AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Del Skrevet 4. september 2016 Hvor går grensen på hvor mye man skal legge i hver gave? tenker rundt 200,- på arbeidskollegaer. Å rundt 4-500 på familiemedlemer du feirer jul med. Hva gjør du til dine? Anonymkode: fc878...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #2 Del Skrevet 4. september 2016 200-250 til familiemedlemmer, men mesteparten av familien gir man ikke gaver til (kun søsken, foreldre, besteforeldre får gaver). Venner får noe til 50-100 kr. Kan nevnes at jeg ikke er oppvokst med spesielt mye gavetradisjon Anonymkode: 035fc...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #3 Del Skrevet 4. september 2016 Gir ikke til kollegaer, men dersom jeg skulle gitt hadde det blitt 100kr. Til familie ville det variert, men gir kun til barna mine, foreldre og partner, så et sted mellom 500-1000kr per hode. Anonymkode: 644b0...9a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #4 Del Skrevet 4. september 2016 200 - 300 til familien alså søsken nevøene og foreldre til de andre som kollega eller familie lengere ute noe hjemmelaget syltetøy karameller eller kaker Anonymkode: b7b21...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #5 Del Skrevet 4. september 2016 Takk for fine råd. :D Må begynne å tenke på julegavene. så man slipper å være blakk i desember. Anonymkode: fc878...97a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #6 Del Skrevet 4. september 2016 Bruker over hodet ikke å gi julegaver til kolleger. Mine søsken bruker jeg ca. 300 kr på. Innad i mannens søskenflokk har vi blitt enige om å ikke gi noen gaver, så der er det 0 kr. Svigers: 500 kr omtrent. Ca. det samme på mine foreldre. Mine besteforeldre: Ca. 300-600 kr. Mannens besteforeldre lever ikke mer. En tante og onkel av meg, som er faddere til barnet mitt, får en gave til ca 2-300 kr. Mannen får for 700-1000 kr. Det samme gjelder ungen vår. Har begynt å kjøpe inn nå, for å fordele utgiftene på flere måneder. Anonymkode: d42c2...a8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #7 Del Skrevet 4. september 2016 Jeg gir ikke kollegaer gaver, men noen får en liten oppmerksomhet. Gjerne konfekt eller hjemmelaga kjeks eller noe sånn. Til venner og familie bruker jeg stort sett 200-300 kroner. Det kan være mer dersom gaven virker helt perfekt. Vanligvis foretrekker jeg likevel å lage gaver, fordi jeg føler at jeg får vist mer omtanke på den måten. Jeg kan godt smelle til og bruke litt penger på en bursdagsgave, men i jula er det så mange å kjøpe til, så da prøver jeg å begrense meg litt. Har inntrykk av at det er gjengs at vi vanligvis bruker rundt 200 kr på hverandre. Anonymkode: 7b01a...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #8 Del Skrevet 4. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor går grensen på hvor mye man skal legge i hver gave? tenker rundt 200,- på arbeidskollegaer. Å rundt 4-500 på familiemedlemer du feirer jul med. Hva gjør du til dine? Anonymkode: fc878...97a Kolleger får ingenting, heller ikke venner eller venners barn, mine barn får gave til rundt 1000, mannen min også, mine og hans søsken får gave til 300 og ungene like så . Foreldre får gave til 600. Anonymkode: 7d167...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vea Skrevet 6. september 2016 #9 Del Skrevet 6. september 2016 Her bruker vi ca 300kr på familiemedlemmer. Søsken som har barn får en oppmerksomhet (typ 100-150kr) og tante/onkelbarn får gave. Dette på grunn av stor søskenflokk, så det begynner å bli en del tante og onkelbarn i familien. Kollegaer har jeg aldri gitt gave til, men det kan hende vi finner på å samles å gå ut å ta en øl, spise en god middag eller noe annet med de nærmeste kollegaene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #10 Del Skrevet 6. september 2016 Kollegaer gir jeg bare til de som også er å regne som venner, som jeg kan finne på å spise middag hos og dra ut sammen med. Så de havner i vennekategori til 100-200 kroner. Venners barn gir jeg også gjerne gave til, i samme prisklasse. Jeg bruker 500-1000 på egne søsken, rundt 2-3000 på ektefellen, og mannen og jeg gir for ca 4-5000 til barna (samlet, felles barn). Til nieser/nevøer for rundt 500, ca 1000 til fadderbarn. Vi legger mye i kjernefamilien vår, fordi vi ønsker det og jeg elsker å gi store og flere gaver til både ektefelle eller barn. Og har egentlig ikke noe fast budsjett bortsett fra at barna skal få for tilsvarende like verdier og like mange fysiske pakker å åpne (det siste er uhyre viktig i alderen de er i...). Barna får ikke pakkekalender og får sjelden noe annet enn litt lørdagsgodt pr uke og et tegneseriehefte i måneden ellers. Vi handler sjelden leker eller utstyr utenom jul og bursdag, så da tar vi ekstra i. Anonymkode: 58903...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ispinne Skrevet 6. september 2016 #11 Del Skrevet 6. september 2016 Mellom 2-500 kroner til søsken og foreldre (kommer an på hva de ønsker seg og hvor god råd vi har). Til tanter, onkler og andre slekninger lager jeg som regel kort og eventuelt noen julekaker. Så akkurat pris vet jeg ikke. Mellom 1-200 kr til venner. Jeg og samboer er ikke så opptatt av gaver, så vi har som regel gitt hverandre godteri og snacks. Jeg vet, ikke særlig fancy. Men vi ønsker oss ikke så mye. Han brukte å gi meg smykker, men måtte til slutt innrømme at jeg ikke liker smykker. Så han slipper å bruke masse penger på noe jeg ikke blir å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #12 Del Skrevet 7. september 2016 Vi bruker mellom 100-250 på hver :-) Kjøper gjerne ting på salg, på den måten blir det mye fine gaver til rimeligere pris. Er godt i gang med årets gaver. Vi har maange gaver å kjøpe, blir rundt 30 stk.. Anonymkode: 51304...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå