PhilosopherSe7en Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 (endret) Min trofaste stavmikser lever på kanten av stupet. Den har holdt i over 10 år så jeg kan ikke klage sånn sett. Trenger da en ny, og hadde vært greit med litt ekstra funksjoner annet enn å lage sauser og suppe med den. Noen som har erfaring med stavmikser til knusing av is, hakke løk og nøtter, og kanskje også bruke den til kutting av ulike grønnsaker? Aner ikke om det finnes stavmikser med slikt tilbehør, men om noen vet så gi beskjed Endret 5. september 2016 av PhilosopherSe7en
PhilosopherSe7en Skrevet 5. september 2016 Forfatter #2 Skrevet 5. september 2016 Har sett på litt ulike modeller som har mulighet til å kutte og raspe i tillegg til vanlige ting en stavmikser brukes til. Braun Multiquick 7 MQ785 + Regulerbar hastighet, jo hardere en trykker på knappen jo raskere kjører den + Pris, 1495 + Mulighet for å kutte og hakke - Ikke eget endestykke for krydder, sauser, dressing, majones osv. - Kan ikke kutte i terninger Bosch MSM881X2 + Pris 1399 + Mulighet for å kutte og hakke, også i terninger + Eget verktøy for små deiger + 12 hastigheter - Justering av hastighet på topp - Ikke eget endestykke for krydder, sauser, dressing, majones osv. Bamix Superbox + Mulighet for å kutte og hakke + Eget endestykke for krydder, sauser, dressing, majones osv. + 10 års garanti + Vinner stort sett de tester den er med i - Pris 2599 - Kan ikke kutte i terninger - Kun to hastigheter Så uansett hva jeg velger virker det å være et kompromiss på ønsket funksjon. Droppe mulighet for å kutte i terninger, eller droppe eget endestykke beregnet for pulverisering av hvitløk og krydder eller for å lage majones og dressing. Jeg kutter jo oftere opp agurk, paprika og den type ting når salat, taco og lignende skal lages til hele familien enn jeg lager majones og dressing, men det hadde kanskje endret seg med skikkelig utstyr for å lage det. Ble langt dette her, bare prøver å tenke høyt angående hvilken av de jeg skal velge når jeg nå først skal kjøpe ny. Noen synspunkter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå