AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Det blir bare mer og mer vanskelig å få min pomeranian 7 år med på tur. Flere som har pommer som er blitt slik etterhvert? Har fått han undersøkt hos dyrlegen men finner ingen tegn til hjertesykdom og blodprøvene er fine. Han har litt patella lux på ene bakfoten men dette plager han ikke siden det er så lite og den går aldri ut av ledd. Han plages med luftrørskollaps når man girer han opp eller han blir glad /drikker vann osv.. Kan dette være grunnen til at han ikke vil gå tur mer? Må nærmest tvinge han på tur. Er det alderen ? Skal ikke disse rasene leve til de er 14 -15 år i snitt? Og han må jo ut å tisse av og til. Når man først har fått han ut er han jo glad og trives i naturen, men han vil i utgangspunktet ikke ut på tur mer. Er så fortvilende at han er blitt slik og jeg er redd det kan være noe annet galt med han enn det vi har undersøkt Anonymkode: 9617d...bc2
stan Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Kan han ha opplevd noe ubehagelig rundt eller i nærheten av der dere bor? Jeg hadde en hund som i etterkant av en skremmende opplevelse ikke ville gå ut der vi bodde. Men på hytta var det aldri noe problem. Noe tid etterpå flyttet vi og der var det heller ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Nei det er ikke skjedd noe, den er slik og det blir bare verre og verre. Begynte med at den var lat av og til men nå vil den jo aldri ut lengre Anonymkode: 9617d...bc2
Tabris Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Du sier dyrlegen har sjekket hjertet - har dyrlegen sjekket andre ting? F.eks pust og oksygenopptak med tanke på luftrørkollaps? Eller andre ting? Jeg ville tatt en grundig sjekk hos veterinæren.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 Høres ut som frykt som har ballet på seg. Selv om du ikke ser det. Hvordan er han ovenfor andre hunder? Anonymkode: af69b...c95
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Den 4. september 2016 at 21.24, AnonymBruker skrev: Det blir bare mer og mer vanskelig å få min pomeranian 7 år med på tur. Flere som har pommer som er blitt slik etterhvert? Har fått han undersøkt hos dyrlegen men finner ingen tegn til hjertesykdom og blodprøvene er fine. Han har litt patella lux på ene bakfoten men dette plager han ikke siden det er så lite og den går aldri ut av ledd. Han plages med luftrørskollaps når man girer han opp eller han blir glad /drikker vann osv.. Kan dette være grunnen til at han ikke vil gå tur mer? Må nærmest tvinge han på tur. Er det alderen ? Skal ikke disse rasene leve til de er 14 -15 år i snitt? Og han må jo ut å tisse av og til. Når man først har fått han ut er han jo glad og trives i naturen, men han vil i utgangspunktet ikke ut på tur mer. Er så fortvilende at han er blitt slik og jeg er redd det kan være noe annet galt med han enn det vi har undersøkt Anonymkode: 9617d...bc2 Det er veldig få pomeranianer som lever til de er 14-15 år. Anonymkode: 4a410...27c
goodbye_kitty Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 Venninna mi har en pom som er blitt akkurat sånn som din på sine eldre dager. Men når hun blir med min hund og venninnes andre hund så følger hun gladelig etter og har ingen problemer med å henge med. Hun har bare ikke så stort ønske om å gå tur lenger, men er fornøyd med å gå ut i hagen å tisse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå