Gå til innhold

Har vi god eller dårlig råd? Passe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har til sammen brutto 80.000,- i måneden. 

Betaler 14000 i måneden på boliglån, har et billån på 115.000 (betaler 2400 i mnd), og jeg og ham betaler ca 1700 i måneden på hvert vårt studielån.

Ellers går det jo selvsagt penger til mat, klær, og et relativt nøkternt forbruk.

I Norge i dag - er dette å ha god råd? Dårlig råd? Sånn passe?

Anonymkode: 3a909...175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha

Anonymkode: 438cb...aa2

Skrevet

80.000 brutt før skatt er helt OK men ikke overdrevet mye. Så dere har det helt passe.

Anonymkode: 91624...446

• Liker 4
Skrevet

Vi har utbetalt 60 000 i måneden. En helt vanlig lønn. Tenker sånn at under 40 000 utbetalt i måneden er dårlig råd. Over 100 000, da har man god råd. Alt i mellom,  helt normalt.. 

Anonymkode: 66efb...040

• Liker 2
Skrevet

Vi har 35000 utbetalt i måneden, føler vi har god råd. Drar på ferier og kjøper det vi ønsker oss (som riktignok ikke er så mye). :)  Har ett barn.

Anonymkode: d6148...41a

• Liker 1
Skrevet

Wow! Dere har veldig god råd! 

Håper dere sparer til pensjon og buffer! 

Skrevet

Jeg er bare en og ingen barn, men har utbetalt rundt 22.000 i måneden.

Synes ikke jeg har dårlig råd, har stort sett råd til det jeg ønsker. Klart, jeg må prioritere, men det ser jeg ikke på som negativt. Sparer rundt 5.000 i måneden, og har husutgifter (husleie, strøm, tv, internett, mat, husholdningsartikler) på rundt 10.000 i måneden. Da blir det igjen rundt sju tusen som går med til bil, klær/velvære, aktiviteter, reise, studielån, forsikringer og så videre. 

Er nokså nyutdannet, så har ikke rukket å opparbeide meg noe særlig ansenitet ennå. Sikkert mange som ville mene jeg har litt "dårlig råd", men som sagt, jeg er godt fornøyd. 

Anonymkode: d8d73...653

• Liker 3
Skrevet

Jeg er student og alene med to små - har tilsammen en brutto på 34.000,- og føler overhodet ikke jeg har dårlig råd.

Det koster å ha både barn og komme seg rundt, betaler litt på billån, 13.000,- i boutgifter og vanlige ting. Men føler jeg har det meget romslig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...