AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Førstegangsmor med flere spm. Ia bedrift. Ett barn. Gift. Hvor mange sykedager for barn har jeg? Hva når de er brukt opp? Og gjelder det fra 1. Jan til 31 desember ? Eller ett år fra du bruker første dagen? Anonymkode: 43d2a...8a5
Batteri Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Du får 10 sykedager per kalenderår per barn. Når de er brukt opp må du enten ta ut ferie eller be om ulønnet permisjon. Egenmelding kan ikke benyttes. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 Du og mannen din har 10 dager hver. I motsetning til egenmeldinger følger disse kalenderåret. Anonymkode: ff9fb...23e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #4 Skrevet 4. september 2016 Fra 1 Jan til 31 des? Anonymkode: 43d2a...8a5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #6 Skrevet 4. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Førstegangsmor med flere spm. Ia bedrift. Ett barn. Gift. Hvor mange sykedager for barn har jeg? Hva når de er brukt opp? Og gjelder det fra 1. Jan til 31 desember ? Eller ett år fra du bruker første dagen? Anonymkode: 43d2a...8a5 Hvis både du OG mannen din nærmer dere grensen før sommeren, ville jeg spart noen feriedager til høstsemesteret. Jeg har faktisk aldri opplevd å bruke alle sykt barn-dagene, er heldig sånn sett, men sparer alltid noen feriedager til høsten. Så blir det heller en lengre juleferie når de ikke brukes opp Anonymkode: 94415...9d8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #7 Skrevet 4. september 2016 10 dager sykedager for ett og to barn til deg og partner, evt 20 dager til deg om du er alene. Tre barn eller flere gir 15 dager til deg og partner, evt 30 dager til deg om du er alene. Anonymkode: 8c8ab...92f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #8 Skrevet 4. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis både du OG mannen din nærmer dere grensen før sommeren, ville jeg spart noen feriedager til høstsemesteret. Jeg har faktisk aldri opplevd å bruke alle sykt barn-dagene, er heldig sånn sett, men sparer alltid noen feriedager til høsten. Så blir det heller en lengre juleferie når de ikke brukes opp Anonymkode: 94415...9d8 Mener du at du bruker opp sykt barn dager til juleferie hvis de ikke er benyttet tidligere på året? Anonymkode: 08725...d34
Chiquita Skrevet 4. september 2016 #9 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mener du at du bruker opp sykt barn dager til juleferie hvis de ikke er benyttet tidligere på året? Anonymkode: 08725...d34 Hun tar de feriedagene hun sparer til høsten ut til juleferie, ettersom hun ikke trenger å 'spe på' syktbarn-dagene med feriedager... 4
sonush Skrevet 4. september 2016 #10 Skrevet 4. september 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Førstegangsmor med flere spm. Ia bedrift. Ett barn. Gift. Hvor mange sykedager for barn har jeg? Hva når de er brukt opp? Og gjelder det fra 1. Jan til 31 desember ? Eller ett år fra du bruker første dagen? Anonymkode: 43d2a...8a5 Det er sikkert forskjellig fra folk til folk, men jeg har personlig aldri opplevd å bruke opp mine. Man har jo 10 dager hver, så man kan bytte på å være hjemme. Men hvis man har brukt opp en del, kanskje fordi barnet er kronisk syk, så kan man søke om utvidet, og dobler dermed dagene. Fra 10 hver til 20 hver. 1
Vera Vinge Skrevet 5. september 2016 #11 Skrevet 5. september 2016 Vi har hatt ulønnet fri når sykt barn-dagene er oppbrukt. Og ja, det har skjedd to år (vi hadde flaks da vannkoppene kom da mannen hadde permisjon med yngste). Vi har to små barn, som begge har vært nesten over snittet syke, vil jeg tro. I tillegg har vi hatt en del flaks med at sykdom har havnet i ferier og helger. Mine barn har ingen kjent, kronisk lidelse, så når tilsammen 20 dager skal dekke to barn, med utallige forkjølelser og omgangssyker gjør det vanskelig å holde seg innenfor de vanlige dagene, særlig siden de passer på å ikke være syke akkurat samtidig...
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #12 Skrevet 5. september 2016 Jeg vil vel tørre å påstå at 10 dager er lite for et barnehage barn som ofte er syke. Hvertfall hvis man skal holde de hjemme en dag etter endt feber lg 48 timers regel for diare. Da går 10 dager fort. Leget gir vel heller ikke sykemelding ? Anonymkode: 43d2a...8a5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #13 Skrevet 5. september 2016 12 timer siden, sonush skrev: Det er sikkert forskjellig fra folk til folk, men jeg har personlig aldri opplevd å bruke opp mine. Man har jo 10 dager hver, så man kan bytte på å være hjemme. Men hvis man har brukt opp en del, kanskje fordi barnet er kronisk syk, så kan man søke om utvidet, og dobler dermed dagene. Fra 10 hver til 20 hver. Vi har to tette og våre dager ble brukt opp allerede i mai. Det var forkjølelse, omgangssyke osv på rundgang. Så nå går det i ulønnet perm når de er syke. Anonymkode: 3d759...d2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå