Gå til innhold

Barn 4 år får mye Grandiosa pizza: bekymring til Barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen har vi blitt kjent med en familie som ofte kommer heseblesende frem i siste liten ved henting/levering og sist skyldte moren på at parkeringen gikk ut. Hun ser noe ustelt ut med kort hår og ofte joggebukser.

Har sett i butikken at de ofte handler Grandiosa pizza og at moren sa høyt til barna "det må bli Grandiosa i DSG og".

I barnehagen ved henting sist sa barnas far "nei, nå gidder jeg ikke mer, kom igjen!"

Får en dårlig følelse av familien...tenker at Barnevernet bør undersøke - så har de iallfall sjekket.

Hva tenker andre? 

Anonymkode: 824bf...96e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OMG, skal barnevernet sjekke dette også. Ærlig talt. De burde sikkert spise sunnere, men kan jo være en forelder er syk i perioder og de må noen dager ty til enkle løsninger. (Henter leverer i joggebukse og ser ustelt ut, kan jo tyde litt på det, men behøver ikke være sånn)  Og om det pappa'n sa "gidder ikke mer" kan være han har brukt evigheter på å få barnet ut av bhg. Fint du tenker på barnas beste, men dette tror jeg du overdriver en smule. Barnevernet blir å ta temmelig hardt i. Det er også typisk noen å hente/levere litt for sent. Det er bhg sin jobb å ta opp, ikke barnevernet!!!!!

Mulig dette er en trolle tråd, om ikke tror jeg til slutt folk ikke tør si noe i bhg og pyntes i finstas før henting, tilfelle noen ringer barnevernet😂

Anonymkode: afb05...072

• Liker 26
Skrevet

Kan du/dere slutte med de idiotiske trådene?

Anonymkode: e0c31...b6e

• Liker 30
Skrevet

Muligens feil å fokusere på "Grandiosa" i overskriften - men læll, har faktisk lagt merke til denne familien. De snakker høyt og virker litt "slurvet". Barna ser av og til slitne ut.

Skrevet

Altså, alle er vel enig i at riktig ernæring er en viktig del av barns oppvekst? Og, det er ikke det at man behøver å være helt gjennomført ekstreme på det, men grandiosa nesten hver dag høres jo ganske ille ut..

Du kan jo høre med barnevernet TS? Og hva de tenker om saken, på generelt grunnlag. Før du sender inn bekymringsmelding, mener jeg.

Anonymkode: 6277e...c5a

• Liker 3
Skrevet

Det er mye som påvirker en familie, maten de spiser kan stamme fra økonomi, dårlig kunnskap eller dårlig tid. Jeg ville ikke sendt en beskymringsmelding ut fra dette. Det går selvsagt an å la barnehagen snakke om sunn mat på foreldre møter osv... men jeg ser ingen grunn til beskymring. Kjenner til en lignende situasjon der foreldrene kommer i siste liten og i "stygge" klær osv... dette skyltes dårlig deltidsjobb ( ustabil arbeidstid), jeg spurte dem rett ut den ene gangen de diskuterte sammen om morgonen (far og mor) om la oss kalle han "Jonas" ville bli med hjem og hente han der. De kom etter jobb og vi har god kontakt nå, barna leker ofte sammen og vi voksne har god kontakt (middag, dagsturer osv..)

En skal alltid ta hensyn til barnas beste og ikke foreldrene, men er en beskymret så bør en ta kontakt. Barnevernet skal ikke ta alle barn, men kan veilede og diskutere med familier. Føler du det er noe galt utenom grandiosa og sen henting så må du vurdere å ta kontakt. 

Anonymkode: fcd14...365

• Liker 1
Skrevet

Barnevernet burde egentlig være bekymret for alle barn. Obligatorisk huskontroll ukentlig må faktisk bli obligatorisk hos alle med barn under 18 år. 

Send bekynringsmelding du ts, og legg enda tykker på enn det du gjør her. 

Anonymkode: 7b600...020

• Liker 8
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ville du sent melding om barnet spiste for mye gulerot også?

Skrevet

Jeg henter ofte i joggebukse.

shit.

• Liker 19
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet (endret)

Om ikke lenge kommer vi til å se et innlegg som dette

Jeg så en mor snakke til sitt barn med en streng stemme.

Burde jeg sende bekymringmelding til barnevernet ?

Endret av Aragorn II Elessar
Skrevet

Hvor bor de? Jeg hiver meg i bilen og får disse ungene ut av hjemmet ASAP!

Skrevet

Grandiosa, joggebukse og "kom her" er ikke bakgrunn for bekymringsmelding. Ærlig talt. Ikke rart barnevernet er overarbeidet om de må sjekke ut så mye tull.

• Liker 11
Skrevet

Hvordan vet du at de spiser grandiosa ofte? Den kommentaren trenger ikke bety noe annet enn at de har hatt det to ganger den uka. Kanskje de pusser opp? Kanskje de har hatt uforutsette utgifter og venter på lønn.. Eller følger du etter dem på butikken hver dag? 

Kan godt hende moren ikke føler seg så bra eller har en sykdom som gjør at klesstil blir nedprioritert. 

At faren "ropte" i garderoben kan bety at han har hatt en dårlig dag. Osv.. 

Anonymkode: b95cb...f3e

• Liker 5
Skrevet

Jeg så en mor ha klokken sin på HØYREhånda, hun hadde også litt ringer under øynene. Serr, nå må jeg ringe barnevernet!!! :( 

Anonymkode: 1e2d8...a6b

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye som påvirker en familie, maten de spiser kan stamme fra økonomi, dårlig kunnskap eller dårlig tid. Jeg ville ikke sendt en beskymringsmelding ut fra dette. Det går selvsagt an å la barnehagen snakke om sunn mat på foreldre møter osv... men jeg ser ingen grunn til beskymring. Kjenner til en lignende situasjon der foreldrene kommer i siste liten og i "stygge" klær osv... dette skyltes dårlig deltidsjobb ( ustabil arbeidstid), jeg spurte dem rett ut den ene gangen de diskuterte sammen om morgonen (far og mor) om la oss kalle han "Jonas" ville bli med hjem og hente han der. De kom etter jobb og vi har god kontakt nå, barna leker ofte sammen og vi voksne har god kontakt (middag, dagsturer osv..)

En skal alltid ta hensyn til barnas beste og ikke foreldrene, men er en beskymret så bør en ta kontakt. Barnevernet skal ikke ta alle barn, men kan veilede og diskutere med familier. Føler du det er noe galt utenom grandiosa og sen henting så må du vurdere å ta kontakt. 

Anonymkode: fcd14...365

Ja, tenker at hvis de har dårlig råd burde de vel ikke ha bil...? Har de råd til pizza så har de råd til fisk/kjøtt/grønnsaker..

Er vel bedre å åpne en undersøkelsessak framfor at barna kanskje ikke har det så bra?

Jeg vil sende bekymringsmelding på mandag kjenner jeg! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at de spiser grandiosa ofte? Den kommentaren trenger ikke bety noe annet enn at de har hatt det to ganger den uka. Kanskje de pusser opp? Kanskje de har hatt uforutsette utgifter og venter på lønn.. Eller følger du etter dem på butikken hver dag? 

Kan godt hende moren ikke føler seg så bra eller har en sykdom som gjør at klesstil blir nedprioritert. 

At faren "ropte" i garderoben kan bety at han har hatt en dårlig dag. Osv.. 

Anonymkode: b95cb...f3e

Barnevernet bør undersøke...da kan de se på samspillet mellom foreldre/barn og vurdere om det er bra nok, innhente info fra barnehagen og eventuelt også intervjue/samtale med de av barna som er over 4 år..

Hvis barna ikke har det bra er det trist om ingen oppdaget det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...