Gå til innhold

Hva er viktigst, god mat eller flott lokale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å velge hvor vi vil feire bryllup, og vi har to alternativer.

Alt 1 har rykte på seg for å lage veldig god/fancy mat, men lokalet er mindre pent. Prisen er nesten dobbelt så mye som alt 2.

Alt 2 lager middelmådig mat (type svinestek, poteter og brun saus), men lokalet er veldig flott. 

Hva ville du valgt?

Anonymkode: 8f876...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt. 1. 

Anonymkode: 0dc36...855

• Liker 1
Skrevet

Uten tvil god mat! 

Anonymkode: dcf20...212

• Liker 3
Skrevet

Vanligvis ville jeg gått for god mat, men når prisen er dobbelt så mye tror jeg heller jeg ville gått for alternativ to og spurt om det var mulig å betale litt ekstra for å få litt mer fancy mat.

Anonymkode: 05617...439

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser heller himmelsk mat i et parkerinshus enn søppel i et palass.

• Liker 8
Skrevet

Mat er viktigst. Hvordan det ser ut ellers er ikke så nøye, så lenge toalettene er rene.

• Liker 2
Skrevet

God mat!

Anonymkode: 168c3...62f

• Liker 2
Skrevet

God mat. Er derimot prisen dobbelt så høy så hadde jeg kanskje valgt alternativ 2. Syntes svinestek er godt jeg :)

Skrevet

Jeg ville absolutt valgt god mat. Det er det gjestene kommer til å snakke om i ettertid. 

• Liker 2
Skrevet

Enig med resten! God mat er viktigere.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 3.9.2016 den 22.52, stepbystep skrev:

Endret av Quatre
.
Skrevet

God mulig jeg ville gått for alternativ 2. Jeg liker svinestek.

Anonymkode: 3d7f2...a75

Skrevet

Generelt vil jeg si; selvfølgelig er maten viktigst!

Men, jeg blir også nysgjerrig på hvordan lokalene der egentlig er? 

Skrevet

Maten viktigst, men flott å kunne ha et sted å gå ut i det minste i løpet av festen. Viktig å ha mulighet til å ta timeout. Hvor i landet er du hvis du bare har to alternativer? Bruker man eventum, utleielokaler eller lignende så ligger det jo masselokaler de fleste tettsteder.

Anonymkode: efc80...6d6

Skrevet

Flott lokale, det er det folk husker!!

Skrevet

"Fancy mat" betyr gjerne ørsmå porsjoner, pent dandert på tallerkenen men ikke nok til å bli mett av. Hvordan er porsjonsstørrelsen i alternativ 1? 

Anonymkode: 3d7f2...a75

Skrevet

Maten! ☺

Nydelig mat overgår det meste.

Gjest Margit Spat
Skrevet

God nok mat er viktig, og da ville jeg først vurdert om jeg synes maten i alt 2 er god nok. TS har jo ikke sagt at det er sur søppel eller slimete karbonader som serveres. Jeg forutsetter derfor at det ikke er SÅ ille.
Av alle de bryllupene jeg har vært i, så er det lokalene/stedet, stemningen, festen og samværet med de andre gjestene jeg husker; ikke maten. Maten må nok være eksepsjonelt bra eller dårlig hvis den skulle vært utslagsgivende.  Alternativ 2 måtte derfor vært relativt dårlig for at jeg skulle vurdert alt 1 som verdt pengene i så måte. 

Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om lokale, men ser jo folk prater om det, så det er kanskje viktig for mange? Hvorfor, egentlig?

Men om prisen er nesten dobbel stiller det seg kanskje litt annerledes. Finnes det ikke andre alternativer? Helst uten for lang reisevei, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...