Gå til innhold

Flytte, men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å flytte til et nytt sted. Rett og slett fordi jeg er lei plassn jeg bor på nå og har lyst å se et nytt sted, nye folk og få litt nye impulser, men hvor bør jeg flytte? Kom gjerne med tips, men ikke nordnorge.  Hva er bra/negativt med plassen? Hvordan er det sosiale liv? 

Anonymkode: 2e111...136

Skrevet

Kanskje greit å si hvor du bor nå?

Anonymkode: 954ff...302

• Liker 1
Skrevet

Er jo greit å si hvor du bor nå ja... Men Sandefjord er den fineste byen spør du meg, byen er sommerbyen, byen er vakker, og har mye å tilby.

Ellers så er jo møre og romsdal, da eresfjord om du vil bo i bygd, molde by, nydelig. 

Har jo verdens fineste natur spør du meg. :)

Anonymkode: 7aa0f...af1

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje greit å si hvor du bor nå?

Bor i nordnorge, derfor jeg skrev at nordnorge ikke er et :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo greit å si hvor du bor nå ja... Men Sandefjord er den fineste byen spør du meg, byen er sommerbyen, byen er vakker, og har mye å tilby.

Ellers så er jo møre og romsdal, da eresfjord om du vil bo i bygd, molde by, nydelig. 

Har jo verdens fineste natur spør du meg. :)

Anonymkode: 7aa0f...af1

Takk for svar:) sandefjord er veldig fint ja. Di andre stedene har jeg ikke vært på. Bor i nordnorge nå, så det er ikke noe alternativ å flytte til noe nytt sted her oppe. 

Skrevet

Tønsberg, Fredrikstad og Halden er flotte steder. Ikke for befolket, men nært nok til storby (og Harryshopping for Fredriksatd og Halden, samt Gøteborg osv) for masse opplevelser uten den kyniske storbymentaliteten. Og nært nok til å ta dagsturer til andre omkrinliggende steder som OSlo dersom man måtte ønske en dag er. Tog er lett da.

Flott vær, tidlig vår. God temperatur. Rolige vintre.

Hilsen en Finnmarking :) 

Anonymkode: fab08...806

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i nordnorge, derfor jeg skrev at nordnorge ikke er et :)

Er et alternativ*

Skrevet

1) Hvor gammel er du?

2) Hva tenkte du å gjøre i denne mye byen? Om du skal finne jobb, er jo arbeidsmarkedet mye viktigere enn mye annet. Boligpriser er også viktig. 

Anonymkode: 32f9f...91f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1) Hvor gammel er du?

2) Hva tenkte du å gjøre i denne mye byen? Om du skal finne jobb, er jo arbeidsmarkedet mye viktigere enn mye annet. Boligpriser er også viktig. 

Anonymkode: 32f9f...91f

Er voksen 30+. Har tenkt å jobbe med det første, men spiller ingen rolle hva. Føler bare gor nye impulser, nye fjes og en ny plass å utforske

Skrevet

Oslo :hjerte: 

Anonymkode: 524d3...406

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tønsberg, Fredrikstad og Halden er flotte steder. Ikke for befolket, men nært nok til storby (og Harryshopping for Fredriksatd og Halden, samt Gøteborg osv) for masse opplevelser uten den kyniske storbymentaliteten. Og nært nok til å ta dagsturer til andre omkrinliggende steder som OSlo dersom man måtte ønske en dag er. Tog er lett da.

Flott vær, tidlig vår. God temperatur. Rolige vintre.

Hilsen en Finnmarking :) 

Anonymkode: fab08...806

Takk for svar:) har bodd i Halden før. Østfold er nydelig. Fredrikstad er et av stedene jeg har i tankene, men også kristiansand. Men ville høre hva,andre har å si om forskjellige steder:)

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oslo :hjerte: 

Anonymkode: 524d3...406

Oslo har jeg bodd i før, blir altfor mye by for min del. Synes ikke det er noe fint i selve gryta heller. Og for ikke å snakke om all kriminaliteten, tiggere, romfolk, narkomane, prostituerte og kulturkræsj. Jeg var konstant livredd når jeg jeg skulle gå hjem fra jobb. 

Skrevet

Bergen, Stavanger, Trondheim. 

Anonymkode: e54fa...416

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bergen, Stavanger, Trondheim. 

Har kun vært i trondhjem og det er veldig fint der. Har litt problemer med dialekta,ds jeg sybes den er fæl, men men. Bergen ser å veldig fint ut utifra,det jeg har sett på bilder, men regner det ikke forferdelig mye der da? 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kun vært i trondhjem og det er veldig fint der. Har litt problemer med dialekta,ds jeg sybes den er fæl, men men. Bergen ser å veldig fint ut utifra,det jeg har sett på bilder, men regner det ikke forferdelig mye der da? 

Joda, det regner der. Det gjør det på Vestlandet generelt. Det er litt som Bodø. 

Andre byer som kan anbefales er Egersund, Haugesund, Kristiansand. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det regner der. Det gjør det på Vestlandet generelt. Det er litt som Bodø. 

Andre byer som kan anbefales er Egersund, Haugesund, Kristiansand. 

Kristiansand synes jeg ser helt fantasisk ut. Har hørt mye positivt om stedet også. Har aldri vært der selv da. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Bergen er det ikke mer enn 2 uker med snø pr år,og stort sett aldri minusgrader, så hvis du er lei av lange vintre er byen perfekt.

Anonymkode: 64b99...404

Skrevet

Lillehammer.En fanatstisk og koselig by.Akkurat passe stor. En by som er opptatt av samhold og har ofte ulike arrangementer for å samle stor og små.Naturen er ikke langt unna enten man er glad i fortur i fjellet på sommeren eller ski på vinteren. 

Skrevet

Lillehammer.En fanatstisk og koselig by.Akkurat passe stor. En by som er opptatt av samhold og har ofte ulike arrangementer for å samle stor og små.Naturen er ikke langt unna enten man er glad i fortur i fjellet på sommeren eller ski på vinteren. 

Høres koselig ut. Takk for svar:)

Skrevet

Fin by ja, men veldig kaldt og mye bakker.

Har bodd ved Mjøsa en stund nå, men orker snart ikke kulden og snøen mere. Men om man liker slikt er det ganske fint her.

Anonymkode: 6379b...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...