Gå til innhold

Jeg har en fordom mot bikkjemennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Også kalt hundemennesker av enkelte. 

Det er: DE ER IDIOTER. Jeg tenker det helt konsekvent når jeg ser folk gå tur med hunden sin; "der går det en skikkelig idiot ja". 

Noen som vil bevise at de har et godt hundehold? Og ikke er idioter? Jeg ønsker nemlig ikke å tenke det, men jeg når absolutt alle jeg møter, som har hunder, er idioter så blir det bare sånn assa.

Anonymkode: 9d6e8...137

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingenting i mot de normale hundemenneskene, som bare elsker hunden sin/hunder og er glad i dyr generelt....

Men så har vi de hundemenneskene som bare HATER alle andre dyr, unntatt hunder fordi "hunder er jo SÅ fantastiske, og søte og snille og VIRKELIG MENNESKETS BESTE VENN" Ja, har du ikke sett Lassie på tv liksom?
Her snakker vi folk som gledelig kan sitte 2 timer og vise bilde, etter bilde, etter bilde av sine "helt gudommelig søte" hunder, og fortelle ALT om dem, men rynke på nesen om noen viser bilde av sitt ikke hunde-kjæledyr.

Og nåde deg om du har en katt som kjæledyr... Spiller ingen rolle om du sier at du elsker både katter og hunder - du er et dårligere menneske likevel, fordi du ikke hater katter og ikke ønsker alle katter utryddet. Katter er jo nemlig heselig vesen, usosiale og klorer både deg og møbler - ja, de er rett og slett bare det stikk motsatte av det en hund er... 

Leser man i avisen at en hund angrep en katt, er det likevel stakkars vofsen... for en forferdelig katt! Katten begynte sikkert alt sammen...

Nå er det heldigvis kanskje ikke SÅ mange i kategorien over her, men tro meg de finnes :fnise: (jeg datet en slik crazy-dog-person en gang, funket dårlig...)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er skikkelig hundemenneske, men jeg har også problemer med 70% av alle hundeeiere...

De vanligste grunnene er:

Nr 1- Enten så er de elendige eiere og skulle aldri hatt hund, de drar de stakkars hundene sine ette seg gatelangs i 5 min pr dag. De har ikke tid til at hunden får snuse. Hundene er gjerne overvektige og har dårlig pels! Det at 8 av 10 hunder har tannproblemer sier litt omfolks uduglighet. 

Har man ikke tid til å gi hundene en meningsfylt og hverdag så DROPP Å FÅ DEG HUND!!! Skaff deg en tøyhund! Hunder er ikke skapt til å sove 19 timrr i døgnet og få en halvtimes tur på asfalt!! Er det rart at hundene blir frustrerte og understimulerte!!

Nr 2: hundeeiere som lar bikkjene sine løpeløs uten kontroll og lar dem løpe bort til folk og andre hunder! Det er pokkerns så irriterende! 

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår frustrasjonen din om det faktisk er slik at hundeeiere rundt deg ikke tar fullt ansvar for hundene sine. Men syns det er vaskelig å tro at det gjelder alle 150... 

Jeg deler din frustrasjon over manglende ansvarsfølels. Spesielt npr det gjelder båndtvang. Vi har sau, og de blir skadet i møte med løse hunder. 

Men, vi har slev hund. Et uvurderelig verktøy for oss på gården. En arbeidshund som sparer oss MANGE timer jobb mef både sanking og håndtering av sauen vår. Vi kunne ikke drevet så effektivt uten den. Den er med oss på jobb hver dag og gjør en fantastisk innsats. Om vi er idioter som benytter oss av dette supre dyret? Kanskje like mye idioter som de som kjøper traktor for å høste inn maten vi spiser. 

Redningshunder, krefthunder, narkotikahunder, besøkshunder. Ja, det finnes vel mange idioter da, som ser nytten av dette dyret. 

spise

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri sett noe som tyder på at de er dummere enn andre folk, men jeg har lagt merke til at nesten alle hundemenneskene jeg kjenner er over gjennomsnittet selskapssyke og sosiale :)

Skrevet
7 minutter siden, antbug skrev:

Jeg har aldri sett noe som tyder på at de er dummere enn andre folk, men jeg har lagt merke til at nesten alle hundemenneskene jeg kjenner er over gjennomsnittet selskapssyke og sosiale :)

Tror det varierer veldig altså. En jeg kjenner som har hund har bare blitt max kjip etter hu fikk seg beist. Hun vil aldri være med på noe lenger,bare sitte hjemme og glo med beistet. Hun har ikke et heftig sosialt liv for å si det sånn. 

Anonymkode: 7a076...993

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det varierer veldig altså. En jeg kjenner som har hund har bare blitt max kjip etter hu fikk seg beist. Hun vil aldri være med på noe lenger,bare sitte hjemme og glo med beistet. Hun har ikke et heftig sosialt liv for å si det sånn. 

En må vel velge litt. Beist eller supersosial. Beist trenger selskap. Hva med å gå på beist/venninne-besøk ?

Anonymkode: 87598...e10

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Eh ja...når man påtar seg ansvaret for et levende vesen så må man gjerne ofre noe av sitt sosialliv. Jeg feks har ikke feiret nyttårsaften på 7 år!

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Suppetuppe skrev:

Jeg har ingenting i mot de normale hundemenneskene, som bare elsker hunden sin/hunder og er glad i dyr generelt....

Men så har vi de hundemenneskene som bare HATER alle andre dyr, unntatt hunder fordi "hunder er jo SÅ fantastiske, og søte og snille og VIRKELIG MENNESKETS BESTE VENN" Ja, har du ikke sett Lassie på tv liksom?
Her snakker vi folk som gledelig kan sitte 2 timer og vise bilde, etter bilde, etter bilde av sine "helt gudommelig søte" hunder, og fortelle ALT om dem, men rynke på nesen om noen viser bilde av sitt ikke hunde-kjæledyr.

Og nåde deg om du har en katt som kjæledyr... Spiller ingen rolle om du sier at du elsker både katter og hunder - du er et dårligere menneske likevel, fordi du ikke hater katter og ikke ønsker alle katter utryddet. Katter er jo nemlig heselig vesen, usosiale og klorer både deg og møbler - ja, de er rett og slett bare det stikk motsatte av det en hund er... 

Leser man i avisen at en hund angrep en katt, er det likevel stakkars vofsen... for en forferdelig katt! Katten begynte sikkert alt sammen...

Nå er det heldigvis kanskje ikke SÅ mange i kategorien over her, men tro meg de finnes :fnise: (jeg datet en slik crazy-dog-person en gang, funket dårlig...)

Haha enig, vet ikke om jeg vil kalle meg hundenenneske, heller et dyremenneske kanskje, men har hvert fall hatt hund hele livet, og ble deprimert og nedfor i et år da barndomshunden min døde. Tenker nå å skaffe meg katt, så får jeg nærmest kjeft av noen av venninnene mine, fordi jeg er jo et hundenenneske og kan absolutt ikke skaffe meg katt, det er en skam mot alle hunder osv. :vetikke: Altså... 

Jeg liker alle dyr jeg, og syntes både hunder og katter er utrolig fine, men akkurat nå passer det bedre med et dyr som er litt mer selvstendig enn en hund, det betyr jo ikke at jeg plutselig hater hunder eller aldri skal ha hund igjen. Gleder meg utrolig til pus kommer i hus da. 😍

Anonymkode: 1a17e...01e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg forstår egentlig frustrasjonen, bare vil bruke litt andre ord enn deg... Merker fort at mange eiere kan blir nesten litt sånn besatt av at alle andre skal like hund og bare godta at den gjør som den vil.

Hater når folk slipper hundene sine så de kommer løpene bort til meg for å slikke og hoppe. Jeg er max redd for hunder men klarer å forholde meg til dem så lenge de ikke er PÅ meg og det er jeg som får gå bort å hilse. Så kommer de alltid med "jaja men h*n er jo bare glad for å hilse på deg" eller "men h*n er jo så snill så". Jeg driter i hvor snill hunden din er, jeg vil ikke ha den hoppende på meg! Hvorfor kan ikke det respekteres! Så står de der å gliser fordi hunden er jo bare såååå søt og alle elsker jo hund ikkesant! Har sluttet å si ifra for folk kan bli riktig sure på deg om du gjør det.

For ikke å snakke om alle de som ikke plukker opp etter seg, aaaah! Ekkelt på våren når snøen smelter og det er frossen hundeskit overalt.

Endret av Raiu
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også kalt hundemennesker av enkelte. 

Det er: DE ER IDIOTER. Jeg tenker det helt konsekvent når jeg ser folk gå tur med hunden sin; "der går det en skikkelig idiot ja". 

Noen som vil bevise at de har et godt hundehold? Og ikke er idioter? Jeg ønsker nemlig ikke å tenke det, men jeg når absolutt alle jeg møter, som har hunder, er idioter så blir det bare sånn assa.

Vet du hva, jeg tror ikke hunden min er til last for noen, men gidder ikke prøve å "bevise" noe som helst ovenfor deg, fordi;

1. Jeg kan ikke bevise noe som helst over nett, jeg kan juge så det renner av meg

2. Du skriver i innlegget ditt "når absolutt alle jeg møter, som har hunder, er idioter så blir det bare sånn assa" uten å utdype noe mer. Ganske usaklig innlegg fra deg med andre ord og jeg gidder ikke lese hele satans tråden for å finne ut om den anonyme surmaga personen har kommet med ytterligere forklaringer, når du ikke greide det i hovedinnlegget.

Når det er sagt, jeg driter i hva du synes om meg, for jeg har fordommer mot sånne som deg som ikke elsker hunder, og tenker at dere mangler noe vesentlig, og er noe avstumpet følelsesmessig..... ;-)

Anonymkode: f3a52...1b4

• Liker 2
Gjest Baremenneske
Skrevet

Du trenger virkelig et annet (hunde)miljø!!!😉😊

Det er like stor forskjell på hundefolk som på andre folk, og like stor forskjell på hundene sin personlighet😉😊

Hilsen ei med stor og "faaarliiig" hund som iblant irritere seg litt over "små gneldrer" som har blitt mer "menneskebaby" enn en hund... hehe..-men som sagt-Alle er forskjellig så tar aldri alle over samme kam!😉😊

Skrevet
Et øyeblikk siden, Baremenneske skrev:

Du trenger virkelig et annet (hunde)miljø!!!😉😊

Det er like stor forskjell på hundefolk som på andre folk, og like stor forskjell på hundene sin personlighet😉😊

Hilsen ei med stor og "faaarliiig" hund som iblant irritere seg litt over "små gneldrer" som har blitt mer "menneskebaby" enn en hund... hehe..-men som sagt-Alle er forskjellig så tar aldri alle over samme kam!😉😊

Jeg irriterer meg over folk med store hunder som nekter å ta ansvar for hvilke skade disse store hundene kan gjøre på en mindre hund, selv om den nødvendigvis ikke mener noe vondt med det. Og seøv om det kanskje er den lille som provoserer.

Forstår dere virkelig ikke at vi med mindre hunder blir bekymret for store løse hunder??

Et bitt kan være katastrofalt! Det er helt naturlig at vi passer litt bedre på. Jeg har to hunder på 9 kilo. Jeg har ved 3 anledninger måtte redde livet til hannhunden fra svære hannbikkjer.

Den ene var ute etter å drepe og endte med å bite meg i armen. Gjennom 2 jakker og masse gensere fikk han 2 dype hull. Jadda stivkrampe og  3 sting.. Jeg er bare svært takknemlig at det var meg han fikk tak i og ikke hunden min, for da hadde han ikke levd Idag. 

Så nei, er ikke rart vi er litt bekymret. Men det har dere null forståelse for. 

Anonymkode: db668...5be

• Liker 1
Skrevet

For meg høres det ut som at du har hatt en traumatisk eller sår opplevelse med hund, som siden har bygd seg opp, og som slår ut med sinne mot andre som har eller liker hund. 
Kanskje hadde du en uheldig opplevelse, der du ble skremt, eller kanskje et sterkt barndomsønske om å få hund, men aldri fikk det? Det er vanlig å reagere med hat og latterliggjøring av folk som har eller liker noe som er litt sårt for en person, særlig hos barn. De fleste vokser av seg disse tankene, men hos noen sitter det så dypt at det kanskje kan være greit å prate med noen om det. 
Jeg ser du setter deg i forsvarsposisjon når du svarer andre, og du kommer helt klart til å gjøre det nå også. Men jeg synes allikevel at du kan tenke litt på den egentlige grunnen til dine fordommer i ditt stille sinn, slik at du blir kvitt de vonde tankene dine. Alle vokser som mennesker av å jobbe med seg selv! :)

• Liker 2
Gjest Baremenneske
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg over folk med store hunder som nekter å ta ansvar for hvilke skade disse store hundene kan gjøre på en mindre hund, selv om den nødvendigvis ikke mener noe vondt med det. Og seøv om det kanskje er den lille som provoserer.

Forstår dere virkelig ikke at vi med mindre hunder blir bekymret for store løse hunder??

Et bitt kan være katastrofalt! Det er helt naturlig at vi passer litt bedre på. Jeg har to hunder på 9 kilo. Jeg har ved 3 anledninger måtte redde livet til hannhunden fra svære hannbikkjer.

Den ene var ute etter å drepe og endte med å bite meg i armen. Gjennom 2 jakker og masse gensere fikk han 2 dype hull. Jadda stivkrampe og  3 sting.. Jeg er bare svært takknemlig at det var meg han fikk tak i og ikke hunden min, for da hadde han ikke levd Idag. 

Så nei, er ikke rart vi er litt bekymret. Men det har dere null forståelse for. 

Anonymkode: db668...5be

De fleste av oss HAR forståelse for slikt, og er ikke riktig at en hund angriper uten grunn uansett hvilken rase og størrelse! Må også da nevne at hunden skal gå i bånd...også selv om "den er sååå snill".(Det gjelder også større..) Selv om en hund er  snill så er det ikke sikkert den vil bli venn med absolutt alle andre hunder / at andre hunder er interessert i det...Og er hunden større så klart den kan gjøre mer skade!(ikke alle har like stor forståelse for det...) Om en mindre hund har gått løs og gått rett på den større først...-da er det ofte store "fæle" hunden som får skylda uansett... Alle har like mye ansvar for hunden sin enten den er stor eller liten!!! 

Gjest Baremenneske
Skrevet

Må også få si at jeg mener alle raser er like mye verdt , men skal KUN dem med store hunder passe på sin så blir det litt feil. Det gjelder alle det! Liker de fleste av dyr, også hunder...men ikke alltid jeg syns eierne passer til sine hunder...-enten det er små eller eller store! ...Så har jeg merka mest "negativt" med små og ikke minst deres eiere...Vet også om noen som tror bikkja dems er vegetarianer f.eks.. så derfor foretrekker jeg ofte litt større. Tror kanskje en del har hatt litt ulike opplevelser om det og derfor har vi fått litt ulike meninger. Jeg var redd store hunder da jeg var barn ( tror mammas redsel var noe av grunnen), men etter å vært med andre med stor hund og som hadde bra dressur på den, så forandret det seg😊

Skrevet
19 timer siden, Suppetuppe skrev:

Det er sant! Kult innlegg! :) Hundemennesker er GALE..... Godt du kom detg unna den gale bikkjemannen, da. 

Skrevet

19 timer siden, NotNaomi skrev:

Mister hunden?? Det er vel ikke akkurat vanlig,og faktisk ikke noe jeg har sett. At de ikke plukker opp etter hunden er vel ikke akkurat veldig uvanlig,men jeg syns de aller fleste er flinke til det. Nå har jeg ikke hund selv,men jeg er et slags besøkshjem for en,så har den ganske ofte. Møter mange hundefolk her,og har ingen negative erfaringer,og det er faktisk helt sant :)

Det jeg kan reagere på er at noen behandler hunden som et menneske,og det er både idiotisk og tegn på at de ikke vet hvordan hunder fungerer. En skal betrakte hunder for å vite hvordan de oppfører seg under ulike forhold,altså "tenke som en hund"for å være en god hunde-eier. Dessverre så tror noen at hunder har tanker og behov som mennesker,og det er jo feil. Ellers så er det en del konflikter og statusjag i utstillingsverden jeg syns er tragisk og iblant latterlig. Har vært på en god del utstillinger da jeg har vært med andre hundeeiere. Mye tullete misunnelse og usakligheter.

Må også legge til at de som ikke bruker bånd er hensynsløse og uansvarlige. De provoserer meg.

MISTER hunden ja, nettopp, du leste riktig.  Du har selvfølgelig fullstendig rett i det du skriver. Jeg er helt enig.

19 timer siden, Snublefella skrev:

Jeg er skikkelig hundemenneske, men jeg har også problemer med 70% av alle hundeeiere...

De vanligste grunnene er:

Nr 1- Enten så er de elendige eiere og skulle aldri hatt hund, de drar de stakkars hundene sine ette seg gatelangs i 5 min pr dag. De har ikke tid til at hunden får snuse. Hundene er gjerne overvektige og har dårlig pels! Det at 8 av 10 hunder har tannproblemer sier litt omfolks uduglighet. 

Har man ikke tid til å gi hundene en meningsfylt og hverdag så DROPP Å FÅ DEG HUND!!! Skaff deg en tøyhund! Hunder er ikke skapt til å sove 19 timrr i døgnet og få en halvtimes tur på asfalt!! Er det rart at hundene blir frustrerte og understimulerte!!

Nr 2: hundeeiere som lar bikkjene sine løpeløs uten kontroll og lar dem løpe bort til folk og andre hunder! Det er pokkerns så irriterende! 

TOMMEL OPP

19 timer siden, bondevett skrev:

Jeg forstår frustrasjonen din om det faktisk er slik at hundeeiere rundt deg ikke tar fullt ansvar for hundene sine. Men syns det er vaskelig å tro at det gjelder alle 150... 

Jeg deler din frustrasjon over manglende ansvarsfølels. Spesielt npr det gjelder båndtvang. Vi har sau, og de blir skadet i møte med løse hunder. 

Men, vi har slev hund. Et uvurderelig verktøy for oss på gården. En arbeidshund som sparer oss MANGE timer jobb mef både sanking og håndtering av sauen vår. Vi kunne ikke drevet så effektivt uten den. Den er med oss på jobb hver dag og gjør en fantastisk innsats. Om vi er idioter som benytter oss av dette supre dyret? Kanskje like mye idioter som de som kjøper traktor for å høste inn maten vi spiser. 

Redningshunder, krefthunder, narkotikahunder, besøkshunder. Ja, det finnes vel mange idioter da, som ser nytten av dette dyret. 

spise

Jo, men det er ikke den gemene hops hundehold - jeg snakker om mannen i gata. Han du faktisk møter på gata. Ikke gårdsbikkjer, joda, det finnes idiot-bønder og.. Men du er tydeligvis ikke en av dem :)

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd på boligfelt hele livet, og har ikke opplevd det samme som deg. Var masse hunder der også. Mulig vi bor på hver vår kant av landet. 

jeg har ikke hund selv. 

Anonymkode: aa376...751

Har du det? Wow, da er meningen din mer verdt enn min - jeg har tross alt ikke bodd her hele livet, bare i 25 år. Jeg bor på Østlandet/Follo.

19 timer siden, antbug skrev:

For en hundifisering av mennesker da ;)

Gøy å stirre på veggen med lusebiffen, da. Snakke litt med bikkja, lukte på tørrfiskånden og støvsuge hundehår. (Nei, vent... lage genser av hundehår! Som man kan selge. Siden hunder er mye mer verdt enn mennesker må jo hundehårgenser være verdt en formue!)

En må vel velge litt. Beist eller supersosial. Beist trenger selskap. Hva med å gå på beist/venninne-besøk ?

Anonymkode: 87598...e10

Beist kan finne glede i andre beist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...