AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Noen tips? Av erfaring syns jeg bruk av barberskum gjør at jeg ikke får vekk alt. Blir liksom liggende et lite lag igjen som gjør at det blir litt stubber. Vil jo gjerne ha vekk absolutt alt så det blitt glatt og mykt... Samme gjelder forsåvidt å kun bruke barberhøvel i samme retning som hårene ligger, men gjør jeg ikke det blir det jo fort nuppete, rødt og irritert... Og hvor ofte barberer dere nedentil? Anonymkode: 3af8e...ca5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 Dett er ikke helt et råd for å unngå nupper ved barbering, men har du prøvd voks/epilering? Gir mye mindre nupper og gir et mer varende resultat. Om du ikke ønsker å prøve dette, så har RFSU gode produkter som kan hjelpe til med å unngå nupper og ingrodde hår. Også jevnlig (forsiktig) skrubbing av området. Anonymkode: 5c766...251
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 Kuttet ut barberskum og bruker alt fra shampoo til intimsåpe i stedet. Barberer i alle retninger, og passer på å skylle høvelen godt mellom hvert drag. I starten fikk jeg mange nupper, og prøvde en krem fra apoteket. Den fungerte. Så ble jeg vane med å barbere meg oftere (ca annenhver/tredjehver dag) etterhvert, og nuppene gav seg. Nå barberer jeg meg ca en gang i uken, evnt annenhver uke. Da får det vokst ut litt, og jeg føler huden blir mindre irritert. Hvilket undertøy og hvor stramt det er kan også påvirke Anonymkode: e9a64...ab5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Vasker med ASAN ph 5,5. Bruker såpa under barbering også. Nøytral i forhold til hud og rett ph slik at underlivet ikke får sopp. Anbefales. Anonymkode: 4482d...4e2
SlemUlv Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 Buker dr.grevens intimsåpe når jeg barberer. Funker fint for meg
Djungelvrål Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 Jeg bruker engangshøvel og jeg bruker den flere ganger., den ligger til og med i dusjen. De siste årene har jeg ikke hatt røde nupper og kløe etter barbering. Hele hemmeligheten er å bruke antibac på bikinilinjen etter barbering. Det svir i 1 sekund også er det over. Man blir ikke glatt hvis man bare barberer en vei, må gjerne barbere både mot og i samme retning som hårene vokser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå