Kipa Skrevet 15. november 2004 #1 Skrevet 15. november 2004 Lille Lukas er ikke så liten lenger..blir 10 mnd på torsdag og han kan ikke krabbe....han åler seg og han ruller som bare det og kommer seg fram dit han vil. Han er aktiv og glad. jeg er egentlig ikke bekymra, men kanskje litt utålmodig. han setter seg heller ikke opp selv men sitter som bare det, veldig god balanse. Det sies vel ikke sett dem før de kan sitte selv..da ville han jo bare ligget på gulvet da..så vi setter han opp, men hjelper bare bitte litt til så han må bruke sine krefter også.. Noen andre med så sene barn??
Gjest Mayamor Skrevet 15. november 2004 #2 Skrevet 15. november 2004 Eldstemann begyndte ikke å krabbe før nøyaktig på 1 års dagen sin han... Nå blir han snart 8 år og er en aktiv, normal gutt (hva nå enn det innebærer... ) Det kommer når det kommer. Men jeg husker hvor utålmodige vi var... Alt er like normalt. Lukas er jo en oppvakt liten gutt - kanskje språk er hans sterke side...? Det var iallefall Aleksanders sterke. Han maste "hull" i hodet på oss... Klem fra Mayamor
Polly Ester Skrevet 15. november 2004 #3 Skrevet 15. november 2004 Min sønn nr 2 krabbet ikke før han var ganske stor. Han ålet seg bare fram til han var ca 10-11 mnd han også. Grunnen til at han begynte å krabbe dengangen, var at det var sommer og varmt, så han hadde bare bleie på seg. Det ble litt kaldt på gulvet å åle da, så da begynte han å krabbe. Hadde det ikke vært for det, så tror jeg faktisk han ikke hadde krabbet i det hele tatt, men gått rett over på å gå. Han gikk da han var noen dager over ett år. Sønnen til venninnen min krabbet aldri. Han gikk rett fra åling til gåing...
Gullhår Skrevet 15. november 2004 #4 Skrevet 15. november 2004 Som du selv sier; dette er ikke noe å bekymre seg over. Hadde det vært det, ville de nok ha reagert på helsestasjonen. Noen er sene, andre er tidliger, noen krabber ikke, andre krabber lenge. Tror heller man må fokusere på hva som er "sen utvikling".
AnnKristn Skrevet 16. november 2004 #5 Skrevet 16. november 2004 Min første (Gabriel) krabbet aldri. Han akte rundt på rumpa. (Syntes det var litt leit når vi var på helsestasjonen og alle de andre krabbet rundt og han bare satt der og humpet seg fremover...) Til gjengjeld snakket han mye bedre og mere enn de andre på hans alder så jeg trøstet meg med det, jeg da. Min andre (Lukas) krabbet fra han var 8-9 mnd gammel. Men han er ikke noe særlig til å snakke enda - nå er han to år. Det er forskjell på barn - man må bare være tålmodig og ikke sammenligne så mye med andre.
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #6 Skrevet 16. november 2004 Mine to eldste krabbet ganske tidlig. Min yngste ålte seg fram. Hun var en skjev baby og vi gikk derfor til fysioterapeut for å trene henne til å bevege seg motsatt av yndlingsveien. Fysiteraputen ville gjerne at hun skulle krabbe og vi prøvde å få henne tild et også, men hun nektet så vi ga opp og det var greit for fysioterapeuten også. Men to dager etterpå, da vi hadde gitt opp så begynte hun jammen å krabbe. Min venninnes datter satt på rumpen og akte seg fram helt til hun var 18 måneder og da reiste hun seg opp og begynte å gå. Så det ene er like normalt som det andre har jeg funnet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå