AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Hei. En venninne/bekjent spurte om jeg kunne passe hunden hennes i 1 uke. Nå er vi på måned 2 og hun har ikke spurt om hunden en eneste gang. Har tidligere passet denne hunden flere ganger, så hunden kjenner meg. Hun leverer ofte hunden til folk, gud og hvermannsen. Hunden får ikke tur hver dag hos henne og har bedt meg "bare slippe hunden utenfot så hunden får tisse for det pleier hun å gjøre hver dag". Altså, hva? Så vidt jeg vet skal små hunder ha minst 1 time med psykisk eller fysisk trening og det får selvsagt hunden hos meg. Hunden har tidligere bitt barnet hennes og barnet hennes sin venn. I tillegg til at hunden har gjort fra seg inne hos dem omtrent daglig. Min venninne har spurt meg flere ganger om ikke jeg kan ta hunden fordi hun hater hunden og vil denge henne i veggen. Har også sett at både hun og barnet har vært hardhendt mot hunden, så jeg har egentlig ikke lyst å levere henne tilbake, stakkars Mannen min er enig og ønsker ikke at de skal ha hunden når de ikke følger henne opp, ei heller er snill med henne. I tillegg vil de ikke ha henne en gang. Får helt vondt inni meg av stakkars lille hunden. Min venninne har tidligere nevnt at hun har kastet hunden i veggen og at hun må være "hard" mot hunden. Har selvsagt til henne at dette er helt sykt og at jeg håpet det er en vond spøk. På disse ukene har ikke hunden gjort fra seg en eneste gang hos meg (og har aldri gjort det tidligere). Hunden har aldri vært aggressiv mot mine barn, men har prøvd å glefse til et barn som dro hunden i halen. Hunden går til alle sider og kanter og "klarer" ikke å gå pent. Hunden er 4 år. Er det mulig å gå til hundetrener å få lært hunden litt? Spesielt dette med temperamentet. Det er jo veldig skummelt. Jeg har ikke så mye peiling på hunder, men har selvsagt lest meg opp om rasen før jeg skulle passe henne. Anonymkode: 831f5...344
ArtyFarty Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Ja, kurs er fint, samme hvilken alder. Kjør på, høres ut som hunden har det supert hos dere 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Anmeld ondskapsfulle white trash kjærringa for mishandling! Anonymkode: 109fa...632 4
Gjest Hapi Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 Anbefaler 100% Positiv Hverdagslydighet og evt. 100% Positiv Problemløsning. Og ja, hunder kan lære hele livet, bare finn en hundeskole som bruker positive metoder. Hunden har nok bitt av frykt, så den trenger å bli trygg på fremmede barn. Ikke sett den i situasjoner som den ikke takler, og hold den unna barn som kan komme til å gjøre noe slikt som å dra den i halen.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 Å det kvinnemennesket klarer du å kalle venninne?? Ville anmeldt henne. Hun kan umulig være en skikket mor når hun syns det er greit å behandle dyr sånn, å i tilleg lærer ungen sin det! Barn som ikke lærer empati for andre vesen når de er små er større utsatt for å få psykopatiske tendenser når de blir eldre. Anonymkode: 2a06c...8f5 3
LadyGrey Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 Er hunden en rasehund og registrert i NKK, må du få omregistrert hunden til deg. Er hunden registrert er den også chippet, den må også omregistreres på deg. Få forsikring på hunden. Ta kontakt med en hundskole/adferdsterapaut til å få hjelp med problemene. Ikke rart at hunden biter når den har blitt behandlet dårlig! Vær litt kritisk til hvilken hundeskole du velger, sørg for at de kun benytter seg av positive metoder! Tilrettelgg livet til hunden slik at den ikke havner i situasjoner som gjør den usikker! Kan jeg spørre hvilken rase det er? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå