Gå til innhold

Hva skjer etter attføringen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Hei,

Lurer på hva som skjer etter jeg ikke får attføringspenger lenger. Vil jeg da gå over på dagpenger?

Eeeh...hva med å skaffe deg penger fra en JOBB? Det var vel poenget med attføring? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh...hva med å skaffe deg penger fra en JOBB? Det var vel poenget med attføring? :-?

Jobber vokser ikke på trær. ;-) Spesielt ikke hvis man har en funksjonshemning eller to.

Lisa3000, ring aetat så kanskje de kan hjelpe deg å få jobb. De har i hvert fall sagt de skal hjelpe meg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med attføring er vel at Aetat skal hjelpe deg til å få en ny jobb. Enten ved videreutdanning eller kurs eller hjelpe deg å finne en ny jobb du kan mester med dine fysiske/psykiske begrensninger.

Når attføringsperioden går ut og du ikke er i jobb mener jeg å tro at du går over på uføretrygd. Men - din kontakt på Aetat skal vite dette så jeg ville ha bedt om et møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg vet, har du krav på å få utbetalt det samme som du fikk i attføringpenger frem til du finner en jobb - men ikke lenger enn 6 mnd. Om du ikke har fått jobb etter disse 6 mnd blir du ansett som arbeidsledig og vil gå over på dagpenger (som er mindre enn attføringsutbetalingen, ca 60 % av denne tror jeg).

Lykke til med jakten på jobb!

Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og snakket med Aetat i dag. Jeg har bare en måned igjen av den siste perioden hvor jeg får utbetalt attføringspenger. De sa bare at jeg måtte fortsette å søke. At de kunne betale halvparten av lønna mi de først månedene hvis jeg fant en jobb, men at hvis jeg ikke fant meg noe jobb før 31. desember så har jeg ingen rettigheter hos Aetat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...