Gå til innhold

Alenemødre

Anbefalte innlegg

Gjest undrende?
Skrevet

Fikk høre et utsagn her om dagen, -Noe av det smarteste/letteste en jente kan gjøre er å bli smelt på tjukken, gjerne to med forskjellige fedre. Hvilken rettigheter til støtte har disse jentene? Barnebidrag, bostøtte osv. Greit nok det er nok ansvar å passe på disse barna, men jenta får da en plass å bo, mat og alt det der uten å gå på jobb? Håper dere forstår hva jeg mener? Si dette er en jente uten noen som helst utdannelse. Dette må da være en veldig lett måte for å skaffe seg en leilighet osv? Hvor mye penger har dem rett på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Så du ønsker en veiledning i å snylte på staten på? Æsj

Skrevet

Kommet for å fyre oppunder, GJEST???

Unnskyld meg - dette blir for dumt, finn deg heller en annen hobby. Og det finnes nok av tråder om det samme som du kan gasse deg i...

Om du er ute etter penger så får du finne deg en mann eller to da og få deg et par unger, så snakkes vi om en 4-5 år og se om du har skiftet holdning.

Og du finner summer på nettsidene til trygdeverket...

Skrevet

:o

Dumskapen kjenner ingen grenser.

Med mindre du kaprer sæden til to meget RIKE fedre, som i tillegg er så dumme at de ikke vil krangle med deg om barnet og omsorgen, så er det ikke akkurat et intelligent eller godt økonomisk scenario du tegner opp. Enhver som tror det trenger å stikke fingeren i jorda.

(og jeg dropper med vilje å skrive to kilometer dritt forbanna innlegg fordi det er et forkastelig menneskesyn i det du skriver; siden det faktisk er små menneskeliv vi snakker om her. ÆSJ.)

Skrevet

wow..For det første...jeg er en mann, uten dame og uten hensikt for å snylte på staten :) Og unge..det skal jeg ikke ha på en laaang stund enda. Lurte bare på om det var noen som vet hvor mye slike alenemødre kan få? Greit nok jeg kan sikkert lese meg frem til det selv, men trodde kanskje noen som hadde en viss peil.

Skrevet

Kanskje det da er en enorm forskjell på å uttrykke seg? Det finnes faktisk ganske mange måter å si ting på i forhold til hva du lurer på? Om du leser førsteinnlegget ditt, så ser du også selv hva slags holdning du har...

Du høres ut som ei som er ute etter å snylte, en som bare provoserer eller en mann som er bitter...

Gjest underende?
Skrevet

jeg er på ingen måte bitter. Jeg har ikke barn, heller ingen planer om det. Det eneste jeg lurte på om dette utsagnet var så sant? Jeg kan korte det ned til dette spørsmålet i stedet. Klarer alenemødre, uten utdanning seg godt?

Skrevet

Alenemødre ligger lavest på inntektsstatistikkene. Og jeg tviler på at det er noen lett jobb...

Skrevet

Det er ikke god business å være alenemor, bare så det er sagt...

Avhengig av hvor mange barn en har og prisnivået der en bor osv osv. skal det mye til om man noensinne kommer til å sitte BRA i det som aleneforsørger slik du beskriver det, vil jeg tro.

Stiller egentlig litt spørsmål ved innlegget, det er noe som skurrer. Men kanskje du bare er litt umoden :-)

Gjest Udrende?
Skrevet

wander: er du kanskje en slik jente...jeg mener diden du ble så støtt av det første innlegget mitt. OG at jeg skal finne meg en hobby..Det var da et ærlig spørsmål jeg lurte på. Bare til å dra in klørne dine

Skrevet

Hvis du overhode tolker det å være aleneforsørger for et (eller to) barn som lett så er du på en annen planet enn den jeg bor på... :o

*går igjen*

Skrevet

Hvorfor i all verden lurer du på det i det hele tatt, som er mann, ikke skal ha barn på mange år og helt sikkert ikek noen planer om å smelle ei dame på tjukka for å la henne være alenemor heller?

Nei, jeg tror ikke ei alenemor har det noe særlig godt uten utdannelse eller jobb. Hun har barn å ta seg av og masse masse bekymringer for hvordan hun skal få ting til å få rundt økonomisk. Og så er hun alene om alt som har med barnet og gjøre, om barnet er sykt er hun alene, å følge i barnehage/skole alene. Hun har ingen å dele bekymringer eller gleder med. Og det er nesten verre enn det økonomiske; selv om det er forferdelig om man må være redd for at de ikke skal få mat, osv.

Vet at det er andre enn aleneforeldre som har det trangt økonomisk, men da er man i det minste sammen om alt det andre.

Gjest undrende?
Skrevet

Helt ærlig da..en jente som bor hjemme. Ikke jobb eller inntekt. Får seg en unge eller to. Vil hun da få nok støtte til å både leilighet og mat til all sammen? Ikke kom hit å si, at det ikke er noen jenter som har gjordt dette? OG nei..barn og babyer er ingen lett oppgave..det har jeg aldri trodd.

Gjest Undrende?
Skrevet

wander: hvorfor lurer folk på seksualtiet, hvilken stilling som er best for andre? Kanskje de lurer? Det er da et forum, og jeg hadde et spørsmål.. u see?

lurte spesielt ang. Bostøtte. Er dette noe alene mødre får, fordi dem har en unge. ER ikke dette et valg de tar, og dermed ikke burde få? Beklager om jeg tar feil.

Skrevet

Og der skinner det gjennom igjen... Du har en veldig bitter undertone i innleggene dine...

Gjest undrende.
Skrevet

wander: du trenger ikke lese innleggene mine, hvis jeg virker for bitter for deg. Enklere er det ikke.

Skrevet
wander: hvorfor lurer folk på seksualtiet, hvilken stilling som er best for andre? Kanskje de lurer? Det er da et forum, og jeg hadde et spørsmål.. u see?

lurte spesielt ang. Bostøtte. Er dette noe alene mødre får, fordi dem har en unge. ER ikke dette et valg de tar, og dermed ikke burde få? Beklager om jeg tar feil.

De fleste som spør om ting - uansett hva det gjelder - spør som regel om ting som er relevante for dem... Og dette var, som du selv sa, ikke relevant for deg...

Bostøtte gis til alle som trenger det - ikke bare alenemødre. Om man har en jobb der man tjener lite og ikke kan betjene lån eller husleie, kan man få bostøtte. Mulig man må være ufør eller ikke ha mulighet til å ta seg en bedre betalt jobb, det vet jeg ikke. Men jeg vet at det er flere grupper enn aleneforsørgere som får bostøtte.

Skrevet
Helt ærlig da..en jente som bor hjemme. Ikke jobb eller inntekt. Får seg en unge eller to. Vil hun da få nok støtte til å både leilighet og mat til all sammen? Ikke kom hit å si' date=' at det ikke er noen jenter som har gjordt dette? OG nei..barn og babyer er ingen lett oppgave..det har jeg aldri trodd.[/quote']

Hvis hun bor gratis hjemme og er sikker på at det kan hun gjøre til ungene er 18 år, så tror jeg nok det er litt penger å hente der. Men da bør hennes mor og far også bidra med all maten.

Unger koster flesk. Tro meg. De trenger ALT nytt hver vår/sommer/vinter/høst. Jeg får bidrag fra far på 640,- pr. mnd. det dekker ikke til maten engang. Så kommer bolig, alt av utstyr, tøy, hobby, idrett... You name it.

Gudskjelov så har jeg jobb og samboer. Så vi deler på utgiftene. Ellers hadde jeg ikke klart meg. Eller, jeg hadde klart meg, men hadde måttet kjøpt ALT brukt og spist suppe noen ganger pr. uke. Jeg har god jobb og godt betalt, men boutgiftene mine og datteren på 12 år tar knekker på budsjettet hver mnd.

Det er ikke bare bare å oppforstre unger i dag. Det er faktisk drit dyrt. Jeg regnet på det og hvis små'n hadde flyttet til faren sin så hadde jeg "tjent" masse på det.... Ganske ironisk igrunn.....

Skrevet

Om det var spørsmål om bostøtte som var hovedpoenget .. finner du svaret på linken nedenfor... men den som tror at livet som alenemor er lukrativt og økonomisk enkelt .. går nok på en aldri så liten smell

Bostøtte

Kort sammenfattet:

For å få bostøtte må husstanden ha minst ett medlem som er:

barn under 18 år

person som er fylt 65 år

person med uførepensjon, grunnstønad, hjelpestønad eller yrkesskadeerstatning fra folketrygden

person som har attførings- eller rehabiliteringspenger fra folketrygden

person som har etterlattepensjon eller overgangsstønad for etterlatte etter folketrygdloven

person med annen offentlig alders-, uføre- eller etterlattepensjon

person med krigspensjon

person med pensjon fra annet EØS-land med samme formål som de nevnte norske pensjoner

person som har sosial stønad som eneste inntekt, med en varighet på minst ett år.

I tillegg til at minst én person i husstanden tilfredsstiller kravene til å få bostøtte, må også boligen tilfredsstille kravene. Det stilles krav til både utforming og finansiering av boligen.

Skrevet

Bostøtte kan alle få så lenge de ikke tjener over et vist beløp pr. mnd/år. Pensjonister komme innunder dette, ¨likeså barnefam. med 2 foreldre. Bostøtte er ikke KUN foe aleneforeldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...