Gå til innhold

@riels diary

@riel

Anbefalte innlegg

:vinke:

Så gøy at du har funnet drømmekjolen! Gleder meg til å se den! :hoppe:

Håper du kom deg i sengs til slutt og får en fin torsdag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Teletubbien

Idag har jeg funnet ut hvordan kjolen skal være, og kommer til å få den sydd :) Skal legge ut skissa mi av den etterhvert.

Så spennende @riel, gleder meg masse til å se hvordan den blir... Er det en av de to jeg så bilde av eller???

Sikker på at du blir kjempefin :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tubbi og Tari!

Kjolen min skal jeg få sydd, for jeg har designet den selv. Plukket de fineste elementene fra favorittene, og fikk drømmekjolen. Dere finner bilde av den inne på galleriet mitt :) Har laget skikkelige dataillustrasjoner av den nå :danse:

Etter jobb satt jeg meg rett ned med macen for å lage digital illustrasjon av kjolen. Elsker å lage illustrasjoner i Illustrator, for det er så mange muligheter med det programmet :)

Så nå har jeg skikkelige tegninger å ta med til syerske når den tid kommer. Enda litt tidlig å oppsøke syerske for det er ca 1 år og 4 md til bryllupet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vennen.. Rett og slett nydelig...

Jeg er såå misunellig atta :sur:

Det progr du brukte å tegne, er det er som følger macen din eller er det tilgjengelig for "alle"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. Skulle vel egentlig skrevet dette i bryllupsdagboka, men jeg var visst litt ivrig..

Men det er kjolen jeg snakker om over her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for komplimenter vennen!!!

Skjønte det var kjolen du snakket om :wink: Og det er da helt greit at du skrev det her :)

Det programmet jeg brukte er et profesjonellt dtp (desktop publishing) program som blir brukt til grafisk fremstilling av logoer og illustrasjoner basert på vektorgrafikk. Det er fra Adobe, og er et stort og dyrt program på lik linje med bildebehandlingsprogrammet Photoshop (som du gjærne har hørt om).

Det er ikke så lett å bruke programmet uten forkunnskaper, men det finnes mange tutotials på nettet, så hvis du får tak i det, og vil teste det er det mulig å lære en del av de :)

_:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regna nesten med at det var noe avangserte greier du holdt på med..

Men det så så kjekt ut å holle på å "dille" med det :roll:

Skal se etter på nettet, eller overnet om jeg finner noe der..

Prøve hvertfall..

Har AdobeFotoshop ett ellr annet, og det er jo ganske bra program til bildene..

Jupp jupp...

Stille og rolig i kveld eller??

Jeg skal snart mekke sammen noe mat,

og etterpå skal vi spille litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photoshop er et veldig greit program, i tillegg til det kraftigste bildebehandlingsprogrammet på markedet :) Illustrator er vanskeligere å bruke, men et genialt program når en har lært seg det :wink:

Hvis du får tak i det kan jeg jo vise deg litt grunnleggende funksjoner en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder progr på å lastes ned fra overnet..

Får håpe det funker, og hvis det gjør det,

må du nok guide meg litt ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Idolresultatene igang. Lurer på hvem som går ut idag :klø: Håper David Malin og Eva havner i stolen.

Har enda ikke klart å gjort meg opp skikkelige gode inntrykk av finalistene. Har ali som favoritt, men ellers liker jeg ikke noen spesielt. Håper jeg får noen flere favoritter etterhvært. Synes Cindy sang flott idag, selvom jeg vil helst unngå at sånn divastemme dame skal vinne. Ble skuffa over Malin idag. Hun ghar sånn søt stemme, men idag la hun et trøkk i stemmen som fikk den til å høres helt monotom og kjedelig ut.

Får se hvem som må ut ikveld. Er veldig usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodige greier denne IDOL avstemninga.. :forvirra:

Det ble grining her i stua hvertfall :grine:

Stakar jente..

David var den som leverte dårligst i dag...

:sinna:

*målløs og trøstedrikker*

God helg vennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så mye å si her siden jeg ikke følger med på Idol men jeg håper ihvertfall du får en strålende helg! :klem:

Har litt lyst på Illustrator selv men klarer så vidt å takle Photoshop CS så jeg tror jeg venter. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tari

Illustrator er kjempekjekt, men det blir mer eller mindre bare brukt til profesjonelle formål som logofremstilling og illustrasjoer, slik at det har en mye høyere vanskelighetsgrad en Photoshop, som har mye filter og sånt. Påhotoshop er et veldig greit program på den måten at selv om du kun bruker det på hobbybasis er det mye du får ut av programmet. I tillag har det endel funksjoner som er mer avanserte som kommer godt med i profesjonelt bruk av programmet :)

Ha en fantastisk helg!!! :klem:

Hei Uri

Det er jo masse kjekke butikker som kommer :hoppe: Savna H&M da :sjenert: men nå var jo Lindex og Kappahl der da, og en masse andre kjekke butikker!!!!

Idag har jeg gjort en skikkelig helteinnsats på :husarbeid: fronten! Jeg har vasket badet, støvsugd stua gang og kjøkken, støvsugd og vaska trappene og satt på en klesvask! En stor :klappe: til meg selv!!!!

Nå skal jeg slappe av litt, men snart må vi vel tenke på middagen. Er veldig fristet til å bestille pizza. Har et godt tilbud på pizza på buå nå. De har fått nye eiere, og dermed er det en del goe åpningstilbud.

Ikveld skal det slappes av foran skjermen med brus og chips. Fikk nok av utelivet for en syud forriege helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Pizza ER godt @riel :wink: Har satt Hulemannen igang med å lage hjemmelaget Hulemann-pizza nå, og den er bare så utrolig deilig, jeg gleder vettet av meg til å spise :ler:

Håper du har en fin helg vennen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savna H&M da :sjenert:  

Me2...

Og jeg forstår ikke hvorfor de ikke kommer heller :roll:

Men vi kan jo håpe på at de en gang dukker opp :wink:

Kose dere masse masse ikveld snuppa

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Meteora

Heisann :kyss:

Brudekjolen du har tegna er kjempefin :tommelsmil:

Hvem heier du på i Idol? Synes Alejandro er så søt

jeg, hehe ;) :hjerter2:

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skjønner. Prøver å lære meg mer om Photoshop men mangler inspirasjon. Er ikke så veldig kreativ av meg så jeg kommer ikke langt der. :P

Har du utdanning innen design? Synes du var så flink. :)

Håper du får en fin mandag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Meteora og Tari!

Takk for hilsen folkens :klem:

Heier mest på Ali Meteora, og håper han vinner Idol :)

Har utdannelse i design ja Tari, og jobber i et designbyrå. Nåpr det gjelder dette med Photoshop kunne du jo egentllig heller gått for Photoshop elements. Det er enslags krympet utgave av Photoshop tilpasset hjemmebrukeren :wink:

Nå har jeg hatt en skikkelig lat helg der jeg ikke har gidda å gjort noen ting. Ikke en gang å gå på KG :roll: Men nå e eg tebage :-D

Idag var det sjikkelig snøstorm ute, og så var attpåtil bussen grådig forsinka i dagmorres. Så da jeg ankom jobb var det rett bort til kaffekanna slik at jeg fikk helt i meg litt vame. Det gjorde jammen godt imorres altså :)

Idag blir det lett middag. Ferdigpizza. Når en ikke er hjemme fra jobb før halv seks er det jammen meg ikke mye lyst til å stelle istand noe skikkelig middag. Da er det mye greiere med noe som lager seg selv :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykla 20 min idag!

God start på å trene igjen!!!!

FLINK MEG :klappe:

Trente forresten 8 min abs igår. Kjenner det i magemusklene idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...