AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Jeg jobber som ekstravakt på 3 forskjellige sykehjem. Jeg jobber 5 dager i uken så det tilsvarer fulltid, men jeg er ikke fast ansatt. Så får jeg vakter litt her og der. Problemet er at jeg kun får vakter 1 uke frem i tid, i snitt. Jeg skal bli sykemeldt i noen uker siden jeg må operere. Det er fortsatt flere måneder til men jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Har jeg rett på sykepenger? Og når jeg ikke har fått vakter lengre frem i tid enn 1 uke, hvem skal da betale sykepengene? Er det jobbene eller nav? Jeg har forstått at det er strenge regler ved sykepenger til ekstravakter. Man må ha arbeidet i løpet av de siste 14 dagene på samme arbeidssted for å ha rett på sykepenger. Så dersom jeg kun jobber hver tredje uke på ene arbeidsstedet så har jeg vel ikke rett på sykepenger? Så har jeg hørt at man må ha visst om vakten i 1-2 uker frem i tid?? Jeg får nesten aldri vakter 2 uker frem i tid engang. Nå har jeg aldri vært syk fra jobb så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Jeg vil ikke spørre sjefen i tilfelle jeg ikke skal få flere vakter. Er det noen som har vært i samme situasjon og vet hva man har rett på? Anonymkode: a6d98...768
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Ut fra det du beskriver om arbeidsforholdet har du nok ikke rett på sykepenger. Anonymkode: ab487...e24
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut fra det du beskriver om arbeidsforholdet har du nok ikke rett på sykepenger. Anonymkode: ab487...e24 Åh.. Er det fordi jeg ikke er fast ansatt? For jeg jobber jo fulltid og skatter likt som de som er fast ansatt. Om jeg må ha arbeidsavklaringspenger den perioden så får jeg vel bare noe over 60% av lønnen. Men for å få arbeidsavklaringspenger må man ikke ha vært i jobb på 1 år og tjent over 1,5 G. Da blir det jo feil for jeg tjener over 1,5 G og har arbeidet. Har jeg da ikke rett på arbeidsavklaringspenger heller? Anonymkode: a6d98...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå