Gå til innhold

Plager meg veldig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, får ikke dette ut av huet, kanskje det hjelper å skrive her. Har en venn som ofte tuller med hvor fælt han har det hjemme, hvordan foreldrene hater han og hvordan de ødelegger livet hans. Tuller også messy han er deprimert og bare vil dø.

I det siste har han vært mye stille og tenkende, og med disse vitsene ved siden av så blir jeg litt engstelig. 

Overreagerer jeg, og er det vanlig å tulle med slikt? Får det liksom ikke ut av huet, og jeg kan ikke noe for at jeg synes denne formen for humor fra han er ubehagelig og skremmende. Hva tenker dere, burde jeg roe meg ned og ikke overanalysere ting? 

Anonymkode: 8f35d...a2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå: tuller også masse med at han er deprimert og bare vil dø.

ts

Skrevet

Det var synd vi har ikke aktiv dødshjelp i Norge og er ulovlig å praktisere privat.

Anonymkode: 88ff3...f3f

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det var synd vi har ikke aktiv dødshjelp i Norge og er ulovlig å praktisere privat.

Dette var unødvendig kommentar. Dette er faktisk ganske alvorlig og ikke noe man tuller med. 

ts

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var unødvendig kommentar. Dette er faktisk ganske alvorlig og ikke noe man tuller med. 

ts

Hva er det som feiler han da? det hjelper sikkert hvis du er der for han og snakker med han.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, får ikke dette ut av huet, kanskje det hjelper å skrive her. Har en venn som ofte tuller med hvor fælt han har det hjemme, hvordan foreldrene hater han og hvordan de ødelegger livet hans. Tuller også messy han er deprimert og bare vil dø.

I det siste har han vært mye stille og tenkende, og med disse vitsene ved siden av så blir jeg litt engstelig. 

Overreagerer jeg, og er det vanlig å tulle med slikt? Får det liksom ikke ut av huet, og jeg kan ikke noe for at jeg synes denne formen for humor fra han er ubehagelig og skremmende. Hva tenker dere, burde jeg roe meg ned og ikke overanalysere ting? 

Kanskje det er hans måte å si at han sliter? Jeg vet egentlig helt. Jeg ville kanskje sagt at om han vil prate så er du der for ham. Ikke press ham, men la ham åpne seg opp om det er noe vanskelig.Han kan også kontakte mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS. I tillegg dersom du er bekymret for om alt er bra hjemme, så kan man også kontakte Alarmtelefonen for barn og unge. Ellers får vi håpe at alt er bra, og at det egentlig ikke er noe galt☺

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er enda mer synd at folk skal kaste bort tiden sin på å skrive tullete kommentarer på nettet.

• Liker 1
Skrevet

Ville tatt det han sier på alvor siden det kan være et rop om hjelp. Støtter det Mari Y sier her. 

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som feiler han da? det hjelper sikkert hvis du er der for han og snakker med han.

Jeg vet ingenting om hva som er galt, men han har blitt veldig innesluttet og stille i det siste, i tillegg til at tuller om hvordan han er blitt sucidal pga. foreldrene og familieforhold. 

Da er det vel ikke rart jeg blir engstelig som nær venn? Da er det ufint av deg å tulle med hvordan man burde kunne hjelpe vennen min med å ta livet sitt. 

Og jeg kommer ikke langt med bare å snakke når han dekker over alt som en vits og tøys de gangene han faktisk åpner seg. 

Jeg spør kun om det er normalt å tulle med ting som er vanskelig, om det muligens er et skrik om hjelp eller et ønske om å bli hørt.

Skrevet
6 minutter siden, Mari Y skrev:

Kanskje det er hans måte å si at han sliter? Jeg vet egentlig helt. Jeg ville kanskje sagt at om han vil prate så er du der for ham. Ikke press ham, men la ham åpne seg opp om det er noe vanskelig.Han kan også kontakte mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS. I tillegg dersom du er bekymret for om alt er bra hjemme, så kan man også kontakte Alarmtelefonen for barn og unge. Ellers får vi håpe at alt er bra, og at det egentlig ikke er noe galt☺

Takk for svar, håper selvsagt at det kun er tøys, men er så ubehagelig at har blitt mer og mer frahverende (om jeg kan kalle det det) i det siste.

Jeg spør jo innimellom spørsmål som "har du det bra", eller "gøy på skolen i dag" og liknende, men vet ikke om jeg skal tørre å spørre mer direkte...

ts

Skrevet

Snakk med helsesøster om at han trenger noen fagpersoner å snakke med! For jeg synes det virker som om at han hadde hatt godt av det.

Anonymkode: bbc38...b0e

Skrevet

Ja det er veldig vanlig at de som sliter psykist tuller om tilstanden sin. Det er en måte å fortelle andre om det uten å gjøre seg sårbar og føle at man bare overdriver. Snakk med noen profesjonelle. helsesøster som AB over skriver er en god ide.

Anonymkode: 39fa1...9dd

• Liker 2
Skrevet

Ta det på alvor! Støtter de som sier at han bør få moen å prate med, eventuelt kan du kontakte barnevernet og høre hva du gjør.

Anonymkode: fc1aa...801

Skrevet

En venn av meg gjorde nesten akkurat det samme. Men i en spøkende tone. 

Han tok selvmord for 3 år siden. 

Jeg skulle ønske vi hadde sett forbi den spøkefulle tonen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...