AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 En person sitter med bilder fra min mobil. Vet ikke hvordan vedkommende har fått tak i dem, mest trolig har vedkommende sett koden min og gått inn og overført bildene til seg selv via Bluetooth. Eventuelt så har h*n klart å hacke seg inn på min iCloud. Kan dette politianmeldes? Hvilken straffebestemmelse? Anonymkode: 8b263...731
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Tja, kan fort være et brudd på straffeloven paragraf 204. http://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§204 Anonymkode: 7a188...2b3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 Jeg synes ikke akkurat min mobil er å regne som et "datasystem"? Er det? Anonymkode: 8b263...731
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke akkurat min mobil er å regne som et "datasystem"? Er det? Anonymkode: 8b263...731 Jo en mobil går også under "datasystem". Her er det bare å anmelde. Ingen har lov til å stjele bilder uten ditt samtykke. Anonymkode: 19b1b...97d
mjauritz Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Har du ladet mobilen din på vedkommende sin PC? Min venninna ladet sin mobil på min og når jeg skulle bruke den dagen etter var det en hel haug av bilder som ble overført fra hennes mobil. Jeg slettet de selvfølgelig uten å se på de, men ble litt overrasket over at de kom over uten at mobilen/pcen "spurte" om lov. Jaja, jeg kan ikke regelverket rundt dette, men ville bare informere om det 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Har du bevis? Anonymkode: 22e8a...46e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 Den 4. september 2016 at 21.48, AnonymBruker skrev: En person sitter med bilder fra min mobil. Vet ikke hvordan vedkommende har fått tak i dem, mest trolig har vedkommende sett koden min og gått inn og overført bildene til seg selv via Bluetooth. Eventuelt så har h*n klart å hacke seg inn på min iCloud. Kan dette politianmeldes? Hvilken straffebestemmelse? Anonymkode: 8b263...731 Hvis det er bilder du ikke vil at h*n skal ha kan du politianmelde det. Er ikke helt sikker på hvilken straff det får. Anonymkode: 036a8...6b2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Den Sunday, September 04, 2016 at 21.48, AnonymBruker skrev: En person sitter med bilder fra min mobil. Vet ikke hvordan vedkommende har fått tak i dem, mest trolig har vedkommende sett koden min og gått inn og overført bildene til seg selv via Bluetooth. Eventuelt så har h*n klart å hacke seg inn på min iCloud. Kan dette politianmeldes? Hvilken straffebestemmelse? Anonymkode: 8b263...731 Alt kan anmeldes. Hvilken straffebestemmelse som rammes av anmeldte forhold er opp til politiet å avgjøre. Har du byttet passord? Anonymkode: 099e0...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå