AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Min 3 mnd gamle nuffe drikker ekstremt mye. Spurte oppdretter og han mente at det var sånn det var. Det har jo vært litt varmt så. Men seriøst, greia er at han kan ikke holde seg et minutt etter at han har våknet. Jeg kan ikke gå med han til døra, for på veien setter han seg ned. Jeg må løpe og løfte opp han så snart han åpner et øyelokk. Begynner å bli slitsomt på en 18 kg valp. Men han drikker jo uhorvelige mengder vann, hele tiden. Så skjønner jo at det skal ut. Men hvordan blir han husren når han drikker og tisser så mye? Anonymkode: 5899b...518
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 3 mnd er ikke gammelt, da har du hatt den i 1 mnd antar jeg!? Min er 6 mnd nå, men de første 5,6 ukene etter at han kom til oss det var RETT ut etter soving. Bar han alltid ut for sikkerhets skyld, ellers tror jeg han hadde tissa på veien ja. Høres normalt ut. Valper våkner, reiser seg, tisser. Så her er det bare å være superoppmerksom. Anonymkode: a407d...1c1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 Dette er jo helt vanlig. De tisser så fort de våkner, har spist, har lekt, har slappet av etc. etc. etc. Det er mer slitsomt å ha valp enn baby etter min mening. Men, det går over etterhvert når de får mer blærekontroll, samt blæren får større kapasitet. Hold ut Anonymkode: 794ad...e4f
Tabris Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Som andre sier er dette helt normalt i den alderen. De har ikke utviklet ordentlig blærekontroll enda, det kommer etterhvert. Tisseflekker må man regne med når man har valp. Fortsett med å ta den ut etter den har spist, drukket, sovet eller lekt - eller når den bare begynner å snuse i kriker og kroker. Uhell inne forbigås i stillhet. Da blir den husren etterhvert som den blir eldre og den har mer kontroll på blæra. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 På så små valper må den rett ut når den har våknet. Når den har spist og når den har lekt. Pass på gå ofte ut så han forstår han må gå til døra når han føler seg tissatrengt. Anonymkode: 7d09e...ab5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 Begynner den å tisse før dere er ute, då løft den opp og vend den over på ryggen. Da slutter den å tisse, Anonymkode: 48932...ef0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 Da går du på valpekurs! Er ikke bare hunder som trenger ¨å lære seg ting,men også eier! Anonymkode: c34c6...7fe
Saphyria Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 (endret) Gå ut med den hver gang den har drukket mye. Følg med når du skal ut med den, og dersom den prøver å sette seg til for å tisse (eller har begynt å tisse), så stopp den og skynd dere ut. Det er ikkje nødvendig å bære den av den grunn, bare følg godt med. Ha skoene dine og jakken din på ein plass hvor du får tak i det raskt, og bruk gjerne sko som er lette å ta på raskt. Ha godbiter og bæsjeposer liggende i jakka di hele tiden, slik at du slipper å tenke på det. Har valp selv og den tisser dersom eg ikkje er rask nok, så eg prøver å holde den opptatt og distraherer den mens eg får gått på do selv om morgenen, tatt på sko og jakke, og fått på båndet. Den første tiden sov eg påkledd og hadde skoene mine ved senga, slik at eg bare trengte å slenge på meg skoene før eg kunne gå ut. Endret 5. september 2016 av NordTroll
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #9 Skrevet 5. september 2016 Et alternativ kan være at du flytter deg og valpen nærmere utgangsdøra. Det gjorde vi med en av våre og da fungerte det mye bedre. Sov på madrass rett ved utgangsdøra. Når valpen våknet var det bare å åpne døra og gå ut. Tenker at hvis valpen har begynt å få litt sovevaner så kan du gjøre dette på dagen også. Anonymkode: 61781...11d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 Takk for svar! Jeg har prøvd å være flink med å gå ut etter lek, spising, soving, men det er spesielt hvor FORT han tisser det går som overrasker meg. Det bedret seg litt, også kom varmen og han drikker som en hest og må nå ut tre ganger om natten (mens han klarte å holde seg hele natten uka før...). Og du som skriker gå på kurs, herregud skjerp deg. Selvsagt går jeg på kurs og har gjort det med de to andre hundene mine, er bare at denne valpen gjør ting andre valper av meg ikke har gjort og jeg lurer. Anonymkode: 5899b...518
EvaLena Skrevet 6. september 2016 #11 Skrevet 6. september 2016 Valper jeg har hatt fikk seg en tur ut rett etter mat og når den hadde drukket. Så fort den åpnet ett øyelokk etter å ha sovet så var det rett ut da også. Som en annen her skriver så er det å ha valp mer "mas" enn å ha baby, men det er bare en liten periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå