Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2004 #1 Del Skrevet 15. november 2004 Mannen og jeg jobber hjemmefra, og begge har snacket litt for mye i det siste. Vi har fått en dum uvane med å kjøpe inn kjeks som vi har til teen, og så snacker på ellers også. Nå kunne vi tenke oss å legge om til sunnere alternativ, men hva? Frukt er jo selvsagt, men jeg kan ikke spise så mye av det, da det går utover tennene mine. Og nøtter er jo fulle av fett (sunt, men dog fett...). Noen som har andre ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 15. november 2004 #2 Del Skrevet 15. november 2004 Snack à jack! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 15. november 2004 #3 Del Skrevet 15. november 2004 Snack à jack! Dødsgode, men en karbohydratbombe, og det er lett å spise mange i slengen (spesielt de med karamell). Frukt er sunnere, siden du i tillegg får i deg vitaminer og fiber. Epler, for eksempel, er kalorifattige, har lav glykemisk indeks, og inneholder fiber og pektin som er mettende. Ja til frukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 15. november 2004 #4 Del Skrevet 15. november 2004 Gulrot og kålrot med dip. Riskaker (som nevnt). Low fat lakris fra uten-sukker-hylla i godtebutikker. Lakryl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 15. november 2004 #5 Del Skrevet 15. november 2004 Dødsgode, men en karbohydratbombe, og det er lett å spise mange i slengen (spesielt de med karamell). Frukt er sunnere, siden du i tillegg får i deg vitaminer og fiber. Epler, for eksempel, er kalorifattige, har lav glykemisk indeks, og inneholder fiber og pektin som er mettende. Ja til frukt! Joda, men spørsmålet var vel om alternativer til frukt.... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 15. november 2004 #6 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg trodde det var alternativer til kjeks, jeg? Av og til må man veie fordeler og ulemper opp mot hverandre, og for meg vil da frukten vinne (årsakene allerede listet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 15. november 2004 #7 Del Skrevet 15. november 2004 nøtter, spesielt mandler, og grønnsaksdip, joghurt naturell med bær i er også godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 15. november 2004 #8 Del Skrevet 15. november 2004 Nøtter har stort sett over 50% fett (macadamianøtter ca 75%), men fettet er sunt, og i tillegg er nøtter en god proteinkilde. Men fett er fett=energi i konsentrert form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 15. november 2004 #9 Del Skrevet 15. november 2004 Ja, nøtter inneholder fett, men sunt fett. Mandler har også slankende effekt, og det er bra å ta 7 om dagen ifølge sånne ernærings folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 15. november 2004 #10 Del Skrevet 15. november 2004 Hva slags slankende effekt er det du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. november 2004 #11 Del Skrevet 15. november 2004 Gulrot og kålrot er kjempegodt og fint som snacks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 15. november 2004 #12 Del Skrevet 15. november 2004 Hva slags slankende effekt er det du tenker på? Jeg har lest flere steder bla. i shapeup at mandler har slankende effekt, hvis du har det i dietten når du slanker deg skal det hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2004 #13 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg trodde det var alternativer til kjeks' date=' jeg? Av og til må man veie fordeler og ulemper opp mot hverandre, og for meg vil da frukten vinne (årsakene allerede listet).[/quote'] Jo, alternativ til kjeks var hovedpoenget, men pga syren i frukt kan jeg ikke spise så mye frukt. Derfor ba jeg om tips til andre sunne snacks enn frukt. Og epler er no-no! De klarer jeg ikke tygge. Ikke plommer heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pamella - ikke innlogget Skrevet 15. november 2004 #14 Del Skrevet 15. november 2004 Kan du spise tørket frukt da? Det har kommet noen pakninger med tørket frukt i det siste. annanas var drit digg!!! eller kanskje sukkerfri godis? eller riskaker...men det blir liksom ikke et alternativ til frukt... Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 16. november 2004 #15 Del Skrevet 16. november 2004 Hvis du bestemmer deg for å lage godteriet selv, så orker du ikke det så ofte, og så unngår du "problemet"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 16. november 2004 #16 Del Skrevet 16. november 2004 Her er mine "snacke-ting". Vet ikke om de er så sunne, men noe av det er bedre enn sjokolade vaffal! Dietorelle drops og toffee! En hel pose med dietorelle toffee gir deg kun 150 kalorier og det ekke så ille! :enig_animasjon: Ferske champigninger skjært i skiver med salt på! *namme* Cappuccino fra Nescafé (52 kalorier pr kopp er myyye mindre enn på kaffebarer) Confecta eller options lavkalorisjokoladedrikker, finnes med flere smaktilsetninger og inneholder 40 kalorier pr. kopp. Svisker! Det hender jeg tar et par svisker til kaffen, lakserende er det også Tørka frukt finnes det mye godt av i butikken, og rosiner i små pakninger! Tror det er ca 150 kalorier i en liten pakke rosiner. Man kan seff ikke spise ubegerensa, men likevel.. Extra drops, de røde eskene med sukkerfri drops i samme serie som extra tyggegummi. Fint å ta et par etter maten så renser man tennene også om man ikke har tannbørste i nærheten Ellers er det greit å bruke søtningsmiddel i te og kaffe hvis du tåler det. Ikke alle får søthunger av kunstig sukker, jeg får ikke, og det hjelper faktisk MOT søthunger. Det finnes mye skadelig i denne verden, jeg har erfart at det meste er sunt i moderate mengder, t.o.m sjokolade! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #17 Del Skrevet 16. november 2004 Innenholder ikke tørket frukt masse sukker, ikke nødvendigvis i seg selv, men at det blir tilsatt for smakens skyld? Eller får man det fullstendig usukra også? Kjøpte for ei tid tilbake en svær pose med tørka melon, med nær sagt et lag med sukker utenpå. Men posen gikk ned den :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. november 2004 #18 Del Skrevet 16. november 2004 Ikke all tørket frukt er tilsatt sukker; les på innholdsfortegnelsen. For eksempel er rosiner, svisker og tørkede aprikoser uten tilsatt sukker. Jeg tror også du får tak i tørkede epler og bananskiver uten sukker. En annen ting er at vi lett glemmer hvor mye vi spiser av det, fordi alt vannet er trukket ut. 1 tørket aprikos=en vanlig aprikos (og det er lett å spise mange= vondt i magen for min del). Tørket frukt, mandler og solsikkekjerner er noen av de snackstypene jeg liker best. Og så olivener, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teraliten Skrevet 16. november 2004 #19 Del Skrevet 16. november 2004 MIX selger godteri uten sukker........det er et slikt grønt klistremerke på løsvektboksene som står "sukkerfri" på de sukkerfri alternativene. Godt er det også....... Vet ikke om MIX finnes alle steder, men jeg tror du finner ut om det finnes en slik i nærheten av deg på hjemmesidene deres. www.mix.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 16. november 2004 #20 Del Skrevet 16. november 2004 Snack à jack! Må bare si at det er noe av det verste jeg har smakt. Det stiller nesten i klasse med lutefisk og den flytende penicillinen jeg måtte ta da jeg var liten. Hva med grønnsaker med dip, da? Ikke ferdig-dip kanskje, men det må gå an å lage noen sunne, og forhåpentligvis gode, alternativer. Dippe gulrøtter er supergodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå