AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 fordi etter et langt liv hvor vi har vartet opp menn og tatt oss av hus og hjem i årevis så skal er det endelig våres tur til å slappe av og nyte livet! For da kan damene endelig få tid til å gjøre ting de alltid har drømt om. Flere som har samme teori ? Hehe Anonymkode: a669d...416
Aubree Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 Mjaa, 87 år og NÅ skal jeg endelig begynne å leve for nå er endelig gubben dau lissom 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Gorgonzola skrev: Biologi. Drit i teite teorier. Du ser ikke at tråden er på skråblikk...? Anonymkode: 4fe6b...5b4
Gjest PetterPanne Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 Vis meg gjerne disse kvinnene som varter opp mennene sine og vet hvordan man skal ta vare på et hus og hjem, så skal jeg stå klar for å fri. Grunnen til at kvinner ikke dør tidligere er fordi menn oftere har mer fysisk krevende jobber. Og så er de ikke like flinke til å lytte til kroppen og dra til legen. Noen får også lyst til å dø tidligere når de er gift med ekte drittkjerringer. Hjerte og karsykdommer forekommer oftere hos menn også.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev: Vis meg gjerne disse kvinnene som varter opp mennene sine og vet hvordan man skal ta vare på et hus og hjem, så skal jeg stå klar for å fri. Grunnen til at kvinner ikke dør tidligere er fordi menn oftere har mer fysisk krevende jobber. Og så er de ikke like flinke til å lytte til kroppen og dra til legen. Noen får også lyst til å dø tidligere når de er gift med ekte drittkjerringer. Hjerte og karsykdommer forekommer oftere hos menn også. Er ikke skilsmisse et bedre alternativ? Anonymkode: 4fe6b...5b4 2
Gjest PetterPanne Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er ikke skilsmisse et bedre alternativ? Anonymkode: 4fe6b...5b4 Kanskje man har stockholmsyndromet og ikke vet bedre.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 12 minutter siden, PetterPanne skrev: Vis meg gjerne disse kvinnene som varter opp mennene sine og vet hvordan man skal ta vare på et hus og hjem, så skal jeg stå klar for å fri. Grunnen til at kvinner ikke dør tidligere er fordi menn oftere har mer fysisk krevende jobber. Og så er de ikke like flinke til å lytte til kroppen og dra til legen. Noen får også lyst til å dø tidligere når de er gift med ekte drittkjerringer. Hjerte og karsykdommer forekommer oftere hos menn også. Det er pga høyere produksjon av testosteron at menn dør gjennomsnittelig tidligere enn kvinner. Anonymkode: c0a0a...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 For spesielt interesserte: https://www.ntnu.no/ojs/index.php/norepid/article/viewFile/472/442 Anonymkode: c0a0a...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 26 minutter siden, PetterPanne skrev: Kanskje man har stockholmsyndromet og ikke vet bedre. Men da har man sympati med kidnapperen og ergo er ikke kona drittkjærring Anonymkode: e94ea...40d
Gjest PetterPanne Skrevet 7. september 2016 #11 Skrevet 7. september 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er pga høyere produksjon av testosteron at menn dør gjennomsnittelig tidligere enn kvinner. Anonymkode: c0a0a...b4d Hvordan påvirker testosteron at menn dør tidligere? Og den linken du postet viser jo ikke noe om testosteron og menns dødelighet?
Gjest PetterPanne Skrevet 7. september 2016 #12 Skrevet 7. september 2016 (endret) På 7.9.2016 den 1.23, AnonymBruker skrev: Men da har man sympati med kidnapperen og ergo er ikke kona drittkjærring Anonymkode: e94ea...40d snip Endret 22. november 2016 av PetterPanne
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #13 Skrevet 7. september 2016 27 minutter siden, PetterPanne skrev: Hvordan påvirker testosteron at menn dør tidligere? Og den linken du postet viser jo ikke noe om testosteron og menns dødelighet? Ser ut til at jeg blandet litt. Mye testosteron gjør menn sykere ved feks forkjølelse. http://www.side2.no/helse/influensa-menn-blir-sykere-en-damer/3423144690.html Y-kromosomet er det som gjør at menn dør tidligere. http://forskning.no/aldring-sykdommer/2014/04/y-kromosomet-forklarer-menns-kortere-levealder Menn har også litt høyere spedbarnsdødelighet. Anonymkode: c0a0a...b4d
Gjest PetterPanne Skrevet 7. september 2016 #14 Skrevet 7. september 2016 (endret) På 7.9.2016 den 2.46, AnonymBruker skrev: Ser ut til at jeg blandet litt. Mye testosteron gjør menn sykere ved feks forkjølelse. http://www.side2.no/helse/influensa-menn-blir-sykere-en-damer/3423144690.html Y-kromosomet er det som gjør at menn dør tidligere. http://forskning.no/aldring-sykdommer/2014/04/y-kromosomet-forklarer-menns-kortere-levealder Menn har også litt høyere spedbarnsdødelighet. Anonymkode: c0a0a...b4d snip Endret 22. november 2016 av PetterPanne
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #15 Skrevet 7. september 2016 5 minutter siden, PetterPanne skrev: Ok takk for svar. Tror forøvrig det kan ha noe med det jeg skrev over, nemlig at menn ikke er like flinke til å ta vare på helsa. Det er også kjent at om ektefellen dør, så kan man dø tidligere selv også. Og det at menn oftere sliter ut kroppen i yngre alder, mens kvinner for det meste har sittet på ræva. Pluss det med hjerte og karsykdommer da, det er ikke noe man burde glemme. Personlig? Ser her at menn har en forventet levelalder på rundt 79 år, mens kvinner har 83 år. Så det spiller liten rolle for meg å få de ekstra 4 årene. Er evig takknemmelig om jeg lever til jeg er 50 Men for noen så er det vel dødsviktig å kunne bli 85 og enda mer skrøpelig. Enn 80 og død med et smil om munnen. Det har nok også mye med at menn generelt er mindre flinke til å ta vare på helsa, og dårligere til å dra til legen ja. Kvinner som "sitter på ræva", som du kaller det, lider likevel av mer langvarige lidelser og sykdom, nedsatt funksjonsevne og er mer uføretrygdet. Livskvalitet vs livskvantiet. Det med å dø tidligere når ektefellene dør rammer litt flere kvinner enn menn, så det har nok ikke betydning for lavere levealder hos menn. Anonymkode: c0a0a...b4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå