Gå til innhold

Hvordan løpe raskere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips til hvordan en kan løpe fortere?

Greia er at jeg har samme fart så å si uansett hvor langt jeg løper. Jeg pleier å løpe med en snittfart på rundt 10,5 km/t, og det uansett om jeg løper 3 km eller om jeg løper halvmaraton. Og det er jo litt rart...? Når jeg klarer å løpe halvmaraton på under 2 timer, så burde jeg vel klare å løpe 3 km vesentlig fortere? Men jeg klarer ikke det, jeg klarer ikke løpe 3 km under 15 min, rekorden er på rundt 15 og et halvt minutt. Rekorden på 5 km er 26 min.

Jeg føler at jeg burde klare å løpe 5 km på under 25 min (kanskje enda lavere), hva bør jeg gjøre for å klare det? Hva slags tider er egentlig realistisk med mitt utgangspunkt? Jeg er ei 24 år gammel jente, hvis det har noe å si...

Anonymkode: a1f67...179

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øve på sprint. Da blir du raskere.

Anonymkode: c1495...8bf

Skrevet

Har du et program du følger? Nå har du vel kommet så langt i progresjonen din at du må begynne å trene strukturert om du skal nå lenger.

Anonymkode: 4beee...ff5

Skrevet

Du løper ganske fort da :) Bare øv deg på å press mer! og det skader ikke å løpe opp noen motbakker heller. Jo raskere du klarer det, jo enklere blir det å løpe "bortover" også. 

Anonymkode: 2de55...921

Skrevet

Når du skal øke tempoet må du på en måte kaste beina foran deg, hvis du forstår hva jeg mener. Lange steg.

Anonymkode: 14cdd...805

Skrevet

Takk for svar! Bestemte meg for å teste 3 km i går for å se hvor fort jeg klarte å løpe. Løp ute i terreng og klarte da 3 km på 14,30 min, jeg ble sliten, men samtidig så kjente jeg at jeg var ikke helt tom for krefter, så egentlig tilsier formen at jeg burde klart å løpe litt fortere. Kanskje jeg har for lite muskler?

Anonymkode: a1f67...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...