AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Barna på 12 og 14 synes det er flaut at vi ikke har Netflix og maser og maser og MASER. Mannen er på vei til å si ja, jeg er skeptisk til å sløse vekk hundrevis av kroner i mnd. Jeg synes det er ille nok at vi "må" ha internett. Har "alle" Netflix nå? Anonymkode: a8961...333
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Hundrevis av kroner? Det billigste alternativet er 79kr. i måneden. Det er mange som har det, men ser ikke på det som noe å være flau over om man ikke har det. Anonymkode: a0d51...9a3 16
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Det koster ikke hundrevis av kroner i måneden, da. Det koster en hundrelapp i måneden. Anonymkode: 181eb...8db 11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barna på 12 og 14 synes det er flaut at vi ikke har Netflix og maser og maser og MASER. Mannen er på vei til å si ja, jeg er skeptisk til å sløse vekk hundrevis av kroner i mnd. Jeg synes det er ille nok at vi "må" ha internett. Har "alle" Netflix nå? Anonymkode: a8961...33 Hundrevis? Koster det ikke i underkant av hundre kroner i måneden Anonymkode: 6b2b1...f91 6
Mousj Skrevet 4. september 2016 #5 Skrevet 4. september 2016 Jepp, det har vi:-) Og det koster mye mindre enn å kjøpe/leie filmer. Netflixseriene er tema i ungdomsmiljøene, og jeg hadde nok valgt å ta andre kamper enn dette. 21
Fjompen Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barna på 12 og 14 synes det er flaut at vi ikke har Netflix og maser og maser og MASER. Mannen er på vei til å si ja, jeg er skeptisk til å sløse vekk hundrevis av kroner i mnd. Jeg synes det er ille nok at vi "må" ha internett. Har "alle" Netflix nå? Anonymkode: a8961...333 Det er vel hundre kroner ca, for en måned med så mye serier og filmer du vil. De kan ogå se to steder samtidig. Nå skal jeg være forsiktig med å si hva andre skal ta seg råd til, men slik situasjonen er nå med serier som går kun på strømningstjenester, og dere har pengene, så synes jeg det er dumt at dine gammeldagse holdninger skal "ramme" barna. Du kan jo heller knytte det opp mot litt egeninnsats fra barna, at de gjør litt husarbeid. Da har du jo en genial trussel om ikke avtalt arbeid blir gjort; Et netflix-passord lar seg raskt endre. 11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 Men en kollega på jobben sier hun betaler 498 kr i mnd. Vet at det snakkes mye om seriene som går der men kommer de ikke på vanlig tv også? Bare senere? ts Anonymkode: a8961...333
Gjest Keikolina Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 Har hatt Netflix, så aldri på det uansett.
Britt Banditt Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 Koster en hundrelapp. Da kan man vel se på tre skjermer samtidig (lager forskjellige profiler). Netflix blir brukt MYE mer enn de vanlige tv-kanalene både av meg og ungen. 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men en kollega på jobben sier hun betaler 498 kr i mnd. Vet at det snakkes mye om seriene som går der men kommer de ikke på vanlig tv også? Bare senere? ts Anonymkode: a8961...333 Det fnnes forskjellige prisplaner. Den billigste er 79kr i måneden, den dyreste er 129kr måneden. Anonymkode: d65c7...87a 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #11 Skrevet 4. september 2016 Det er nok veldig, veldig mange som ikke har Netflix elle noe som helst. Du skal ikke tro på barn / ungdommer som hele tiden påstår at "alle andre" viss nok eier alt mulig, og får lov til alt mulig... Anonymkode: f24a2...816 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #12 Skrevet 4. september 2016 Lukter bekymringsmelding her ja. Anonymkode: 83084...244
Fjompen Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men en kollega på jobben sier hun betaler 498 kr i mnd. Vet at det snakkes mye om seriene som går der men kommer de ikke på vanlig tv også? Bare senere? ts Anonymkode: a8961...333 Ja, noen. Andre lages spesielt for Netflix, all den tid det er Netflix som betaler for dem. Opprinnelig var Netflix stedet som hadde "mye serier, men ikke alltid det siste nye", mens de nå har endret seg til å ha mye nytt, og mye bra egenprodusert.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 Manglende Netflix gjør deg ikke helt ute, men kombinert med Internettkommentaren din så vil jeg si du henger litt etter ja. Som allerede avklart koster ikke Netflix flere hunder i måneden og nei, alt kommer ikke på TV. Anonymkode: aca81...a61 14
Gjest kaninen Skrevet 4. september 2016 #15 Skrevet 4. september 2016 Som flere her nevner er Netflix mye billigere enn kollegaen din sier. Første måned er i tillegg gratis. Jeg bruker ikke Netflix all verden, men føler det lett er de pengene det koster. Jeg er sikker på dere voksne vil finne masse på Netflix som dere kan ha glede av å.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #16 Skrevet 4. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok veldig, veldig mange som ikke har Netflix elle noe som helst. Du skal ikke tro på barn / ungdommer som hele tiden påstår at "alle andre" viss nok eier alt mulig, og får lov til alt mulig... Anonymkode: f24a2...816 Nå har de aller fleste ungdommer i Norge faktisk enten Netflix, Viaplay eller HBO. Flere av programmene går heller ikke på tv lengre, eller eventuelt kl 11 om kvelden i ukedagene. Mye av snakkingen i friminuttene i den alderen er om tv-serier og filmer, og ja de får faktisk glipp av noe. Det er heller mulig at de kan få netflix som tidlig bursdags/julegave eller mot å jobbe litt ekstra i hjemmet. Det dere risikerer er jo at barna kan falle utenfor sosialt eller begynne med programmer a la piratbay for å henge med. Anonymkode: d39d4...e7e 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #17 Skrevet 4. september 2016 Argumentet til ungdommen her hjemme er jo at de blir holdt utenfor på skolen når alle snakker om seriene. En serie var noe om noen barn som opplevde overnaturlige ting, en annen var om kokain og kriminalitet. Høres ikke så barnevennlig ut..... ts Anonymkode: a8961...333
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #18 Skrevet 4. september 2016 At "de aller fleste" ungdommer har Netflix eller lignende, tror jeg bare er piss. Anonymkode: f24a2...816 2
Kattugla Skrevet 4. september 2016 #19 Skrevet 4. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men en kollega på jobben sier hun betaler 498 kr i mnd. Vet at det snakkes mye om seriene som går der men kommer de ikke på vanlig tv også? Bare senere? ts Anonymkode: a8961...333 Tipper at hun betaler for flere strømmetjenester? Vi har Netflix, HBO, Viaplay og Tv2 Sumo og det kommer sikkert på litt over 400. 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #20 Skrevet 4. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: At "de aller fleste" ungdommer har Netflix eller lignende, tror jeg bare er piss. Anonymkode: f24a2...816 Å? Hvilke ungdomsmiljøer henger du i da? Anonymkode: d39d4...e7e 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå