ukentlig. Servant og toalett bør man jo ta over hver 2-3 dag. Tannbørste - ved behov. Mannens må byttes dobbelt så ofte som min, han pusser hardt. Anonymkode: 22654...5cb Enig, med hund i hus skjønner jeg ikke at det holder med støvsuging annenhver uke? Dere ser jo selv når gulvet blir møkkete med rusk og støv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå