Gjest Sanne__ Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Isåfall har dere link til de typene som er sunnest?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 Kommer an på: hvordan definerer du sunt? Anonymkode: 98be4...614
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Tåler man ikke vanlig kumelk så er havre og soyamelk sunne alternativer. Anonymkode: 9d2bd...0a5 1
Honesty Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 (endret) Hva legger du i begrepet "sunt"? Er det viktige for deg kaloriinnhold, den totale næringssammensetningen (fordelingen mellom proteiner, karbohydrater og fett, innholdet av vitaminer og mineraler), og sammenlikner du med vanlig kumelk? Personlig ville jeg holdt meg langt unna soyaprodukter, og havremelk er litt tja, fordi den ikke inneholder noe særlig med proteiner, som i mine øyne er nesten det viktigste i melken, i tillegg til kalsium (som kan være tilsatt i enkelte typer, men ikke alle). Endret 5. september 2016 av Honesty 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 havre må du sjekke fettnivået på. Ellers ville jeg uansett ansett de som sunne ja. Anonymkode: 6399f...337
Aamu Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tåler man ikke vanlig kumelk så er havre og soyamelk sunne alternativer. Anonymkode: 9d2bd...0a5 Nei 2
Aamu Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: havre må du sjekke fettnivået på. Ellers ville jeg uansett ansett de som sunne ja. Anonymkode: 6399f...337 Google soya, les om det. Det er IKKE sunt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #9 Skrevet 5. september 2016 Hva legger du i begrepet sunt? Anonymkode: bbb3d...e53 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #10 Skrevet 5. september 2016 Havremelk er vel ganske ålreit. Jeg drikker denne varianten: http://www.oatly.com/products/norway/havredrikk-kalsium/ Den har bare 1 gram protein, så dersom du går over til havremelk bør du vurdere å øke (iallfall litt) andre proteinkilder. Mandelmelk er også godt alternativ om du drikker det i stedet for kumelk. Det er forsåvidt ganske kaloririkt. Anonymkode: 80846...7f0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #11 Skrevet 5. september 2016 5 minutter siden, Aamu skrev: Google soya, les om det. Det er IKKE sunt. Googlert nå, fnat ikke en eneste artikel av de første 20 som sa det var usunt? Lyst å komme med begriunnelse på din egen påstand? Anonymkode: 6399f...337 4
katrine85 Skrevet 5. september 2016 #12 Skrevet 5. september 2016 27 minutter siden, Aamu skrev: soya er ikke sunt Hvorfor er ikke soya sunt?
Audrey Hepburn Skrevet 5. september 2016 #13 Skrevet 5. september 2016 Har lest at soya inneholder fytoøstrogener som ligner kroppens eget østrogen. Er mye uenighet rundt om dette er farlig eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #14 Skrevet 5. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Googlert nå, fnat ikke en eneste artikel av de første 20 som sa det var usunt? Lyst å komme med begriunnelse på din egen påstand? Anonymkode: 6399f...337 Jeg vet om flere kvinner som mister mensen hvis de spiser/drikker soyaprodukter. Det sier meg ganske tydelig at soya kødder noe alvorlig med hormonene våre og at man bør holde seg unna. Men hvis du vil spise og drikke soya, så skal jeg ikke stoppe deg. Jeg vil i alle fall ikke klassifisere noe som får mange kvinner til å miste mensen som sunt. Anonymkode: 6d844...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #15 Skrevet 5. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om flere kvinner som mister mensen hvis de spiser/drikker soyaprodukter. Det sier meg ganske tydelig at soya kødder noe alvorlig med hormonene våre og at man bør holde seg unna. Men hvis du vil spise og drikke soya, så skal jeg ikke stoppe deg. Jeg vil i alle fall ikke klassifisere noe som får mange kvinner til å miste mensen som sunt. Anonymkode: 6d844...ac0 Jeg tåler ikke soya. Men da spiser du ikke grapefrukt heller da? Det er jo kjent for å tukle med hormon balansen. Men savner fortsatt kilde fra deg Anonymkode: 6399f...337
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #16 Skrevet 5. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tåler ikke soya. Men da spiser du ikke grapefrukt heller da? Det er jo kjent for å tukle med hormon balansen. Men savner fortsatt kilde fra deg Anonymkode: 6399f...337 Grapefrukt vil jeg aldri finne på å spise fordi jeg har velfungerende smaksløker som ikke setter pris på den bitre smaken av grapefrukt. Det smaker jo forferdelig! Men hvis det også tuller med hormonene, så har jeg enda en grunn til ikke å spise grapefrukt. Ikke det at jeg rører frukt uansett. For mye sukker. Som også tuller med hormene. Anonymkode: 6d844...ac0 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #17 Skrevet 5. september 2016 5 timer siden, Aamu skrev: Google soya, les om det. Det er IKKE sunt. Det ironiske er at kua spiser masse soya Anonymkode: 777b4...686 1
Aamu Skrevet 5. september 2016 #18 Skrevet 5. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ironiske er at kua spiser masse soya Anonymkode: 777b4...686 Nei, det gjør den ikke nødvendigvis. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #19 Skrevet 5. september 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om flere kvinner som mister mensen hvis de spiser/drikker soyaprodukter. Det sier meg ganske tydelig at soya kødder noe alvorlig med hormonene våre og at man bør holde seg unna. Men hvis du vil spise og drikke soya, så skal jeg ikke stoppe deg. Jeg vil i alle fall ikke klassifisere noe som får mange kvinner til å miste mensen som sunt. Anonymkode: 6d844...ac0 Har du noen kilder til at soya fikler med hormonnivået vårt? I så fall hvor mye soya må man konsumere før man er i faresonen? Og dersom du er så bekymret over hormoner så er vel ikke kumelk som er proppfullt av hormoner som skal få kalven til å vokse seg til 3000 kilo, det beste alternativet? Jeg konsumerer selv ikke mye soyaprodukter, men bevisst så holder jeg mest mesteparten unna meieriprodukter på grunn av hormonene Anonymkode: 777b4...686 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #20 Skrevet 5. september 2016 1 minutt siden, Aamu skrev: Nei, det gjør den ikke nødvendigvis. Kyr spiser omkring 2200 kg kraftför i året som vil si rundt 43% av kuas totale "kosthold". Soya er proteinrikt og blir derfor lagt til i kosten for å dekke ulike næringsbehov, dette utgjør 54% av proteinene kua får i seg. Kanskje verdt å nevne at Norge også importerte 377 tusen tonn soya i 2013 for husdyrproduksjon og dette tallet øker fra år til år. Anonymkode: 777b4...686 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå