Gå til innhold

Aggressive mennesker som misliker barn og foreldrene deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte kaller heterofile for "breeders", blant annet homofile eller feminister. Det er et skjellsord. Det er et så stort hat mot foreldre og barn at jeg blir helt matt, hvor ble det av nestekjærligheten? Jeg kan (nesten) garantere deg at foreldrene og barna ikke hater dere/dem tilbake. 

Det finnes en gruppe folk som mener at mennesker ikke bør reprodusere seg. Om det er tilfeldig eller ei - de er ofte dyreeiere. Eller bare generelt sett imot barn. Noen kaller foreldre egoister, men de ekte egoistene er ikke de som ofrer tid, penger og sitt eget liv for å hjelpe andre mennesker å vokse opp og få en god oppvekst - nei! De ekte egoistene er de som velger å kun tenke på seg selv hele livet, som velger å ikke få barn fordi de ikke ønsker å tenke på andre enn seg selv. Meg, meg, meg :) Det er klart, det å få etterkommere, det er ikke for alle. Det krever omsorgsfølelse, ansvarsfølelse, økonomisk sans, og endeløs kjærlighet. Og det er jo bra at man innser sine begrensninger og vet at man ikke hadde klart å ta vare på barn, men hvorfor alt sinnet? Hvorfor alt hatet rettet mot de som tar et annet valg her i livet, de som mener at det er flott å ha barn og en egen familie? Det er barnslig, ironisk nok :)

Anonymkode: a6525...c31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sinne og hat er så klart ikke bra. Men det finnes også noen med barn som ser på de som er frivillig barnløse som egoister, som man ser. 

Som da tror de skal få styre hva andre gjør med livet sitt og ser på det å ikke få barn som en egoistisk handling og at de bare tenker på seg selv, uten å vite hvordan disse menneskene er som person :) 

Like plagsomt begge veier :) 

Anonymkode: ec8b0...099

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte kaller heterofile for "breeders", blant annet homofile eller feminister. Det er et skjellsord. Det er et så stort hat mot foreldre og barn at jeg blir helt matt, hvor ble det av nestekjærligheten? Jeg kan (nesten) garantere deg at foreldrene og barna ikke hater dere/dem tilbake. 

Det finnes en gruppe folk som mener at mennesker ikke bør reprodusere seg. Om det er tilfeldig eller ei - de er ofte dyreeiere. Eller bare generelt sett imot barn. Noen kaller foreldre egoister, men de ekte egoistene er ikke de som ofrer tid, penger og sitt eget liv for å hjelpe andre mennesker å vokse opp og få en god oppvekst - nei! De ekte egoistene er de som velger å kun tenke på seg selv hele livet, som velger å ikke få barn fordi de ikke ønsker å tenke på andre enn seg selv. Meg, meg, meg :) Det er klart, det å få etterkommere, det er ikke for alle. Det krever omsorgsfølelse, ansvarsfølelse, økonomisk sans, og endeløs kjærlighet. Og det er jo bra at man innser sine begrensninger og vet at man ikke hadde klart å ta vare på barn, men hvorfor alt sinnet? Hvorfor alt hatet rettet mot de som tar et annet valg her i livet, de som mener at det er flott å ha barn og en egen familie? Det er barnslig, ironisk nok :)

Hvor er automatikken i at foreldre har mer omsorgsfølelse, ansvarsfølelse, økonomisk sans og endeløs kjærlighet enn de som velger ikke bli foreldre? Jeg tror ikke jeg vet om noe mer egoistisk, materialistisk system enn en barnefamilie. Her lukker vi oss inne i vår egen lille reproduserte boble og legger føringer for barna våre basert på egne verdier og behov. Barn blir skapt i foreldrenes bilde, foreldre poster biler av barna sine på facebook og presenterer barna som en forlengelse av seg selv, som en prestasjon de selv er ansvarlige for. Det finnes ikke noe mer egoistisk enn å prioritere egne, biologiske barn. De kan ikke avskåres fra en selv, man ser seg selv i egne barn, man leter etter seg selv i egne barn, og man kan ikke løsrive egne drømmer og behov fra sitt biologiske opphav. Således gir det mange en følelse av å selv bli fullkomne og realiserte, når de "oppnår" foreldreskapet.

Dette til forskjell fra mennesker som velger ikke få barn, men som prioriterer sin kjærlighet, energi og tid til å hjelpe mennesker de ikke har reprodusert. Mennesker som ikke skal formes av de selv ved å dele hverdagen og genetikken med en, men tvert imot mennesker som er sine helt egne, uavhengige personer. Jeg ser ikke mange foreldre som driver med frivillig arbeid eller jobber for idealistiske organisasjoner som forsøker gjøre verden til et bedre sted. Nei, foreldre har mer enn nok med å realisere seg selv gjennom prosjektet "barna mine".

Anonymkode: e4da1...fe7

• Liker 5
Skrevet

Får ikke foreldre barn av ren egoisme? Ingen har bedt om å bli født. Jeg er sur for at jeg ble født. Bare for at foreldra mine ville realisere seg selv. 

Takler ikke barn,syns de fleste er slitsomme drittunger. 

Anonymkode: 6c3ee...af3

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ekte egoistene er de som velger å kun tenke på seg selv hele livet, som velger å ikke få barn fordi de ikke ønsker å tenke på andre enn seg selv. Meg, meg, meg :)

Slik som stort sett alle mennesker egentlig gjør altså. Men selvsagt vi klarer å lage en masse rare forklaringer for og slippe og bli kalt egoister. Folk er så dumme at de ikke en gang forstår at egoisme egentlig er noe positivt og noe vi trenger.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke foreldre barn av ren egoisme?

Anonymkode: 6c3ee...af3

Få ting er en større egotripp en og få egne barn. Ditt eget kjøtt og blod som vi sier.

Skrevet

Jeg er mamma (og dyreeiger :fnise: ), men har aldri merket noe til det hatet du skisserer. Hvor finner du disse sinte menneskene? Plager barna dine disse menneskene?I så fall kan jeg forstå at de er sinte...

Anonymkode: d5342...6db

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ærlig talt ikke fatte og begripe hvor du møter alt dette hatet du snakker om. Jeg påstår ikke at det ikke finnes, men jeg vil påstå det er en så bitteliten, marginal gruppe som i så fall står for dette hatet at problemet er langt bortimot ikke-eksisterende. 

Anonymkode: 3ae15...21a

Skrevet

De synes nok bare at det er litt deilig å hate noen som ikke er som dem. Jeg bryr meg ikke stort om å irritere meg over dem.

Skrevet

Jeg har barn. Jeg bryr meg nada om hva hatefulle homofile eller de som mener et liv uten barn er best måtte mene om det, og jeg legger meg heller ikke i hvordan de lever. Dette er mitt liv. De har sine egne liv de kan fylle med hva de vil, men jeg ser helst at de lar meg holde på med mitt i fred og ro siden jeg tross alt lar dem gjøre det samme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...