Gå til innhold

Alkohol i prøvetiden? Prioriteringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :) sikker på at dette spørsmålet stadig dukker opp.. Jeg pleier som regel å holde meg unna alkohol nå som vi prøver.. Men føler jeg legger om hele hverdagen pga prøvingen. Vi skal i bursdag i dag og har lyst å drikke litt, men samtidig så vet jeg at jeg har el på tirsdag, og er redd denne dagen ødelegger. Blir helt sprø! Lever dere som vanlig frem til positiv test, eller er det null alkohol?
Jeg drikker ALDRI etter el, men nå er det jo noen dager før... er så vanskelig når ønske om barn er så høyt! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herrefred, drikk før EL med god samvittighet. Det får da være grenser. :) 

Anonymkode: 54592...64e

• Liker 7
Skrevet

Jeg drikker alkohol dersom jeg har lyst mellom mens og EL. Etter EL holder jeg meg unna.

Anonymkode: 88ac6...fbb

Skrevet

Har slutta helt å drikke jeg, er på 5 pp, men er mest forsi jeg er lei alkohol.

Anonymkode: 91477...154

Skrevet

Lever som normalt frem til positiv test. Har 0 kontroll på el og mens, så gidder ikke stresse. 

Anonymkode: 55574...01b

• Liker 3
Skrevet

Drikker før el. Etter el holder jeg meg til 2-3 glass. Etter ikm drikker jeg ikke selv om testene er negative. Da venter jeg på TR. 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lever som normalt frem til positiv test. Har 0 kontroll på el og mens, så gidder ikke stresse. 

Enig. For et hysteri. 

Anonymkode: d1ce7...54e

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. For et hysteri. 

Anonymkode: d1ce7...54e

Altså, hvis jeg hadde regelmessig mens og regelmessig el, og det kun var max to uker av livet mitt jeg måtte passe på så kanskje. Gidder ikke gå måned etter måned og leve som gravid, når jeg ikke er det.  Dette er for øvrig anbefalingen jeg fikk fra fastlegen min også. 

Jeg drikker meg jo uansett ikke drita, så det å leve som normalt tror jeg går  helt fint..

• Liker 2
Skrevet

Jeg levde som normalt. En fest en sjelden gang og en øl til middagen innimellom. 

Anonymkode: 6c610...af6

• Liker 1
Skrevet

Som normalt her også.

Jeg tenker ofte på at kvinner fikk barn før i tiden, og de får barn i andre verdensdeler den dag i dag, helt uten EL-testing og folattilskudd og graviditetstester som viser positivt fire dager før IKM. Og jammen lever ikke menneskeheten i beste velgående likevel, også når forholdene ikke er 100% optimale fra før positiv test. Jeg er helt for å følge anbefalinger i svangerskapet, men før det ikke potensielt er et svangerskap en gang tror jeg ikke det gjør store utslaget å avstå fra tre glass vin.

Anonymkode: 09b6f...055

• Liker 2
Skrevet

Jeg levde som vanlig og drakk selv etter EL, men med moderasjon. Jeg drakk gjerne et par glass vin til god middag i spesielle situasjoner etter EL, men jeg tok ikke frem vinflaska for å dele med mannen på sofaen en fredagskveld. Det kunne jeg derimot gjøre før EL. Jeg drakk også vanlige mengder koffein, spiste spekemat osv frem til positiv test. 

• Liker 2
Skrevet

Nyt alkoholen mens du kan, det kan plutselig bli lenge til :) 

• Liker 1
Skrevet

Levde som normalt. 

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, Snublefella skrev:

Hva er ikm?

Mensen. Vanligvis ville man kanskje skrevet "forventet mens", men ved prøving kalles det Ikke Kommende Mens (IKM).

Skrevet
Et øyeblikk siden, Frostrose skrev:

Mensen. Vanligvis ville man kanskje skrevet "forventet mens", men ved prøving kalles det Ikke Kommende Mens (IKM).

Hæ? Man skriver altså ikm istendenfor "da jeg skulle hatt mensen" før du faktisk vet om du får mensen da eller ikke? :P

Skrevet

Tror du må senke skuldrene litt kjære deg! :-)

Nyt livet og slapp av. Så lenge du ikke har planer om skikkelig flatfyll, så er litt alkohol ok. Drikk rødvin og gå til sengs! Til og med leger har gitt det rådet. Rødvin gjør i hvert fall meg litt ekstra "klar" og avslappet. ;-)

Anonymkode: 04ba0...3a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...