AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #1 Skrevet 4. september 2016 Jeg trenger den til skolearbeid. Altså kommer jeg ikke til å bruke den til store tunge programmer. Mest til skriving, lagre dokumenter og surfing. Og til å se litt filmer og slikt. Hvor stor harddisk er greit å ha? Den kan ikke være dyr, så mac er ganske uaktuelt for min del😊 Anonymkode: 95c7b...cec
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #2 Skrevet 4. september 2016 Skal du ha den med deg på skolen hver dag? Da ville jeg sett på en med 13- eller 14-tommers skjerm. Kanskje ikke like bra til film da, men vekt og størrelse betyr en del når man skal ha den med seg overalt. Tastaturet er også viktig når man skal skrive mye. Noen mindre laptoper kommer med mindre tastatur, og kan være uvante å skrive på. Harddisk en trenger du ikke fokusere på. Alle bærbare kommer med plass nok, med mindre du skal lagre store mengder bilder eller film o.l. Du kan uansett benytte deg av skylagring og f.eks. Google Drive. Jeg ville vurdert en Chromebook. Merk at denne ikke kan gjøre alt som en vanlig laptop kan, men den har mange fordeler. Se om den passer for deg: http://www.tek.no/artikler/del-4-hjelp-jeg-ma-bytte-ut-macen-med-en-chromebook/190122 Anonymkode: 0b9b9...718
ajarRun Skrevet 4. september 2016 #3 Skrevet 4. september 2016 (endret) http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68331832 Denne. Veier sånn 1.5 kilo, den har SSD på 128gb så den starter raskt, den har 4gb ram (dette kan lett oppgraderes til 16 ved behov senere), og CPUen er bra. Den har dreneringshull i tastaturet, så et glass rødvin dreper ikke semesteroppgaveskrivingen (bare skyll forsiktig med vann etterpå så renner rødvinen ut på bunnen). Den har en aluminimumramme, så den tåler å slippes i gulvet. Den ser helt ny ut (de fleste har stått på et skrivebort i en dock på et kontor og er sånn sett urørt). Om et år kan du sannsynligvis selge den for tilnærmet samme pris (x220 er regnet som den siste ekte Thinkpadden, nerder liker den), spesielt hvis du behandler den bra. Det er en relativt gammel pc, men i5 prosessorene har endret seg minimalt de siste årene. Det er minimale forskjeller. Det er også lett og billig å kjøpe nye batteri på nett dersom det skulle gå, samme med ladere og alt annet tilbehør. Dette er en bedritfspc så å fikse den er også enklere enn med en annen. Fingeravtrykkleseren er praktisk for å låse og låse opp pcn ofte slik at du ikke blir facerapet eller får goatsee som bakgrunnsbilde. Endret 4. september 2016 av amativeReflection
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå