Suppetuppe Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Da jeg var liten opplevde jeg ofte å ikke merke at jeg sovnet. I hvert fall så tror jeg at jeg må ha sovnet, for jeg har mange rare minner om ting som ikke gir helt mening i dag. 1: Jeg husker feks. da jeg gikk i rundt 5.klasse og jeg hadde fått en brosjyre i penny-klubben med et bilde av en hest og ei jente som smilte mot meg. Jeg husker jeg lå i sengen og stirret på bilde, da jeg plutselig så klart og tydelig at bildet BEVEGET seg... Hesten tok ned hodet og begynte å spise, mens jenta (som smilte med tennene) lukket munnen, begynte å smile med lukket munn og klappet hesten. Så plutselig, var det et bilde igjen, og jeg satt igjen med en veldig "hva skjedde?"-følelse. 2: Ganske ofte så opplevde jeg å falle i søvn mens jeg leste bøker/blader. Husker at jeg ofte kunne "drømme" at jeg leste ferdig hele bladet, og plutselig åpnet jeg øynene og var på den siden jeg opprinnelig var på, før jeg sovnet. Hadde nesten ikke lest noen ting likevel. Var så rart, for jeg hadde jo på en måte lest hele historien, selv om jeg egentlig ikke hadde det. Og jeg kan liksom ikke forklare hvor rart det føltes, for jeg merket ikke at jeg falt i søvn i det hele tatt før jeg plutselig åpnet øynene og våknet. 3: Husker en natt at jeg overnattet i en gymsal med venninner i håndballen. var et vindu i taket og jeg lå leeeenge og bare kikket på stjernene. Lukket øynene i 1-2, kanskje 3 sekunder og da jeg åpnet dem, skvatt jeg - for da var det altså blitt lyst og dag! Jeg kan fremdeles ikke, den dag i dag, forstå hvordan det går an å sovne slik, og føle at man lukker øynene noen sekunder, men i virkeligheten har det gått en hel natt... Så, jeg har vel egentlig ikke noe spesielle spørsmål ang. dette, ville bare fortelle :-) Syns bare det er intressante "fenomen" ... Er det noen av dere andre som har lignende fortellinger eller kanskje forklaringer på dette?
absinthia Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 (endret) Har opplevd lignende. Snåleste opplevelsen var kanskje da jeg lå på sofaen, med radioen på og Kari Bremnes kom med en sang som handlet om dagligdagse opplevelser jeg hadde i tidlige tenår. Ble i halvsøvne, svært overrasket over at hun "visste" alt dette og nå hadde laget en sang om det. Senere forsøkte jeg å finne låten og oppdaget at teksten ikke hadde noe som minnet om det jeg "hørte" i seg. Endret 3. september 2016 av absinthia 1
hironakamura Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Hadde det en periode sånn om morgenen. Vekkerklokka ringte, jeg slumra gang på gang, men drømte videre at jeg sto opp, dusjet, pusset tennene, fant frem klær og gikk mot bussen, helt realistisk. Våkna 5 min før bussen gikk og var kjempeforvirra, jeg lå fortsatt i senga! Ble stressa forsi jeg trodde virkelig jeg hadde gjort alt jeg skulle allerede. Det skjedde veldig ofte en periode, nå har jeg ikke opplevd det på lenge. 1
Suppetuppe Skrevet 3. september 2016 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2016 3 minutter siden, hironakamura skrev: Hadde det en periode sånn om morgenen. Vekkerklokka ringte, jeg slumra gang på gang, men drømte videre at jeg sto opp, dusjet, pusset tennene, fant frem klær og gikk mot bussen, helt realistisk. Våkna 5 min før bussen gikk og var kjempeforvirra, jeg lå fortsatt i senga! Ble stressa forsi jeg trodde virkelig jeg hadde gjort alt jeg skulle allerede. Det skjedde veldig ofte en periode, nå har jeg ikke opplevd det på lenge. ååå ja! Det opplevde jeg OFTE i tenårene... ble kjempesur noen ganger, fordi jeg trodde jo jeg hadde stått opp, gjort meg klar og hadde god tid, men istedet måtte jeg stresse meg avsted likevel ... Minner meg om når jeg var veldig liten og drømte at jeg gikk på do, og endte med å tisse i senga... Godt jeg har vokst fra det ja..
lokmeister2016 Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 hehe vet om ting før dem sjer jeg xD de er skikkelig merkleig hehe men bare vet om ting før de sjer xD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå