Gå til innhold

Noen kvinner snakker ofte om at mannfolk ikke respektere dem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvorfor skal vi respektere dem når de ikke respekterer oss ?

Anonymkode: dd40e...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du ikke respektert?

Anonymkode: 7987b...1d1

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Urk! Nok en "dem versus oss" tråd på KG mellom kvinner og menn. Det finnes menn som er idioter og kvinner som er idioter. At enkelte kvinner opplever å aldri "få respekt" av menn, handler til syvende og sist om endel av valgene de selv tar. Om du opplever at ingen kvinner respekterer deg ("ut ifra H.I) handler det også mer om deg enn "alle kvinner" 

Skrevet

Avhengig av hva man mener med respekt synes jeg ikke nødvendigvis at man bør forvente at folk går rundt og "respekterer" deg til enhver tid. Andre skal selvfølgelig akseptere at du er den du er, og lever som du gjør innen rimelighetens grenser, men for min del er respekt noe du først får om du har gjort deg fortjent til det. 

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir du ikke respektert?

Anonymkode: 7987b...1d1

Om du ikke skal svare på spørsmålet så hold deg unna tråden.

Skrevet
41 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Urk! Nok en "dem versus oss" tråd på KG mellom kvinner og menn. Det finnes menn som er idioter og kvinner som er idioter. At enkelte kvinner opplever å aldri "få respekt" av menn, handler til syvende og sist om endel av valgene de selv tar. Om du opplever at ingen kvinner respekterer deg ("ut ifra H.I) handler det også mer om deg enn "alle kvinner" 

Les at jeg skrev noen kvinner.

Og om du ikke skal svare så hold deg unna tråden

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Respekt er ikke noe man har, det er noe man må gjøre seg fortjent til. Det gjelder kvinner som menn.

Skrevet
7 minutter siden, Gothminister skrev:

Respekt er ikke noe man har, det er noe man må gjøre seg fortjent til. Det gjelder kvinner som menn.

De aller fleste fortjener å bli behandlet med respekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi behøver ikke å respektere den som ikke respekterer oss. Men behøver ikke falle ned på deres nivå hvis de oppfører seg respektløs. Synes man skal si ifra, eller forlate situasjonen.

Endret av exictence
Skrevet
1 minutt siden, exictence skrev:

De aller fleste fortjener å bli behandlet med respekt.

Kan ikke si meg helt enig i den påstanden. Jeg observerer så mange mennesker i dette samfunn med store avvik i forhold til sosial kompetanse og ikke minst store svikt i sine evner til refleksjon. Så nei, jeg vil heller si at alt for mange høster respekt uten og fortjene det.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Gothminister skrev:

Kan ikke si meg helt enig i den påstanden. Jeg observerer så mange mennesker i dette samfunn med store avvik i forhold til sosial kompetanse og ikke minst store svikt i sine evner til refleksjon. Så nei, jeg vil heller si at alt for mange høster respekt uten og fortjene det.

Man kan behandle fok med respekt selv om de er respektløse. De som fortjener straff, skal også behandles med respekt. De må få sin straff, men man skal ikke si at personen er verdiløs for det. 

Skrevet
5 minutter siden, exictence skrev:

Man kan behandle fok med respekt selv om de er respektløse. De som fortjener straff, skal også behandles med respekt. De må få sin straff, men man skal ikke si at personen er verdiløs for det. 

Man skal ikke behandle folk dårlig selv om man ikke respekterer dem. Da er man jo selv en tulling uten respekt.

Ellers så forstår jeg ikke det jaget etter og skulle behandle alle med respekt. Jeg respekterer svært få mennesker og de må gjøre noe for å få respekt. De kan gjerne gjøre ting jeg personlig ikke liker. Eks. det og sto opp for sine meninger, uansett hvor motbydelig de måtte være. Det er respekt.

Skrevet

Tja, nei....

Det er som når du hører "alle menn er drittsekker" - det handler naturligvis ikke om alle menn i det hele tatt, det handler om de menn hun kjenner og som har gjort inntrykk, de er drittsekker. Kan det være noe slik med respekten også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...