Gå til innhold

Han jeg leier med...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flytta inn i ei leilighet for en mnd siden, og har egentlig daglig mottatt meldinger fra han som leier ut.. Jeg er 25, han er sikkert 40 vertfall! Og han er gift.

Jeg vil ikke skrive akkurat hva samtalene går ut på i fare for å bli gjenkjent, men han legger tydelig ann på meg. Jeg har vist meldingene til noen av venninnene mine og de blir ganske sjokkerte og mener også at dette ikke er normalt. Jeg er hyggelig tilbake, men ikke flørtende.. Han har bl.a foreslått av vi skal ta ei "flaske vin" sammen en dag hva nå enn det betyr. Det er veldig vanskelig å finne leilighet der jjeg er fra og jeg trives godt i denne. Men altså, hva gjør jeg? Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 54c17...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortalt han at jeg foretrekker å ha et rent profesjonelt utleier/leietaker forhold og ikke noe nærmere relasjon enn dette.

Anonymkode: 5caa1...4ee

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt helt med å vær hyggelig tilbake. Ikke svar på sms-er, de du må svare på "Kan du lese av strømmåleren for meg? Skal vi forresten ta en flaske vin sammen en dag?"  "444444444. Nei, det skal vi ikke".

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk:... æsj! Hvis det ikke er mulighet for å bytte bosted ville jeg avvist så tydelig som mulig uten å være uhøflig eller frekk. Han kan potensielt lage trøbbel for deg hvis du ikke er litt taktisk.

Men jeg slutter ikke å fasineres av hvor sleazy, innbilsk og hensynsløse noen kan få seg til å være.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør det jo være litt mer "kjøtt på beinet" i det du velger å ikke gjengi, ellers så er faren stor for at han kun ønsker å være hyggelig, du vet, sånn sosial kontakt man ofte har med mennesker,-- gjerne dem man deler bosted med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
5 minutter siden, Fjompen skrev:

Her bør det jo være litt mer "kjøtt på beinet" i det du velger å ikke gjengi, ellers så er faren stor for at han kun ønsker å være hyggelig, du vet, sånn sosial kontakt man ofte har med mennesker,-- gjerne dem man deler bosted med. 

Haha,ja sikkert. Så du syns det er greit å invitere på ei flaske vin til ei som leier for å være hyggelig altså? Enten er du usedvanlig naiv,eller så skjønner du ikke helt de normale sosiale kodene.

TS. Du trenger ikke være så hyggelig,for det kan han tydeligvis legge mer i. Vær høflig,og så må du si at du ikke er interessert i å ta noe vin med ham. En må lære seg å si fra! Si det på en høflig og kort måte,og gir han seg ikke så må du være krassere. Blir han utrivelig,ja,så må du bare se deg etter et annet sted å bo. Kjedelig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, NotNaomi skrev:

Haha,ja sikkert. Så du syns det er greit å invitere på ei flaske vin til ei som leier for å være hyggelig altså? Enten er du usedvanlig naiv,eller så skjønner du ikke helt de normale sosiale kodene.

TS. Du trenger ikke være så hyggelig,for det kan han tydeligvis legge mer i. Vær høflig,og så må du si at du ikke er interessert i å ta noe vin med ham. En må lære seg å si fra! Si det på en høflig og kort måte,og gir han seg ikke så må du være krassere. Blir han utrivelig,ja,så må du bare se deg etter et annet sted å bo. Kjedelig situasjon.

Jeg har aldri delt leilighet med noen, men synes det er rart at man kan sette seg på dosetet som stadig er varmt etter med-leietager, men ikke ta et glass vin for å bli litt bedre kjent..

Poenget mitt er vel at å dra frem "drikke litt vin" ikke nødvendigvis er ensbetydende med at han vil pule henne. Men jeg forstår at du,og resten av KG-gjengen ikke helt klarer å se nyansene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortalt han at jeg foretrekker å ha et rent profesjonelt utleier/leietaker forhold og ikke noe nærmere relasjon enn dette.

Anonymkode: 5caa1...4ee

Kort, bestemt og rimelig greit! Helt enig i denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fjompen skrev:

Jeg har aldri delt leilighet med noen, men synes det er rart at man kan sette seg på dosetet som stadig er varmt etter med-leietager, men ikke ta et glass vin for å bli litt bedre kjent..

Poenget mitt er vel at å dra frem "drikke litt vin" ikke nødvendigvis er ensbetydende med at han vil pule henne. Men jeg forstår at du,og resten av KG-gjengen ikke helt klarer å se nyansene. 

Du må lese HI litt nøyere. Hun deler ikke leilighet med ham. Hun leier leilighet av ham.

Anonymkode: e931b...177

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Å bli litt kjent er ikke vanskelig om en bor sammen på en mer naturlig måte. Uten å sende flere meldinger som flere reagerer på. Om det er sånn. Nå fikk jeg mer inntrykk av at hun leier av,og ikke bor i leiligheten med,men samme det. Tatt også i betrakning av at han er gift og aldersforskjellen,så blir dett bare for dumt,mildt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må lese HI litt nøyere. Hun deler ikke leilighet med ham. Hun leier leilighet av ham.

Du må lese overskriften nøyere, det står jo tydelig "han jeg leier med". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra at det er dialekt. Og ganske missvisene, faktisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fjompen skrev:

Det er jo dialekt. Det står også tydelig "har egentlig daglig mottatt meldinger fra han som leier ut."

Anonymkode: ba27c...db5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går ut ifra at det er dialekt. Og ganske missvisene, faktisk.

OK, så for å svare korrekt på KG så må man kjenne alle dialekter, og så overse hva trådstarter skriver fordi trådstarter mener helt sikkert noe annet? 

Slik jeg leser det så leier trådstarter bopel i samme leilighet som utleier, hvorav det både kan sies "leier med" og at vedkommende "leier ut". Er situasjonen en annen så vil jo også svaret mitt såklart bli helt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, NotNaomi skrev:

Å bli litt kjent er ikke vanskelig om en bor sammen på en mer naturlig måte. Uten å sende flere meldinger som flere reagerer på. Om det er sånn. Nå fikk jeg mer inntrykk av at hun leier av,og ikke bor i leiligheten med,men samme det. Tatt også i betrakning av at han er gift og aldersforskjellen,så blir dett bare for dumt,mildt sagt.

For mange er det å "drikke vin sammen" det samme som å spørre om å ta en kaffe, sosialisere. Det er jo nettopp derfor jeg i mitt første innlegg i tråden her sier at med mindre det er mer substans i det utleier skriver, så kan det godt være at trådstarter krisemaksimerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fjompen skrev:

Nå skjønner jeg ingenting, hva er galt med overskriften og hva kan mistolkes? Jeg leier ei leilighet av han, han bor ikke der men et stykke unna i eget hus med kona sikkert. 

Det er ikke normalt å be meg på vin, vell... Han skriver også at jeg er utrolig vakker +++...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts over her forresten :-) Jeg får bare la å svare når han skriver mer, å håpe det ikke blir uhyggelig mellom oss forde... Men får jo dårlig samvittighet ovenfor kona, det er jo stygt gjort mot henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, Fjompen skrev:

For mange er det å "drikke vin sammen" det samme som å spørre om å ta en kaffe, sosialisere. Det er jo nettopp derfor jeg i mitt første innlegg i tråden her sier at med mindre det er mer substans i det utleier skriver, så kan det godt være at trådstarter krisemaksimerer. 

Nei,i Norge er det ikke helt det samme med vin og kaffe nei. Vin drikker en her mest på kveldstid,og betyr mer "kos" enn en kaffe på dagtid. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg ingenting, hva er galt med overskriften og hva kan mistolkes? Jeg leier ei leilighet av han, han bor ikke der men et stykke unna i eget hus med kona sikkert. 

Det er ikke normalt å be meg på vin, vell... Han skriver også at jeg er utrolig vakker +++...... 

Vel, hadde du skrevet "Han jeg leier av", så hadde du unngått å si at du deler leilighet med han du leier av. 

I det tilfellet du skisserer nå så er det ikke normalt, og du bør gjøre som andre har nevnt, å kun svare saklig på relevante spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svar: OK. 

Fortsetter han svar: OK.

Spør han: ta vin sammen? svar : OK

Spør han: Nårda? si OK

OK OK OK OK 

Les av strøm: OK 4545454568

Evt be han reise til helvete 

Anonymkode: 22d48...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...