Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, bare 17+0, men jeg begynte å få mage ganske tidlig selv om dette er min første.

Jeg lurer på hva folk har brukt av treningstøy under graviditeten? Det er jo ingen problem å få på seg de normale treningstightsene, de er jo elastiske, men alle de jeg har fra før stopper midt på magen, og nå som magen stikker ut så bare ruller de nedover så snart jeg begynner å bevege meg. Det er særlig et problem på yoga. Jeg har forsøkt å brette ned, så de havner under magen, men da blir de så lave bak (hurra for rørleggersprekk). Føler jeg har vært innom alle de store sportsbutikkene, og den eneste gravidtightsen jeg kunne finne var en fra 2XU til 1600 kr på XXL. :O Er det noen som har tips her?

Jeg lurer også på dette med badedrakt. Det er jo flere nettbutikker (Zalando, Ellos o.l.) som har gravid-badetøy. Men det er stort sett badetøy til strandferie, ikke noe som sitter godt når man svømmer lengder i bassenget. Jeg vet at de store produsentene for sports-svømming, Arena og Speedo f.eks. produserer jo skikkelig badetøy for gravide, men jeg klarer ikke å finne dette noen steder, hverken i fysisk butikk, eller i nettbutikk som sender til Norge. Svømming er jo noe som virkelig anbefales som treningsform for gravide, så det må jo være et marked for dette?

Jeg blir glad for alle tips om butikker i Oslo-området, og nettbutikker. (Jeg skal også til Berlin om noen uker, så hvis noen har tips om butikker jeg kan prøve der, så setter jeg pris på det også) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne treningstightsen har i hvertfall mange gode produktomtaler

http://www.stormberg.com/no/mirakel-mom-tights.html#10189890001

Anonymkode: 8f906...9bd

Takk for tips! Har du prøvd denne selv? Jeg har ikke en gang vært innom Stormberg, fordi jeg har hatt dårlig erfaring med kvaliteten der tidligere (på turtøy), men det er flere år siden jeg har kjøpt noe derfra så de kan jo ha kommet seg... 

Synes det er veldig rart at det er så lite utvalg. Men 60 000 fødsler i året, så må det jo være ganske mange gravide som trenger treningstøy? Eller trener ikke folk i svangerskapet, selv om det er anbefalt?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, kanelsnurr skrev:

Takk for tips! Har du prøvd denne selv? Jeg har ikke en gang vært innom Stormberg, fordi jeg har hatt dårlig erfaring med kvaliteten der tidligere (på turtøy), men det er flere år siden jeg har kjøpt noe derfra så de kan jo ha kommet seg... 

Synes det er veldig rart at det er så lite utvalg. Men 60 000 fødsler i året, så må det jo være ganske mange gravide som trenger treningstøy? Eller trener ikke folk i svangerskapet, selv om det er anbefalt?

Takk for hyggelig tilbakemelding! :blomst:

Jeg har ikke prøvd den selv, men jeg er svært fornøyd med kvaliteten på stormbergs klær som jeg har kjøpt de siste 2 årene.

Jeg brukte en vanlig høy (den nådde meg til et stykke over der magen runder inn igjen på oversiden) og tøyelig tights da jeg var gravid. Men jeg vet ikke om slike er i salg nå.

Har ikke mammatøy-klesbutikker treningsklær? Hvis ikke, bør de jo oppfordres til å ta inn slikt i sortimentet sitt.

Skrevet
16 minutter siden, kanelsnurr skrev:

Her er flere gode tips http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=177560

Skrevet
29 minutter siden, kanelsnurr skrev:

Her er også flere gode tips http://kunnskapsriktrening.blogg.no/1435586129_treningstights_for_gr.html

Skrevet

^^Tusen takk! :):) Kommer til å teste den stormbergtightsen. 

Angående om mamma-butikker har treningsklær: Jeg har sett i mamma-avdelingen på hm og lindex uten å finne noe. Fant ikke noe treningsklær hos Zalando eller Ellos heller, selv om disse ser ut til å ha mye utvalg i graviditetsklær ellers. Vet ikke om noen egne mamma-butikker, trodde det var de vanlige kjedebutikkene sine mamma-avdelinger som var tingen jeg? (Har ikke egentlig trengt vanlige gravidklær enda, siden jeg alltid har vært glad i kjoler og har mange som har mye stretch i stoffet, så jeg har ikke satt meg godt nok inn i hvor og hva...) 

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder badedrakt har jeg brukt en fra boob som også har ammemulighet, den har holdt tingene på plass på vannaerobic ;) . Du finner den blant annet på butikken Svangerskapet (på nett) 

Skrevet
5 timer siden, kanelsnurr skrev:

Jeg tror nok endel plages av diverse som gjør trening som krever ordentlig løpetights o.l etterhvert i graviditeten uaktuelt.

Jeg hadde en med ekstra elastisk liv i starten, men utover i 2.trimester var jeg så plaget av bekkenløsning og mye annet at selv en kort spasertur var et problem. Gikk fra trening en 4-5 ganger i uka til sofa/sengeliggende.

Jeg synes heller ikke den til Storberg ser noe videre god ut, og de andre jeg så etter var ganske gjennomsiktige.

Anonymkode: 44659...2f8

Skrevet

Jeg brukte treningstights fra hm gjennom hele graviditeten, de fungerte fint. Husker jeg stresset som deg i begynnelsen, men det er underlig hvor lite gravidklær man egentlig trenger. 

Anonymkode: aefdc...8fc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte treningstights fra hm gjennom hele graviditeten, de fungerte fint. Husker jeg stresset som deg i begynnelsen, men det er underlig hvor lite gravidklær man egentlig trenger. 

Anonymkode: aefdc...8fc

Har du link til tights?

Jeg var tynn og fikk DEN kulemagen som absolutt trengte egne klær fra truser til yttertøy :P

Anonymkode: 44659...2f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...