Gå til innhold

Flere med barn som har byttet skole pga mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vel aldri i livet trodd at vi skulle ende opp her. Hadde aldri trodd at vårt trygge, stolte, flinke sosiale og utadvendte barn skulle bli et offer for mobbing. At barnet etter få år på skolen skulle bli usikker, få selvtilliten ødelagt, ikke klare å stole på andre barn og helst ville være for seg selv. 

Det har vært noen tøffe år hvor vi ikke har blitt trodd av skolen. Selv om den ble beskrevet av fagpersoner som særdles sjokkerende og groveste sort når de endelig kom på banen. Det har vært en tøff avgjørelse å ta å bytte skole, men likevel den eneste riktige. Og det har vært en tøff prosess å få dette gjennom.

barnet er blitt godt mottatt på sin nye skole. Det kan daglig fortelle om positive opplevelser. Ting som for andre barn er en selvfølge er en stor opplevelse. "Tenk de var hyggelige" og "tenk de delte med meg" og "jeg fikk en venneforespørsel på facebook". Men det gjenstår å lære barnet å stole på andre og bygge opp dets selvtillit. 

Jeg vet om et par stykker som har byttet skole av samme grunn. Og jeg vet om et par familier som har flyttet av samme grunn. Det har gått bra med alle. Og man leser jo om barn som bytter skole pga mobbing fra tid til annen.

Er det noen der ute som har byttet skole selv? Noen som har valgt å bytte skole for deres barn? Noen som har flyttet for at barnet skulle få komme på ny skole for å komme bort fra mobbing?

Kan dere fortelle deres historie eller dele erfaringer? Hvordan har det gått?

Anonymkode: 26519...831

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen fikk vi en jente i klassen som byttet skole pga mobbing. Jeg var kjempeinnkluderende, syns det var så artig med en ny klassevennine og innviterte med på både fritidsaktiviteter og venninnemøter på ettermiddagene. Var aldri den mest populære i klassen, men ble aksepterter, og guess what? Under ett år etter at hun kom inn i klassen vår var hun blitt klassens sjefsmobber, jeg var en av de som fikk gjennomgå på ekte jentevis. Baksnakking, utestenging, latterliggjøring, løgner, stygge kommentarer på klærene jeg gikk med, måten jeg feiret bursdag på, hvor jeg bodde, hva foreldrene mine drev med osv på daglig basis. Så joda, hun fikk det nok bedre på nye skole, men vi var mange som fikk en mye verre hverdag etter at hun begynte. Så vær obs.

Anonymkode: 1e60f...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...