Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja her er mine flydata.

Jeg fløy første gang 1978.

Totalt antall flygninger 144
Antall domestic 92
Antall domestic Norge 85
Antall IC 2
Antall intraeuropeiske 50
Lengste nonstop London - Chicago
Lengste inkludert mellomlandinger Oslo - London - Chicago - Minneapolis.
Lengste intraeuropeisk Oslo - Lanzarote.
Lengste domestic Oslo - Kirkenes
Lengste domestic (i et annet land enn Norge) Chicago - Minnapolis
Korteste flygning Vadsø - Kirkenes
Korteste domestic (i et annet land enn Norge) København - Aarhus
Korteste intraeuropeisk Oslo - Stockholm
Flest antall flygninger på 1 dag 11
Antall flyplasser 52
Den flyplass jeg har reist flest ganger til eller fra Gardermoen 78 ganger
Antall flyselskap 10
Flest flygninger med et selskap Widerøe 58

Skrevet (endret)

Hm, har du skrevet opp hver eneste flyging du har hatt siden 1978? Dette var jo nesten litt... sært?

Jeg klarer iallefall ikke å gjenskape all min fly"karriere" sånn rett ut av hodet, så du må isåfall ha en innmari god fly-hukommelse. Men jeg husker min første flyging i det herrens år 1983, med et lite Twin Otter fra Widerøe. Heldigvis var det lov å røyke, sånn at flyskrekken ikke tok meg! Og jeg tror nok jeg har flere flyginger enn deg, men antallet: har ikke peiling!

Men SAS-appen hjelper meg jo litt da: siste år har jeg vært 25 ganger på Gardemoen, har 40 kvalifiserende flyginger (men den teller ikke med reise med Widerøe hvor de ikke har anbudsavtale), så jeg ser jo at jeg tilbringer tid i lufta, ja.

Hva betyr antall IC, forresten? I mitt medisinske vokabular har det ingenting med flyging å gjøre, altså.:)

Endret av reiseglad
  • Liker 2
Skrevet
3 timer siden, reiseglad skrev:

Hm, har du skrevet opp hver eneste flyging du har hatt siden 1978? Dette var jo nesten litt... sært?

Jeg klarer iallefall ikke å gjenskape all min fly"karriere" sånn rett ut av hodet, så du må isåfall ha en innmari god fly-hukommelse. Men jeg husker min første flyging i det herrens år 1983, med et lite Twin Otter fra Widerøe. Heldigvis var det lov å røyke, sånn at flyskrekken ikke tok meg! Og jeg tror nok jeg har flere flyginger enn deg, men antallet: har ikke peiling!

Men SAS-appen hjelper meg jo litt da: siste år har jeg vært 25 ganger på Gardemoen, har 40 kvalifiserende flyginger (men den teller ikke med reise med alWiderøe hvor de ikke har anbudsavtale), så jeg ser jo at jeg tilbringer tid i lufta, ja.

Hva betyr antall IC, forresten? I mitt medisinske vokabular har det ingenting med flyging å gjøre, altså.:)

Skrevet (endret)
3 timer siden, reiseglad skrev:

Men SAS-appen hjelper meg jo litt da: siste år har jeg vært 25 ganger på Gardemoen, har 40 kvalifiserende flyginger (men den teller ikke med reise med Widerøe hvor de ikke har anbudsavtale), så jeg ser jo at jeg tilbringer tid i lufta, ja.

Jeg bruker et godt hjelpemiddel på nett. Noe som heter flightdiary, finnes flere. Det er slike steder vi flynerder bruker. IC står for intercontinentale flygninger. Altså flygning mellom to forskjellige verdensdeler. For min del mellom Europa og USA.

Her kommer litt mere funfact jeg glemte i natt.

Antall timer jeg har fløyet til sammen: 168 timer og 1 minutt. Noe som tilsvarer syv dager.
Antall km jeg har fløyet 97.768 km. Som tilsvarer 2,4 ganger rundt jorden.
Største fly B747-200 British Airways
Fly som hadde plass til flest passasjerer DC10 Premiair
Minste fly Dash 8 - 100 Widerøe
Flytype jeg har fløyet mest med B737 63 ganger
Jeg har 141 ganger flydd økonomi. 2 ganger flydd business og en gang flydd klapp.

Forøvrig ble 58 av flygningene utført på kun 2 uker i fjor sommer.

Endret av Kjetil E
Skrevet
10 timer siden, Kjetil E skrev:

Jeg bruker et godt hjelpemiddel på nett. Noe som heter flightdiary, finnes flere. Det er slike steder vi flynerder bruker. IC står for intercontinentale flygninger. Altså flygning mellom to forskjellige verdensdeler. For min del mellom Europa og USA.

Her kommer litt mere funfact jeg glemte i natt.

Antall timer jeg har fløyet til sammen: 168 timer og 1 minutt. Noe som tilsvarer syv dager.
Antall km jeg har fløyet 97.768 km. Som tilsvarer 2,4 ganger rundt jorden.
Største fly B747-200 British Airways
Fly som hadde plass til flest passasjerer DC10 Premiair
Minste fly Dash 8 - 100 Widerøe
Flytype jeg har fløyet mest med B737 63 ganger
Jeg har 141 ganger flydd økonomi. 2 ganger flydd business og en gang flydd klapp.

Forøvrig ble 58 av flygningene utført på kun 2 uker i fjor sommer.

Er ikke flynerd akkurat, men det er jo litt artig med fly! Da har jeg nok rundt 15 IC, mellom Europa, Asia, Australia, Afrika og Nord-Amerika. Og så er jeg jo litt stolt over å ha fløyet A380, artig å ha sjekka det ut :-)

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, reiseglad skrev:

Er ikke flynerd akkurat, men det er jo litt artig med fly! Da har jeg nok rundt 15 IC, mellom Europa, Asia, Australia, Afrika og Nord-Amerika. Og så er jeg jo litt stolt over å ha fløyet A380, artig å ha sjekka det ut :-)

Ah ja en tur med A380 står definitivt høyt på ønskelisten. Er forøvrig veldig glad for at jeg har fått gleden av å fly med både DC-10 og Boeing 727, som er ikoniske maskiner men som idag ikke lenger er i bruk som passasjerfly.

Ellers synes jeg det beste flyet å fly med faktisk er CRJ 900. Veldig behaglig flymaskin, kun 2 seter i bredden. Og store vinduer. Men kuleste maskinen av de jeg har fløyet med er faktisk Dash8-100/200 da disse små turboproppene til Widerøe gir en helt annen og større flyfølelse enn hva du får med de store jet-maskinene.

Skrevet

Hehe, på Dash´en så kjenn du at du flyr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...