Gå til innhold

Ha med hund på psykiatrisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, jeg er klar over hvor sprøtt dette høres ut, men jeg synes å huske at noen har fortalt at de har fått ha med hunden sin når de har vært innlagt på psykiatrisk. Er dette helt unormalt, eller er det en ok ting å spørre om når jeg kontakter DPS? Er det kanskje sånn at noen steder tillater det og andre ikke? Kan ikke se for meg at det er lov der jeg har vært tidligere (før jeg fikk hund). 

Jeg trenger hjelp, men jeg trenger også å ha et lyspunkt, så jeg har unngått innleggelse veldig lenge nå, kanskje litt for lenge. Vet ikke hvordan jeg skal løse dette. 

Anonymkode: 281cb...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare ringe dem å høre? Tør du det? Jeg har ikke vært lagt inn men synes det høres helt greit ut å spørre DPS om, vil tro hunden er viktig i livet ditt og da er det naturlig å spørre om synes jeg. Er vel kanskje ikke alle som har noe sted å gjøre av hunden når de er lagt inn. 

Anonymkode: 47f89...394

Skrevet

Synes du bare skal ringe å spørre. Dette er nok ikke en ny problemstilling for DPS. Det er mange som sliter psykisk som også har kjæledyr. 

Anonymkode: 86a8a...a39

Skrevet

Var en blind bruker på forumet med førerhund tidligere. Hun måtte sette bort hunden sin når hun var innlagt. Hunder må jo luftes og trimmes/mosjoneres. Det kan du vel ikke når du er innlagt? Spørs jo og litt hvilken hund det er, de andre på DPSen og ikke minst hensynet til allergi gjør jo at hunder ikke skal inn på helseinstitusjoner. 

Anonymkode: 27cd2...3df

• Liker 2
Skrevet

Det finnes jo hunder som brukes i pasientkontakt på mange andre typer institusjoner og all forskning sier at kontakt med dyr er positivt for majoriteten av oss. Vet at katter har fått flytte med eieren sin på sykehjem. Ring og spør dps. Dersom de sier nei, spør om du kan få besøk av hund og hundepasser mens du er der. Det kan lette dagene litt hvis du vet at noen kommer med hunden din og dere kan gå en liten tur sammen.

Skrevet

Man får ikke lov av hensyn til andre pasienter renslighet allergi etc..sorry.

Anonymkode: 25001...ccf

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg helt ærlig du kan glemme, pga andre pasienter, ansatte og hygiene.

Anonymkode: e24ca...b30

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke lov av hensyn til andre pasienter renslighet allergi etc..sorry.

Anonymkode: 25001...ccf

Sorry, jeg har hatt med meg min hund på flere psykiatriske avdelinger bare det er klarert at andre pasienter ikke er alvorlig allergiske og jeg bruker Pat Cleanse på hunden...

Anonymkode: 08f61...657

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, jeg har hatt med meg min hund på flere psykiatriske avdelinger bare det er klarert at andre pasienter ikke er alvorlig allergiske og jeg bruker Pat Cleanse på hunden...

Sorry, tror jeg ikke noe på. For det kommer hele tiden nye pasienter, og ingen avdelinger har kapasitet til å potensielt måtte kjøre nedvask av hele avdelingen i løpet av ei vakt, samt skaffe kennelplass og få kjørt hunden dit, da neste som legges inn er allergisk. For øvrig er det veldig mye fobier blant innlagte på psyk, og man vil garantert ha minst en med dyrefobi innlagt til en hver tid.

Det er heller ingen ting som heter Pat Cleanse.

Anonymkode: 47139...2dd

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, tror jeg ikke noe på. For det kommer hele tiden nye pasienter, og ingen avdelinger har kapasitet til å potensielt måtte kjøre nedvask av hele avdelingen i løpet av ei vakt, samt skaffe kennelplass og få kjørt hunden dit, da neste som legges inn er allergisk. For øvrig er det veldig mye fobier blant innlagte på psyk, og man vil garantert ha minst en med dyrefobi innlagt til en hver tid.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jo, jeg var innlagt i 12 uker og hadde med min hund og har hatt den i korte perioder på akuttavdeling. Servicehund. Alt er mulig med planlegging og velvilje fra alle parter.

Beklager, skrev det feil: http://www.fagerlunds.no/produkt/allergi-hjelpemidler/petal-cleanse-hund

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror du vel heller ikke på terapihunder som brukes på sykehus og i sykehjem? De vasker ikke ned alt sammen etter et slikt besøk. 

Det heter Petal Cleanse, tror alle her unntatt deg skjønte hva hun mente. 

Anonymkode: 32bc2...d20

• Liker 2
Skrevet

Da vil jeg ha med katten min når jeg er innlagt. Sånn kommer det til å bli, og hva med de som er allergiske og redde? Man skal ikke gå rundt å være redd når man er innlagt. Mener ikke at det er helt umulig, vi hadde hund på skolen på psykehuset.

Anonymkode: 9f083...ffb

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tror du vel heller ikke på terapihunder som brukes på sykehus og i sykehjem? De vasker ikke ned alt sammen etter et slikt besøk. 

Det heter Petal Cleanse, tror alle her unntatt deg skjønte hva hun mente. 

Anonymkode: 32bc2...d20

Det er forskjell på å ha en hund på kort besøk og en hund boende. Og nei, er det innlagte med angst for dyr, kan ikke den avdelingen ha terapihund på besøk. Vedr. allergikere er det mer komplekst, men det er uansett lettere å styre allergenene med et kortvarig besøk av en terapihund enn ved en hund som bor der.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg ha med katten min når jeg er innlagt. Sånn kommer det til å bli, og hva med de som er allergiske og redde? Man skal ikke gå rundt å være redd når man er innlagt. Mener ikke at det er helt umulig, vi hadde hund på skolen på psykehuset.

Anonymkode: 9f083...ffb

Jepp, og jeg vil ha med ilderne mine. Og papegøya som ikke er vingeklippet, men som elsker å bedrive lavtflyging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...