AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Skrevet 3. september 2016 Min samboer har diabetes. Jeg går ofte hjem fra jobb for å sjekke henne og gi henne noe å spise for å få opp blodsukkeret. Har heldigvis ikke lang vei hjem så det tar bare 10 minutter før jeg er tilbake på jobb igjen. Det går i perioder hvor jeg hjemme en tur hver dag og så kan det bli bare 1-2 ganger i uken. Jeg har fått telefon fra familie som har funnet henne bevisstløs, dette har bare skjedd to ganger. Grunnen til jeg er bekymret er at vi er på vei fra hverandre. Vi har 2 barn på 2 og 4 år. Hun skal ha omsorgen da hun kommer til å sitte igjen med huset, i tillegg at hun har vært hjemmeværende hele tiden år. En del av meg vil ikke gå fra henne på grunn av at jeg er bekymret. Hun har ikke vært flink til å passe på i de årene vi har vært sammen, men kanskje hun blir det nå siden hun skal være alene. Men det er vel ingenting jeg kan gjøre eller har noe med når jeg har flyttet ut? Jeg må vel bare håpe på det beste? Er det noen med diabetes her som har tips? Anonymkode: 7e1a3...a42
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #2 Skrevet 3. september 2016 La nå for all del ikke barna være alene sammen med henne! Anonymkode: 70a19...570 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #3 Skrevet 3. september 2016 Vi har allerede vært noen runder med advokater og han rådet meg til og ikke ende i retten da hun mest sannsynlig kommer til å få omsorgen uansett da mine opplevelser ikke er dokumenter. Anonymkode: 7e1a3...a42
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #4 Skrevet 3. september 2016 Hvorfor klarer hun ikke å ta vare på seg selv? Synes ikke hun bør få lov til å være alene sammen med barna når hun ikke kan kontrollerer diabetesen. Du bør snakke om dette med advokaten, for dette bør legges til grunn for en samværsordning. Anonymkode: 75141...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #5 Skrevet 3. september 2016 Du skjemmer henne bort. Hum MÅ ta ansvar for egen helse, ellers går det ikke. Har hatt diabetes i over 40 år, så jeg vet hva jeg snakker om. Anonymkode: e5102...51f 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #6 Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor klarer hun ikke å ta vare på seg selv? Synes ikke hun bør få lov til å være alene sammen med barna når hun ikke kan kontrollerer diabetesen. Du bør snakke om dette med advokaten, for dette bør legges til grunn for en samværsordning. Anonymkode: 75141...0c3 Jeg tenker at hvis hun blir flinkere alene så er det kanskje at hun ikke har passet på like bra fordi jeg har tatt den oppgaven Anonymkode: 7e1a3...a42
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #7 Skrevet 3. september 2016 Jeg har diabetes, og har også barn, faktisk samme alder. Jeg sliter også med å kontrollere diabetesen, og har fått god help av diabetessykepleier. Jeg har kontinuerlg blodsukkemåler med alarm når det blir for lavt eller for høy. Hva slags hjelp får din samboer, om hun får noe/vil ha noe? Anonymkode: d2ccf...02d 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #8 Skrevet 3. september 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min samboer har diabetes. Jeg går ofte hjem fra jobb for å sjekke henne og gi henne noe å spise for å få opp blodsukkeret. Har heldigvis ikke lang vei hjem så det tar bare 10 minutter før jeg er tilbake på jobb igjen. Det går i perioder hvor jeg hjemme en tur hver dag og så kan det bli bare 1-2 ganger i uken. Jeg har fått telefon fra familie som har funnet henne bevisstløs, dette har bare skjedd to ganger. Grunnen til jeg er bekymret er at vi er på vei fra hverandre. Vi har 2 barn på 2 og 4 år. Hun skal ha omsorgen da hun kommer til å sitte igjen med huset, i tillegg at hun har vært hjemmeværende hele tiden år. En del av meg vil ikke gå fra henne på grunn av at jeg er bekymret. Hun har ikke vært flink til å passe på i de årene vi har vært sammen, men kanskje hun blir det nå siden hun skal være alene. Men det er vel ingenting jeg kan gjøre eller har noe med når jeg har flyttet ut? Jeg må vel bare håpe på det beste? Er det noen med diabetes her som har tips? Anonymkode: 7e1a3...a42 Selv om hun skal eie huset: skal du ikke bo nær i samme område, slik at dere kan ha 50/50, slik kongefamiliens Martha/Ari har? Hvorfor har hun ikke en slik elektronisk chip under overhuden i armen? Den varsler blodsukkermålinger og når hun må spise/er kritisk! Slik dere holder på nå er da gammeldags? Barnevernet må kobles inn dersom du gir en slik mor hovedomsorgen! Du må kreve 50/50 og sørge for at mor får en slik elektrode/chip! Anonymkode: f38a3...f2d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #9 Skrevet 3. september 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min samboer har diabetes. Jeg går ofte hjem fra jobb for å sjekke henne og gi henne noe å spise for å få opp blodsukkeret. Har heldigvis ikke lang vei hjem så det tar bare 10 minutter før jeg er tilbake på jobb igjen. Det går i perioder hvor jeg hjemme en tur hver dag og så kan det bli bare 1-2 ganger i uken. Jeg har fått telefon fra familie som har funnet henne bevisstløs, dette har bare skjedd to ganger. Grunnen til jeg er bekymret er at vi er på vei fra hverandre. Vi har 2 barn på 2 og 4 år. Hun skal ha omsorgen da hun kommer til å sitte igjen med huset, i tillegg at hun har vært hjemmeværende hele tiden år. En del av meg vil ikke gå fra henne på grunn av at jeg er bekymret. Hun har ikke vært flink til å passe på i de årene vi har vært sammen, men kanskje hun blir det nå siden hun skal være alene. Men det er vel ingenting jeg kan gjøre eller har noe med når jeg har flyttet ut? Jeg må vel bare håpe på det beste? Er det noen med diabetes her som har tips? Anonymkode: 7e1a3...a42 Har din samboer noen form for kognitiv svikt i tillegg til diabetes? Hvis ikke så forstår jeg absolutt ingenting av at du springer rundt og sjekker hennes blodsukker, mater henne og administrerer henne. Har ikke familien kunnskap om hva de skal gjøre siden de ringer deg? Dette var en veldig rar tråd med dagens hjelpemidler innen diabetes. Anonymkode: f1434...5b6 6
Gjest Becky48 Skrevet 3. september 2016 #10 Skrevet 3. september 2016 Hvis mor ikke er i stand til å ta vare på seg selv så kan du ikke la henne få hovedansvaret for barna. Kan ikke forstå at mor vil ha ansvaret når hun ikke kan ta vare på seg selv. Hvis jeg hadde hatt småbarn under skolealder og det var fare for at jeg kunne ramle om i hytt og pine så hadde jeg ikke vært alene med de. Det er omsorgssvikt hvis du lar barna være i hennes varetekt når du vet hun ikke kan ta vare på de på en skikkelig måte.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #11 Skrevet 3. september 2016 Diabetes er ingen enkel sykdom, særlig ikke når man ikke klarer å akseptere at sykdommen er livslang og setter mange begresninge i livsutfoldelse. Du bør heller ta kontakt med Diabetesforbundet og søke hjelp den veien enn via nettet hvor mange ikke forstår eller har kunnskap om å leve med alvorlig og livslang sykdom. Det verste for en diabetiker med dårlig blodsukkerkontroll er uoppretterlige senskader. Norn med diabetes har og store problemer knyttet til å få god kontroll på sitt blodsukker uansett hvor flinke de er til å passe på, så klarer de ikke å holde blodsukkeret stabilt. Anonymkode: 0ee83...399 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #12 Skrevet 3. september 2016 Hatt diabetes i mange år Det må hun klare selv. Greit med støtte og hjelp, men må da være grenser... Anonymkode: 4dbc3...ab8 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #13 Skrevet 4. september 2016 Send en bekymringsmelding til fastlegen. Hun er ansvarlig for sin egen sykdom så lenge hun ikke er fratatt samtykkekompetansen. Anonymkode: a1c1d...19f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2016 #14 Skrevet 4. september 2016 Den 3.9.2016 at 20.10, AnonymBruker skrev: Vi har allerede vært noen runder med advokater og han rådet meg til og ikke ende i retten da hun mest sannsynlig kommer til å få omsorgen uansett da mine opplevelser ikke er dokumenter. Anonymkode: 7e1a3...a42 Da ville jeg sørget for å få dokumentert slike ting. Ring legevakt, selv om du godt kunne ha klart å få liv i henne alene, så får du det dokumentert. Anonymkode: d2ccf...02d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2016 #15 Skrevet 5. september 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg sørget for å få dokumentert slike ting. Ring legevakt, selv om du godt kunne ha klart å få liv i henne alene, så får du det dokumentert. Anonymkode: d2ccf...02d Litt vanskeligere nå. Hun passer bedre på siden det er ett tema, så får bare håpe på det beste. Skal nevne slik måler. Takk Anonymkode: 7e1a3...a42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå