AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Er det mulig å steke en frossenpizza i en stekepanne? Har ikke komfyr der jeg bor og har sykt lyst på pizza. Anonymkode: 583aa...b38
Aamu Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 trokke det. Du trenger over og undervarme. Stekepannen generer kun undervarme. Den blir ikke stekt annet enn i bunnen
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 Det går helt fint. Her kalles det latmannspizza! Du må ha en stekepanne som er vid nok til pizzaen og velge en pizza med tynn bunn. (Vi har Wool stekepanner, de er rette i kanten og 28 cm i diameter.) Sett platen på helt laveste temperatur, hele tiden og følg med. Pizzaen bør være halvtint før du legger den i stekepanna. Har du lokk til, så kan du bruke det mot slutten. Men følg med så du ikke starter brann! Bon appetitt. Anonymkode: 4e34b...f38 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Går fint om du har lokk, ja. Anonymkode: c8607...749
Kontormus Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 Hvis en ikke har lokk kan en legge aluminiumsfolie over 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går helt fint. Her kalles det latmannspizza! Du må ha en stekepanne som er vid nok til pizzaen og velge en pizza med tynn bunn. (Vi har Wool stekepanner, de er rette i kanten og 28 cm i diameter.) Sett platen på helt laveste temperatur, hele tiden og følg med. Pizzaen bør være halvtint før du legger den i stekepanna. Har du lokk til, så kan du bruke det mot slutten. Men følg med så du ikke starter brann! Bon appetitt. Anonymkode: 4e34b...f38 Hehe, spørs vel litt om jeg tørr dette da om jeg kan ende opp med å starte brann. Anonymkode: 583aa...b38
Aamu Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 2 timer siden, Kontormus skrev: Hvis en ikke har lokk kan en legge aluminiumsfolie over Det blir jo kokt..
Kontormus Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 Et øyeblikk siden, Aamu skrev: Det blir jo kokt.. Nei. Hvis det blir mye damp kan en ha en åpning (det blir det vel uansett hvis en legger det løst oppå). Uten noe vil det ikke bli varmt over, bare under. Har du aldri laget ostesmørbrød på den måten? 2
Aamu Skrevet 5. september 2016 #9 Skrevet 5. september 2016 Et øyeblikk siden, Kontormus skrev: Nei. Hvis det blir mye damp kan en ha en åpning (det blir det vel uansett hvis en legger det løst oppå). Uten noe vil det ikke bli varmt over, bare under. Har du aldri laget ostesmørbrød på den måten? Det er jo dampen som koker pizzaen, bortsett fra i bunnen, men du har sikkert rett. Dog ikke noe jeg vil forsøke Nei, jeg steker ostesmørbrød på begge sider - da blir det best. Skal karamelliseres, vet du. Og det må stekes i smør!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #10 Skrevet 5. september 2016 Troe brødrister funker bedre? Anonymkode: 7ad83...563
Gjest Raindrops Skrevet 5. september 2016 #11 Skrevet 5. september 2016 Det går helt fint. Etter å ha bodd uten stekeovn i to år har jeg erfart at det et utrolig hvor langt man kommer med en stekepanne og lokk Ville ikke anbefalt brødrister til pizza. Det høres grisete ut.
LeilaS Skrevet 7. september 2016 #12 Skrevet 7. september 2016 Den Monday, September 05, 2016 at 16.05, AnonymBruker skrev: Troe brødrister funker bedre? Anonymkode: 7ad83...563 Det må jo bli ufattelig mye gris da?
Gjest Zeitgeist Skrevet 7. september 2016 #13 Skrevet 7. september 2016 Brødrister går greit hvis man vil varme opp kald pizza. Legg brødriseren på siden, putt inn pizzaskivene, og la de toastes i noen minutter. Såfremst man ikke har tykk bunn og høyt fyll da.
Jerry Lee Skrevet 7. september 2016 #14 Skrevet 7. september 2016 (endret) Men har noen erfaring med pizzasteker? Det må da være fiffig?! Og kanskje noe å vurdere for TS? Endret 7. september 2016 av Jerry Lee
Gjest Supersol Skrevet 7. september 2016 #15 Skrevet 7. september 2016 Den Monday, September 05, 2016 at 13.27, AnonymBruker skrev: Er det mulig å steke en frossenpizza i en stekepanne? Har ikke komfyr der jeg bor og har sykt lyst på pizza. Anonymkode: 583aa...b38 Det går ikke. Den blir brent under og halvtint/lite stekt på toppen. Prøvde på det i tenårene en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå