Gå til innhold

Alenemødre

Fremhevede innlegg

Gjest Undrende?
Skrevet

wander: nei det er ikke av relavangse for meg, men som jeg skrev i det første innlegget mitt, så fikk jeg høre dette utsanget i går og lurte derfor på om det var sant eller noelunde sant. Jeg har alltid trodd at enelemødre/fedre var "lavt der nede". Og jeg føler jeg har fått avkreftet det jeg hørte. Nei..jeg er sikker..ikke noe unger her i gården for utdanning, økonomien, hus og bil er sikret. Selv om jeg sikker er passert 35 før det skjer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanskje det da er en enorm forskjell på å uttrykke seg? Det finnes faktisk ganske mange måter å si ting på i forhold til hva du lurer på? Om du leser førsteinnlegget ditt, så ser du også selv hva slags holdning du har...

Du høres ut som ei som er ute etter å snylte, en som bare provoserer eller en mann som er bitter...

Jeg trodde det var ei jente som skrev startinnlegget, men ikke at "hun" var ute etter å sette igang barneproduksjon for å leve på staten.

Jeg trodde heller at "hun" ville sette i gang en krangel om de hersens alenemødrene som snylter.

Man skal ikke være så kjapp til å dømme og kjefte ned folk uten å vite hva de har på hjertet..

Man blir ikke rik av å være alenemor. Enkelt svar på enkelt spørsmål.

Gjest Valhalla
Skrevet

Alenemødre kan slippe å jobbe i en 18 års tid. Trikset er å sette seg inn i legat og alle rettigheter man har. Søke på alle mulige ting som kan gi penger. Man blir ikke rik,men man slipper å jobbe.

Skrevet

Så du tror at det å ta vare på et barn alene ikke er noe jobb? :hoho:

Skrevet

Et valg de tar...? Du ser bort fra at en fyr eller to har hatt noe de skulle ha sagt i det hele tatt? Eller muligheten for at hun er blitt dumpet?

Jeg fikk ikke bostøtte, for min leie var for lav... jeg sa jeg godt kunne finne meg en fet leilighet, men da ble de litt sure... Dette reguleres av satser og beregninger, som av og til stemmer dårlig med ståa i det virkelige liv. Jeg har fått avslag på de fleste søknader av helt bisarre grunner, for høy for den stønaden men for lav for DEN; hele systemet biter seg sjøl i halen.

Uansett hvilket valg som ligger bak at noen er alene, mener du barna bør lide for det for at de voksne skal få seg en lærepenge? "nå kan du se hvor dum du var" liksom? :o

Gjest Valhalla
Skrevet
Så du tror at det å ta vare på et barn alene ikke er noe jobb? :hoho:

Barnehage,skole.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man ønsker å tjene penger på en enkel måte er det nok bedre å ta utdanning og sats på en jobb med høy inntekt.

Da slipper man barn man ikke ønsker seg, og samtidig kan man ha høy inntekt til man går av med pensjon og da får man også høy pensjon.

Gjest Valhalla
Skrevet
Hvis man ønsker å tjene penger på en enkel måte er det nok bedre å ta utdanning og sats på en jobb med høy inntekt.

Men da må man jo jobbe, jobb er slitsomt.

Skrevet

Valhalla, er det et nytt nick for waco? Sånn for variasjonens skyld?

Uansett ligger det himmelropende mangel på kunnskap om emnet, hva med å svare på noe du vet noe om?

Skrevet

Barnehage,skole.

Tror det er relativt få som tar inn barn i barnehagen før de er nærmere ett år.

Skrevet
ER ikke dette et valg de tar' date= og dermed ikke burde få?

Hva mener du disse kvinnene har å velge i, om barnefaren stikker av etter hun er 12 uker på vei, og nekter enhver kontakt med barnet/barna? Hvilket VALG mener du hun burde tatt? Mener du hun burde adoptert bort 1-åringen sin da far forsvant?

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er godt kjent at mange kvinner i distriktene velger å få barn for å utnytte støtteordningene som finnes.

Gjest Valhalla
Skrevet

Som sønn av mor der far er død vet jeg utmerket godt hva jeg snakker om.

Gjest ik innl *Fiona*
Skrevet

Jah, høres særdeles allmenngyldig ut.

Gjest Undrende?
Skrevet

De aller fleste velger da fortsatt om de skal få seg barn.

Er alle alene mødre damer som har blitt kjørt på tjukken i en ons? eller har typer som stikker av?

Gjest Anonymous
Skrevet

:o

Nei, men hva dreier dine spørsmål seg EGENTLIG om? Skal du fremheve AT det er kvinner i historien som har tatt idiotiske valg med feil motiver, så finnes de sikkert. Men hva er poenget ditt egentlig?

Skrevet
De aller fleste velger da fortsatt om de skal få seg barn.

Er alle alene mødre damer som har blitt kjørt på tjukken i en ons? eller har typer som stikker av?

Ja, og så?

De fleste alenemødre jeg vet om klarer seg da også selv.

Gjest undrende?
Skrevet

klarer seg selv? uten mann eller stat-støtte?

Skrevet
klarer seg selv? uten mann eller stat-støtte?

Stat-støtte får nå alle foreldre uansett, da... Og det finnes faktisk de som har jobb og forsørger seg selv. Og det de mottar av "støtte" da er bidrag og barnetrygd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...