AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Ja, jeg var lykkelig som feit. Gleda meg til gode måltider etter jobb som feks lasagne og hvitløksbrød, deilig hjemmelaga pizza, gode gryter med ris og ulike pastaretter. Gleda meg til helga da jeg kunne kose meg med smågodt, chips og brus. Bare det å sitte på Netflix med mine godsaker gjorde meg så lykkelig. Men jeg var ikke lykkelig når jeg skulle besøke familie eller svigers som bodde langt unna, for hver gang jeg var på besøk kommenterte de hvor stor eller større jeg har blitt. Var ikke lykkelig når jeg ble bedt på fest eller bryllup, ingenting er fint på uansett. Var ikke lykkelig når jeg skulle pynte meg eller møte venner som jeg ikke har møtt på lenge. Men jeg koooooste meg med den gode maten.... Nå har jeg vært på diett i 4 uker og gått ned fra 72 til 68. Trener lite og spiser sunt. Kan liksom ikke bare trene hver dag, blir mye for psyken. Har kuttet hvete, godteri, chips og brus og pommes frites. Spiser alt av kjøtt og grønnsaker og det går vel greit det men jeg lengter sååååå etter å spise masse karbohydrater og fett, hehe jeg føler meg helt håpløst men det er sant. Klarer ikke slutte tenke på mat og føler at livet er så kjedelig som sunn! 😔 noe tips til meg for å holde motivasjonen oppe? Jeg er 158 og var 72 kg, 68 nå. Jeg er lav så det synes at jeg er FEIT. Anonymkode: b6b70...3bd 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Du hørtes ut som meg jeg elsker å spise crap, men jeg spiste nødvendigvis ikke så store porsjoner, men jeg var veeldig glad i godteri og brus. jeg byttet først fra brus til pepsi max - det syns jeg smaker dritt så det var en lettelse å gå over til vann når jeg fikk nok. Kutta ut alt smågodt/sjokolade. Kjøpte en stor pose maarud salt potetgull hver lørdag, den nøyt jeg gjennom en hel uke. Spiste egentlig ikke noe sunnere, men jeg hater å lage mat så jeg spiste kun en gang for dag og det var middagen. I tillegg bodde jeg 15 min unna toget å gå, og iom jeg alltid var for sen på morningen måtte jeg som regel løpe store deler av strekningen på morningen og når jeg skulle hjem var det en 300 bratt bakke jeg måtte gå opp. Gikk ned 20 kg på det. Så sånn alt i alt var ikke den dietten noe offer for meg. Anonymkode: b8391...757 1
Rumle Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 (endret) Men du, det burde jo ikke være enten eller? Finn bedre mat som du kan kose deg med? Og ta en dag i uken til å spise junk, eller hva du vil? Du må tenke hele uken under ett og ikke se på det som et stort offer. For det er det ikke. Du kan spise masse godt selv om det er litt bedre for deg Prøv å finne kompromisser DU kan leve med. Gi blaffen i andre sine meninger om hva du bør eller ikke bør spise. Finn DIN løsning Endret 3. september 2016 av Rumle 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Jeg var lykkelig som røyker..... Anonymkode: 4b77c...1c4 13
Rumle Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg var lykkelig som røyker..... Anonymkode: 4b77c...1c4 Det var jeg også! Og jeg må innrømme at det stadig er dager hvor jeg vurderer å starte igjen, men jeg gjør det ikke, i alle fall har jeg ikke gjort det enda 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 Kjenner meg godt igjen i dette. Jeg har valgt lavkarbo og føler det går greit med den fysiske appetitten, men allikevel fantaserer jeg om de samme tingene som deg - pasta, ris, brød og godteri. Jada, jeg vet jeg kunne gått på lavkalori, men jeg sprekker så lett av kun å kutte kalorier. Anonymkode: 36304...53e 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg godt igjen i dette. Jeg har valgt lavkarbo og føler det går greit med den fysiske appetitten, men allikevel fantaserer jeg om de samme tingene som deg - pasta, ris, brød og godteri. Jada, jeg vet jeg kunne gått på lavkalori, men jeg sprekker så lett av kun å kutte kalorier. Anonymkode: 36304...53e Ja, er en lavkarber jeg også. Å gå på lavkalori var ikke noe for meg. Prøvde det i to år uten å lykkes. Så lavkarbo var løsninga, og man får spise masse godt men likevel.... har ikke den friheten som før. Før kunne jeg stappe alt i meg uten å tenke. Kombinerte gjerne ris og brød med en fet gryte så det gikk liksom ikke. Kan ikke bli 100 for å si det sånt. Er jo bare 27 og fine skinnybukser frister. Anonymkode: b6b70...3bd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 Bytt ut en middag med potetgull på lørdager? Anonymkode: 7533a...a91
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 Du kan spise allslags frukt og bær, det legger man ikke på seg av. Det er gode karbohydrater.http://www.medicalmedium.com/archive/weightloss Anonymkode: 2bb23...697
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bytt ut en middag med potetgull på lørdager? Anonymkode: 7533a...a91 Funker ikke. Jeg er sulten dagen langt og liker variasjon 😂 Anonymkode: b6b70...3bd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er en lavkarber jeg også. Å gå på lavkalori var ikke noe for meg. Prøvde det i to år uten å lykkes. Så lavkarbo var løsninga, og man får spise masse godt men likevel.... har ikke den friheten som før. Før kunne jeg stappe alt i meg uten å tenke. Kombinerte gjerne ris og brød med en fet gryte så det gikk liksom ikke. Kan ikke bli 100 for å si det sånt. Er jo bare 27 og fine skinnybukser frister. Anonymkode: b6b70...3bd Åh! Jeg har også forsøksvis prøvd å slanke meg med lavkalori flere ganger de siste årene og det går bare ikke for meg. Jeg skjønner akkurat hva du mener med dette med maten. Det er jo godt og kaloririkt og jeg liker grønnsaker, så maten i seg selv er jo ikke så ille. Det er bare det at jeg savner helheten i måltider. Uten karbo blir alt så kjedelig. Anonymkode: 36304...53e 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh! Jeg har også forsøksvis prøvd å slanke meg med lavkalori flere ganger de siste årene og det går bare ikke for meg. Jeg skjønner akkurat hva du mener med dette med maten. Det er jo godt og kaloririkt og jeg liker grønnsaker, så maten i seg selv er jo ikke så ille. Det er bare det at jeg savner helheten i måltider. Uten karbo blir alt så kjedelig. Anonymkode: 36304...53e Ja, det er nok helheten. Lavkalori frister ikke heller for hva er vitsen med en potet og en torskefilet liksom. Blir ikke mett av det. Lavkarbo er bedre, men det aller beste er høykarb høyfett og det går ikke, hehe. Ts Anonymkode: b6b70...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #13 Skrevet 3. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er nok helheten. Lavkalori frister ikke heller for hva er vitsen med en potet og en torskefilet liksom. Blir ikke mett av det. Lavkarbo er bedre, men det aller beste er høykarb høyfett og det går ikke, hehe. Ts Anonymkode: b6b70...3bd Oh, ja. Jeg vil spise fløtegratinerte poteter, lasagne med hvitløksbrød, pasta carbonara, alle mulige matretter som kombinerer mye fett og mye karbo. Sukk! Anonymkode: 36304...53e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #14 Skrevet 3. september 2016 Og potetgull med dip! Helnøtt! Gud, jeg lengter. Anonymkode: 36304...53e 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #15 Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og potetgull med dip! Helnøtt! Gud, jeg lengter. Anonymkode: 36304...53e 😭😭 Anonymkode: b6b70...3bd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #16 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😭😭 Anonymkode: b6b70...3bd Men tenk så lekre vi blir om en stund, da. Jeg har gått ned fra nesten 80 kg til rundt 77 nå. Raste ned i vannvekt første uka, men tror det stabiliserte seg litt for jeg gikk opp noen kg igjen. Ligger ikke så veldig lavt på karbo heller, holder meg under femti gram per dag. Hva med deg? Anonymkode: 36304...53e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #17 Skrevet 3. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men tenk så lekre vi blir om en stund, da. Jeg har gått ned fra nesten 80 kg til rundt 77 nå. Raste ned i vannvekt første uka, men tror det stabiliserte seg litt for jeg gikk opp noen kg igjen. Ligger ikke så veldig lavt på karbo heller, holder meg under femti gram per dag. Hva med deg? Anonymkode: 36304...53e Vi må nok tenke på det 😊 så blir belønninga fine klær 😍 Teller ikke, men jeg spiser ganske lite karbohydrater. Men frukt er jeg ikke så streng med, eller jeg liker egentlig ikke frukt så det gjør ingenting.Tok meg noen dadler i går for eksempel og mais spiser jeg med tacoen så det er ikke strengt. Likevel går jeg ned i vekt, har veiedag i morgen så får nok se hvor mye jeg veier i morgen. Målet er 56, min trivselvekt. Når det gjelder inntak av mat, teller du eller bare bøtter du med fett? Jeg teller ikke noe særlig. Blir ekstremt om jeg gjør det da det kun er fett og proteiner. Ts Anonymkode: b6b70...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #18 Skrevet 3. september 2016 Du kan da trene mer selv om du ikke gjør det hver dag vel? 3-6 ganger i uken er fint. Hvis du forbrenner f.eks 300-500 kcal på en økt kan du plutselig spise mer (og da mener jeg et ekstra måltid og ikke dobbelt så mye til middag, for da utvider magesekken din seg) og det er i grunn bra for både det fysiske og det psykiske. Anonymkode: 33d73...ef4
Cyndaquil Skrevet 3. september 2016 #19 Skrevet 3. september 2016 For å ikke gå opp i vekt må det rett og slett være samsvar mellom kalori inntak og hvor mye du forbruker 😊 For å gå ned i vekf må du brenne mer enn du forbruker. Du kan godt spise det du ønsker men da må du trene deretter. Regn ut hvor mye du forbrenner med en BMR kalkulator (eks: www.trening.no/kalkulatorer/bmr/) . Sett deg så inn i sånn ca hva ting inneholder og hold deg innenfor det. Ett fett om kaloriene kommer fra pizza eller salat så lenge det ikke går over forbruket. Jeg er 163cm høy og gikk med fra 77 til 57 kg på den måten på noen måneder og holdt den nede. Var kjempemotiveremde å jogge når jeg viste at da kunne jeg spiste det jeg likte istedenfor å måtte spiss frukt og grønt. Spiste det jeg ville og var lykkelig 😊 Jogget bare bort overskuddet 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #20 Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder inntak av mat, teller du eller bare bøtter du med fett? Jeg teller ikke noe særlig. Blir ekstremt om jeg gjør det da det kun er fett og proteiner. Jeg har laget meg excelark og teller og veier alt jeg spiser. Jeg har til og med gjennomsnitt av ukene og estimert vekttap kontra reeltt vekttap. Haha! Aldri vært så seriøs med slanking i mitt liv! Jeg følte jeg måtte gjøre det i begynnelsen, for det var en omstilling å ikke spise som vanlig. Pluss jeg følte jeg burde telle kalorier for å se om jeg måtte justere nedover eller hvor mye jeg egentlig lå på og alle anbefalinger om lavkarbo sa at jeg også burde ha en oversikt over kaloriene. Så langt har jeg et gjennomsnitt på 1800-1850 kalorier per dag og vet vel at jeg burde ligge litt lavere. Jeg må iallfall legge meg lavere etter hvert. Anonymkode: 36304...53e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå